Πρεμιέρα για το ΔΗΠΕΘΕΚ με την “Οδυσσέως σχεδία” και συνοδοιπόρο τον Κώστα Αρζόγλου

Πρεμιέρα για το ΔΗΠΕΘΕΚ  με την “Οδυσσέως σχεδία” και συνοδοιπόρο τον Κώστα Αρζόγλου

Από το αμφιθέατρο του Κάστρου Καλαμάτας ξεκινά το ταξίδι της η σχεδία του Οδυσσέα, ταξίδι που αναμένεται μεγάλο, αφού θα κάνει στάσεις σε πολλούς αρχαιολογικούς και όχι μόνο χώρους της Ελλάδας.

Στην Καλαμάτα, λοιπόν, η πρεμιέρα είναι αύριο Παρασκευή, ενώ θα υπάρξει και δεύτερη παράσταση το Σάββατο, στον ίδιο χώρο και την ίδια ώρα (21.30), με το εισιτήριο να κοστίζει 5 ευρώ.

Για τη νέα αυτή παραγωγή μίλησαν χθες οι άνθρωποι του ΔΗΠΕΘΕΚ, οι οποίοι δηλώνουν έτοιμοι για μια παράσταση που δουλεύτηκε εν μέσω κορωνοϊού, ενώ ξεχωριστή είναι η παρουσία του Κώστα Αρζόγλου, ενός ηθοποιού που έχει γράψει τη δική του ιστορία στο χώρο της υποκριτικής.

Τοποθετήσεις

Ο πρόεδρος της «Φάρις», Παντελής Δρούγας, δήλωσε ότι είναι τιμή για το ΔΗΠΕΘΕΚ να φιλοξενεί τον Κώστα Αρζόγλου, μια μεγάλη μορφή που αποτελεί από μόνος του μια κατηγορία και έχει προσφέρει πολλά στο χώρο της υποκριτικής.

Σχετικά με την παράσταση, εξέφρασε την ελπίδα ότι θα έχει επιτυχία, ενώ τόνισε ότι η «Φάρις» στέκεται στο πλευρό του ΔΗΠΕΘΕΚ για ό,τι χρειαστεί.

Ο διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕΚ, Γιάννης Μαργαρίτης, ανέφερε με τη σειρά του ότι η ομάδα των τεσσάρων ηθοποιών της παράστασης έχουν δουλέψει σκληρά και υπό συνθήκες πανδημίας για να φτάσουμε στην αυριανή πρεμιέρα.

Μιλώντας ειδικά για τον Κώστα Αρζόγλου, είπε ότι είναι μεγάλη τιμή για το ΔΗΠΕΘΕΚ, αφού πρόκειται για ηθοποιό που αποτελεί κομμάτι της νεότερης ιστορίας του θεάτρου και έχει καταφέρει να έχει παίξει σε όλα τα είδη θεάτρου.

Ειδικότερα για την παράσταση, ο κ. Μαργαρίτης είπε ότι όλοι οι ηθοποιοί είναι αφηγητές, που ενώνουν ραψωδίες από την Οδύσσεια και της δίνουν τον τίτλο “Οδυσσέως σχεδία”. Ιδιαίτερη δε αναφορά, πρόσθεσε, γίνεται στην 5η ραψωδία.

Σχετικά με την επιλογή του έργου, ο κ. Μαργαρίτης ανέφερε ότι η αναζήτηση έγινε εν μέσω κορωνοϊού. Έτσι στόχος ήταν να βρεθεί ένα έργο που θα ταίριαζε με την μετά εποχή κορωνοϊού. Επιλέχθηκε, λοιπόν, η «Οδύσσεια» αφού, σύμφωνα με τον κ. Μαργαρίτη, εκφράζει ακριβώς αυτό, δηλαδή την πάλη του ανθρώπου απέναντι σε όλες τις δυσκολίες και τις δοκιμασίες και εν τέλει τη μεγάλη ελπίδα για τη νίκη και την επάνοδο στην Ιθάκη, όπου Ιθάκη μπορεί να είναι το οτιδήποτε για τον κάθε άνθρωπο.

