Προβλήματα με την απαξίωση των ΕΛΤΑ (και) στη Μεσσηνία

Προβλήματα με την απαξίωση  των ΕΛΤΑ (και) στη Μεσσηνία

Υπολειτουργεί το υποκατάστημα στην Κορώνη

Σωρεία έντονων αντιδράσεων έχει προκαλέσει το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο, η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει –με χρήματα των φορολογουμένων– σε εθελουσία έξοδο για 2.000 από τους 5.500 υπαλλήλους. 

Η σχετική τροπολογία ψηφίστηκε το βράδυ της περασμένης Τετάρτης στη Βουλή εν μέσω επικρίσεων και ενστάσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Όπως είναι φυσικό, οι παραπάνω εξελίξεις αναμένεται να δημιουργήσουν προβλήματα στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες. Ήδη στο “Θ” έχουν φτάσει καταγγελίες, που αναφέρονται στις δυσλειτουργίες που επιφέρει η παραπάνω απόφαση. 

Μία από αυτές αναλύει την ουσία της απόφασης και αναδεικνύει τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν σε πολλές περιοχές και της Μεσσηνίας. 

Ειδικότερα, “το «σχέδιο αναδιάρθρωσης» των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει: α) Μείωση θέσεων εργασίας από εθελουσία 2.000 ατόμων (από 5.200 περίπου, να μείνουν 3.200 περίπου), β) Συρρίκνωση δικτύου καταστημάτων (από 670 περίπου, να μείνουν 200 περίπου), γ) Διάλυση της διανομής (από χρόνο Χ+1 που ήταν για την επίδοση της αλληλογραφίας, σε χρόνο Χ+3 με τα νέα δεδομένα), δ) Υπονόμευση ταχυδρομικής εξυπηρέτησης των πολιτών.

Επίσης, παραβιάζει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των Υπαλλήλων και ισοπεδώνει τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματά τους (Κοινή Συμφωνία 2017, μείωση 13,8% + νέα μείωση 8% επί του μισθολογικού κλιμακίου που υπογράφτηκε τέλη Νοεμβρίου 2020).

Από τη μείωση των θέσεων εργασίας, τη συρρίκνωση των ταχυδρομικών καταστημάτων και τη διάλυση της διανομής, θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα στην ταχυδρομική εξυπηρέτηση των πολιτών και κυρίως στην εξυπηρέτηση των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών. 

Σύμφωνα με το νέο μοντέλο διανομής, η διανομή της αλληλογραφίας θα γίνεται σε χρόνο Χ+3 (ο κάθε διανομές θα αναλάβει την εκτέλεση δύο τομέων διανομής, ο οποίοι θα εκτελούνται εναλλάξ. Τη μία ημέρα θα πηγαίνουν στον έναν τομέα και την άλλη ημέρα στον άλλον).Στην πραγματικότητα η εξυπηρέτηση των πολιτών δε θα γίνεται εναλλάξ, γιατί: Οι εναπομείναντες υπάλληλοι δε θα είναι εφικτό να εξυπηρετήσουν και να διαχειριστούν το δρομολόγιο διανομής με αλληλογραφία Α+Β προτεραιότητας, έντυπα, αντικείμενα ειδικής διαχείρισης (συστημένα), δέματα, ταχυδρομικές επιταγές, αλληλογραφία (Τραπεζών, Δήμων κ.τ.λ.) με ιδιομορφίες χαρτογράφησης περιοχών, λανθασμένων διευθύνσεων αλληλογραφίας, δυσμενείς καιρικές συνθήκες (βροχή, χιόνια, καύσωνα) με τους ήδη μεγάλους τομείς που επιβάλλουν και με το διπλασιασμό της αλληλογραφίας του ανεκτέλεστου δρομολογίου.Όσον αφορά στην αγροτική διανομή, θα εκτελείται ανάλογα με τον αριθμό των κατοίκων του χωριού π.χ. έως 500 κατοίκους μία (1) φορά την εβδομάδα. Έως 2.000 κατοίκους τρεις (3) φορές την εβδομάδα. Επειδή θα υπάρξουν έντονες αντιδράσεις των κατοίκων δικαιολογημένα, νοιάζεται κανείς για την εξυπηρέτησή τους;”.

Διαμαρτυρίες υπάρχουν και για την υπολειτουργία συγκεκριμένων υποκαταστημάτων, όπως αυτό στη Δημοτική Κοινότητα Κορώνης. Σύμφωνα με αναγνώστη του “Θ”, η κατάσταση στον τομέα παροχής υπηρεσιών είναι άθλια. Ενδεικτικό είναι και το παράδειγμα που μας εξέθεσε: “Μόλις πριν από λίγες μέρες έλαβα αλληλογραφία που είχε σταλεί από διάφορες υπηρεσίες τον περασμένο Μάιο! Παράλληλα, στο υποκατάστημα υπάρχουν στοιβαγμένα τσουβάλια ανεπίδοτης αλληλογραφίας, κάτι που αναγκάζει πολλούς κατοίκους να ψάχνουν από μόνοι τους να βρουν αν υπάρχει κάτι που τους ενδιαφέρει. Και μέσα σε όλα αυτά δεν έχουμε και καμία επίσημη ενημέρωση για το πότε θα σταματήσει η ταλαιπωρία μας. 

Αν σκεφτεί κανείς ότι στην περιοχή μας κατοικούν και άνθρωποι- υπήκοοι άλλων κρατών, καταλαβαίνει κανείς και τη δική τους ταλαιπωρία και απόγνωση”. 

Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ανάλογες διαμαρτυρίες για το υποκατάστημα της Κορώνης είχαν γίνει και την προηγούμενη χρονιά, χωρίς όμως να βρεθεί λύση.

Α.Π.