Καραντίνα, “Black Friday” και γιορτές «πνίγουν» τις εταιρείες ταχυμεταφορών και στη Μεσσηνία

Καραντίνα, “Black Friday” και γιορτές «πνίγουν»  τις εταιρείες ταχυμεταφορών και στη Μεσσηνία

Πρωτόγνωρες συνθήκες βιώνουν την τελευταία περίοδο οι εταιρείες ταχυμεταφοράς (courier) και οι εργαζόμενοί τους, με τον όγκο δουλειάς να έχει εκτοξευθεί σε «δυσθεώρητα ύψη» και να πασχίζουν πυρετωδώς να καλύψουν τις ανάγκες εξυπηρέτησης των πελατών τους.

Ο όγκος των εμπορευμάτων που δέχονται πια και οι ταχυμεταφορές στη Μεσσηνία είναι πενταπλάσιος σε σχέση με μια συνηθισμένη περίοδο, ενώ η κίνηση αναμένεται να αυξηθεί την τρέχουσα εβδομάδα λόγω και των αποστολών της “Black Friday”.

Οι δε καταναλωτές φαίνεται πως σε αυτό το δεύτερο lockdown παραγγέλνουν ακόμα περισσότερο, ενώ είναι περισσότερο προνοητικοί. Αναγνωρίζοντας την καθυστέρηση που μπορεί να υπάρξει λόγω φόρτου, παραγγέλνουν νωρίτερα.

Έτσι, οι εταιρείες αυτή την περίοδο έχουν επιφορτισθεί με τις παραγγελίες λόγω lockdown, με εκείνες της “Black Friday”, ενώ έχουν φουλάρει και οι παραγγελίες για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Η προσαρμογή, λοιπόν, του Έλληνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που αναμενόταν να φτάσει στο απόγειό της μέσα στην επόμενη 5ετία, έχει γίνει μέσα σε ελάχιστους μήνες…

ΕΛΤΑ Courier
Η υπεύθυνη των ΕΛΤΑ Courier (πόρτα- πόρτα), Ελένη Λίγγρη, σημείωσε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη πίεση, με την κίνηση να έχει οκταπλασιασθεί. Μάλιστα, όπως είπε χαρακτηριστικά, από τα 200 δέματα που παραλάμβανε το κατάστημα καθημερινά, τώρα παραλαμβάνει 1.000.

«Ο κόσμος έχει κλεισθεί στο σπίτι και παραγγέλνει οτιδήποτε και λόγω καραντίνας, αλλά και λόγω των εορτών που έρχονται. Η πίεση που δεχόμαστε είναι μεγάλη, και ψυχολογική και σωματική. Δουλεύουμε νύχτα, Σάββατα, αργίες. Επί ένα μήνα ξεκινάω στις 5.30 το πρωί και σταματάω στις 8.00 το βράδυ. Δυστυχώς, όμως, και ο κόσμος δεν έχει υπομονή και δεν καταλαβαίνει τις δυσκολίες», τόνισε η κα Λίγγρη.

Παρόλα αυτά, οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται δεν είναι μεγάλες στην περιοχή μας. Στην Αθήνα η καθυστέρηση παράδοσης είναι 10 -12 μέρες, ενώ στη Μεσσηνία μέχρι 3 μέρες.

«Αν δεν ανοίξει λίγο το λιανεμπόριο, να βγει λίγο έξω ο κόσμος, δε θα στρώσουν τα πράγματα. Ζούμε απίστευτες καταστάσεις. Πήραμε κι άλλο προσωπικό, κι άλλα οχήματα, νοικιάσαμε κι άλλες αποθήκες, αλλά η πίεση, πίεση», κατέληξε η κα Λίγγρη.

ACS Καλαμάτας
Και ο υπεύθυνος της ACS στην Καλαμάτα, Διονύσης Σκούλικας, τόνισε ότι η κίνηση έχει πενταπλασιασθεί, ως συνδυασμός της καραντίνας, της “Black Friday” και των επικείμενων γιορτών.

Παρατήρησε δε ότι τώρα, λόγω των μέτρων κατά του ιού, οι μεταφορείς πηγαίνουν μόνο μια φορά τα δέματα στο χώρο του παραλήπτη κι αν δε βρεθεί, τότε ο πελάτης πρέπει να το παραλάβει από την εταιρεία. «Αυτό δημιουργεί πρόβλημα υπερφόρτωσης στην αποθήκη και έχει ως αποτέλεσμα οι κοπέλες που ψάχνουν τα δέματα να καθυστερούν λίγο τον πελάτη στον γκισέ.

Αυτή τη στιγμή είναι πέντε άτομα και εξυπηρετούν στο γραφείο, όταν σε φυσιολογικές συνθήκες είναι δύο, και πάλι υπάρχει αυτή ουρά, που είναι κάτι που δε θέλουμε. Όσοι έχουν πρόβλημα και οι ηλικιωμένοι εξυπηρετούνται πρώτοι και οι πιο νέοι κάνουν υπομονή. Ευτυχώς ο κόσμος είναι υπομονετικός

Ο κόσμος πλέον από την πρώτη καραντίνα ξέρει ότι υπάρχουν καθυστερήσεις και παραγγέλνει νωρίτερα, για να έχει αυτό που θέλει εγκαίρως. Προσπαθούμε οι παραδόσεις να μην καθυστερούν πάνω από μια μέρα και σε πολύ λίγες περιπτώσεις δύο μέρες. Έχουμε προσλάβει κι άλλα άτομα, αλλά και πάλι δε φτάνει, γιατί οι αποστολές αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο», κατέληξε ο κ. Σκούλικας.

Speedex Καλαμάτας
Από την πλευρά της Speedex, ο κ. Παναγιώτης Μαστροπαναγιωτόπουλος υπογράμμισε ότι όλο το έργο για τη Μεσσηνία η εταιρεία το διαχειρίζεται αυθημερόν, ενώ καθυστερήσεις καταγράφονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου είναι και ο μεγάλος όγκος των αποστολών.

«Προσπαθούμε και οι τροφοδοσίες προς Αθήνα να γίνονται όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Έχουμε πάρει επιπλέον προσωπικό και οχήματα για να καλυφθούν οι ανάγκες. Αυτή την εβδομάδα πιστεύω ότι θα είναι μεγαλύτερος ο όγκος και θα κορυφωθεί λόγω της “Black Friday”, καθώς τώρα θα φτάσουν οι παραδόσεις. Εμείς διαχειριζόμαστε Μεσσηνία, Ηλεία και Ζάκυνθο και οι παραδόσεις γίνονται αυθημερόν. Και οι παραδόσεις είναι πιο εύκολες τώρα, γιατί ο κόσμος είναι σπίτι και τον βρίσκεις», σημείωσε ο κ. Μαστροπαναγιωτόπουλος, ενώ χαρακτηριστικά ανέφερε ότι μεγαλύτερη αύξηση συναλλαγών έχει παρατηρηθεί στα χωριά και όχι τόσο στην πόλη.

DHL
Από την DHL ο κ. Μιχάλης Γκούζος διαχειρίζεται κυρίως αποστολές από το εξωτερικό, που επίσης έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. «Ο όγκος δουλειάς είναι πολύ μεγάλος. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει. Τρέχουμε από το πρωί έως το βράδυ για να εξυπηρετήσουμε. Ο κόσμος έχει απαιτήσεις και, δυστυχώς, δεν καταλαβαίνουν όλοι τι γίνεται. Τώρα παραγγέλνουν και το θέλουν τώρα. Πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι κάνουμε πολύ περισσότερα από αυτά που έχουμε δυνατότητα, ενώ υπάρχουν ανθρώπινες αντοχές που δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε. Λίγη υπομονή και κάνουμε ό,τι καλύτερο», κατέληξε ο κ. Γκούζος.

Της Βίκυς Βετουλάκη