Τελευταίος το λόγο πήρε ο Κώστας Αρζόγλου. Όπως παρατήρησε, το να ανεβάσει κάποιος την Οδύσσεια σήμερα είναι τόλμημα, ενώ ανέφερε ότι βρίσκεται στο ΔΗΠΕΘΕΚ λόγω του Γιάννη Μαργαρίτη, του οποίου έχει παρακολουθήσει δουλειές και έχει εκπλαγεί.

Πρόσθεσε δε ότι έρχεται από ένα θέατρο που δεν έχει τις εικαστικές αξίες που έχει η συγκεκριμένη παράσταση, κι έτσι ο ενδόμυχος λόγος συμμετοχής είναι για να μάθει.

Όπως σχολίασε ακόμη, απεχθάνεται τους ανθρώπους που κάθονται στις δάφνες τους, αφού είναι σαν στάσιμα νερά, ενώ τον ίδιο ενδιαφέρει να πάει ένα βήμα παραπέρα, κάτι που είναι στάση ζωής. Για το λόγο αυτό αποφάσισε να φύγει από τα στάσιμα νερά της Αθήνας και να δοκιμάσει την περιπέτεια του Οδυσσέα, αλλά και του ΔΗΠΕΘΕΚ.

Πέραν της παράστασης, κάτι διαφορετικό είναι ότι συγκατοικεί με τους άλλους ηθοποιούς. Εκτός από την κοινή παρέα, κατά τον ίδιο είναι και μια ουσία ζωής, ένα «κοινόβιο» που ο καθένας έχει το δικό του χώρο, αλλά και έναν κοινό.

Τα ΔΗΠΕΘΕ και το μέλλον

Σε ερώτηση προς τον κ. Αρζόγλου για τα ΔΗΠΕΘΕ και την πτώση τους τα τελευταία χρόνια, απάντησε ξεκαθαρίζοντας ότι θα είναι λίγο αιχμηρός, αφού θεωρεί ότι τα ΔΗΠΕΘΕΚ θέλουν μια μεγάλη αγκαλιά και αγάπη, αλλά και οικονομική βοήθεια. Η πτώση, όπως είπε, που αναφέραμε, κατά τον ίδιο, δεν είναι τυχαία και θεωρεί ότι κάποιοι πάνε να τα κλείσουν, ενώ πρόσθεσε ότι η όποια αμοιβή δεν προέρχεται σίγουρα από τον ελληνικό δημόσιο κορβανά, αλλά μπορεί να προέρχεται από την Ευρώπη. Κατά τη γνώμη του, εκ προθέσεως γίνεται το σβήσιμο των ΔΗΠΕΘΕ. Έτσι προέβλεψε ότι κάποια στιγμή το υπουργείο δε θα βοηθά οικονομικά, κάποιοι Δήμοι δε θα υπολογίζουν το θέατρο και θα εξαρτάται από τη νοοτροπία του εκάστοτε δημάρχου και υπουργού αν θα συνεχίσουν αυτά να υφίστανται.

Τελειώνοντας είπε ότι δεν μπορεί το θέατρο στην Ελλάδα να εξαρτάται από την καλή προαίρεση ενός δημάρχου ή υπουργού, αλλά να είναι κάτι αυτόνομο.

Ο κ. Μαργαρίτης πρόσθεσε για το θέμα ότι την περίοδο της πανδημίας το υπουργείο στάθηκε δίπλα στα ΔΗΠΕΘΕ και, μάλιστα, σχολίασε ότι ήταν πρωτόγνωρη η άμεση αντίδραση στο ζήτημα της χρηματοδότησης.

Οι συντελεστές

Μετάφραση: Δημήτρης Μαρωνίτης

Δραματουργική επεξεργασία, θεατρική διασκευή: Πλάτων Μαυρομούστακος, Γιάννης Μαργαρίτης

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μαργαρίτης

Πρωτότυπη μουσική: Δημήτρης Οικονομάκης

Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Παίζουν: Κώστας Αρζόγλου, Χρυσάνθη Δούζη, Νίκος Καρδώνης, Στάθης Κόικας.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση