Καλαμάτα – Ριζόμυλος: Αστερίσκοι Κοσμόπουλου, ανησυχία Χαρίτση

Καλαμάτα – Ριζόμυλος: Αστερίσκοι Κοσμόπουλου, ανησυχία Χαρίτση

Με θέμα την προτεινόμενη χάραξη από το υπουργείο Υποδομών του οδικού άξονα Καλαμάτα- Ριζόμυλος και τις απόψεις της δημοτικής παράταξης της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας έδωσε χθες συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της Βασίλης Κοσμόπουλος.

Μάλιστα, κατά τη διάρκειά της παρουσιάστηκαν και σχετικά σχέδια με εναλλακτικές προτάσεις, υπό την επιμέλεια του δημοτικού συμβούλου Βασίλη Κανάκη. Στην παρουσίαση – συνέντευξη Τύπου παρευρέθησαν και οι δημοτικοί σύμβουλοι Στάθης Σταματόπουλος, Γιάννης Χριστόπουλος, Δημήτρης Φαββατάς, καθώς και στελέχη του συνδυασμού.

Η εκδήλωση αποδείχτηκε ιδιαίτερα χρήσιμη, αφού ο Βασίλης Κοσμόπουλος πήρε θέση για όλα τα θέματα που απασχολούν τον πολύπαθο οδικό άξονα που καταλήγει στη Μεθώνη και αποτελεί αίτημα δύο αιώνων (!) των πολιτών του νομού.

Στην αρχή ξεκαθάρισε τη θέση του με τη λεγόμενη “παραλιακή” χάραξη”. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ιδιαίτερα προβληματική για δύο κυρίως λόγους: Πρώτον, η χάραξή της είναι μόλις 400 μέτρα από την ακτογραμμή, με αποτέλεσμα να “πνίγει” την περιοχή τουριστικής ανάπτυξης, ενώ βρίσκεται και στη μέση της πλημμυρικής λεκάνης της περιοχής, επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Τόνισε, πάντως, ότι δε θα είχε καμία ένσταση, αν η χάραξη ήταν 500 μέτρα ψηλότερα από την υφιστάμενη “παραλιακή χάραξη”.

Και ερχόμαστε στην προτεινόμενη μελέτη του υπουργείου Υποδομών και στην πρόταση που αφορά στα όρια του Δήμου. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε, υπάρχει έντονος προβληματισμός, μια και φαίνεται να αποκόπτεται η Καλαμάτα από το σχεδιασμό.

Ο Βασίλης Κοσμόπουλος εξέφρασε αντιρρήσεις για το τμήμα από τον κόμβο Ζαφείρη μέχρι τον κόμβο Ασπροχώματος. Ιδιαίτερα το τμήμα από τον κόμβο Ζαφείρη μέχρι τον κόμβο του Άρι είναι μόλις με ένα ίχνος ανά κατεύθυνση.

Επιπλέον το συγκεκριμένο τμήμα, αλλά και το τμήμα από τον κόμβο του Άρι μέχρι τον κόμβο του Ασπροχώματος, είναι και χωρίς φωτισμό.

Για τον ίδιο, το τμήμα από τον κόμβο Ζαφείρη έως τον κόμβο του Άρι χρειάζεται σειρά παρεμβάσεων, αφού στα σχέδια υπάρχει ένας δίιχνος δρόμος χωρίς φωτισμό. Ο Βασίλης Κοσμόπουλος πρότεινε ο δίιχνος δρόμος να λειτουργήσει μόνο για την έξοδο από την Καλαμάτα. Για την είσοδο στην Καλαμάτα πρότεινε τη δημιουργία δρόμου πάνω στον υπάρχοντα, δίπλα στον Άρι, αφού βέβαια διαπλατυνθεί.

Άλλο βασικό στοιχείο των απόψεων της δημοτικής παράταξης είναι η σύνδεση του έργου με την προσπάθεια ανάδειξης της Δυτικής Παραλίας και της περιοχής τουριστικής ανάπτυξης.

Υποστήριξε δε ότι πρέπει να υπάρχει σήμανση στον κόμβο του Ασπροχώματος που να κατευθύνει τους οδηγούς είτε προς το κέντρο είπε προς την παραλία. Και για τη μετάβαση στην παραλία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο υφιστάμενος δρόμος, αφού βελτιωθεί και διαπλατυνθεί, ο οποίος φτάνει κάθετα στην παραλία, στο ύψος της πίστας καρτ.

Όπως τόνισε σχετικά ο κ. Κοσμόπουλος, πρέπει να γίνει το συγκεκριμένο έργο, ώστε οι επισκέπτες, ιδιαίτερα όσοι έρχονται από το αεροδρόμιο, να έχουν πρόσβαση στην παραλία της πόλης.

Συνεδριάζει σήμερα η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης Καλαμάτας

Σήμερα, στις 8.00 το βράδυ, έχει προγραμματιστεί η 2η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, στο αμφιθέατρο «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος» της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, για συζήτηση και λήψη απόφασης επί του μοναδικού θέματος: Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου: «Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος».

Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνεδρίαση θα επαναληφθεί την επόμενη ημέρα και την ίδια ώρα, οπότε θεωρείται σε κάθε περίπτωση ότι υφίσταται απαρτία.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΧΑΡΙΤΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Καμία άλλη καθυστέρηση στην υλοποίηση του δρόμου!

Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνία και εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, που αφορά στην επίσπευση των διαδικασιών που απομένουν για να ξεκινήσει η υλοποίηση του οδικού άξονα «Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος».

Στην ερώτησή του ο βουλευτής Μεσσηνίας τονίζει ότι παρά τους φόβους περί μεγάλων καθυστερήσεων, έπειτα από την αίτηση αναίρεσης που κατέθεσαν 2 ανάδοχες εταιρίες προς το ΣτΕ, η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου εκδόθηκε μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες, έτσι ώστε η διαγωνιστική διαδικασία να ολοκληρωθεί με τη συμμετοχή και των 5 κατασκευαστικών ομίλων.

Παράλληλα μετά και τη διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων, που βρίσκεται σε εξέλιξη στους αρμόδιους φορείς, ακολουθεί η φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, με την αναθέτουσα αρχή (το υπουργείο Υποδομών) να καθορίζει και το χρόνο περάτωσής του, ο οποίος πρέπει να είναι σύντομος, δεδομένου ότι έχει εκπονηθεί ήδη η σχετική μελέτη.

Όσον αφορά στις συνεχιζόμενες αιτιάσεις από διάφορες πλευρές για διαφορετική χάραξη (παραλιακή), ο Αλέξης Χαρίτσης υπενθυμίζει την επίσημη απάντηση του υπουργού Υποδομών σε προηγούμενη ερώτησή του το Φεβρουάριο για το ίδιο θέμα, στην οποία αναφέρει: “(α) Προτεινόμενος σχεδιασμός επί του οποίου συμφώνησε η Υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τον οποίο δεν ακολουθείται η παραλιακή χάραξη (υποτμήμα Καλαμάτα- Μεσσήνη), αλλά η χάραξη του υφιστάμενου τμήματος με βελτίωσή του και, όπου απαιτείται, παραλλαγή της χάραξης (π.χ. Παράκαμψη Μεσσήνης)”.

Καταλήγοντας ο Αλέξης Χαρίτσης ερωτά τον υπουργό Υποδομών για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας και της διαδικασίας δημοπράτησης ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη