ΔΕΥΑ Τριφυλίας: «Καταπέλτης» η Πανουσιοπούλου για άνω των 80 κωδικών με 20.000 ευρώ για αναθέσεις

ΔΕΥΑ Τριφυλίας: «Καταπέλτης» η Πανουσιοπούλου για άνω  των 80 κωδικών με 20.000 ευρώ για αναθέσεις

-Στα 6.201.773,14 ευρώ ο προϋπολογισμός, αναφορές σε πλασματική και εικονική ισοσκέλιση

Εκ διαμέτρου αντίθετες τοποθετήσεις για τον προϋπολογισμό έτους 2021 της ΔΕΥΑ Τριφυλίας, που ανέρχεται σε 6.201.773,14 ευρώ, έκαναν ο πρόεδρος της Επιχείρησης, Χαράλαμπος Αυρηλιώνης και η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «ΤΡΙΦΥΛΙΑ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ», Μαρία Πανουσιοπούλου. H τελευταία ήταν «καταπέλτης» για περισσότερους από 80 κωδικούς με ποσό 20.000 ευρώ για απευθείας αναθέσεις σε παροχή υπηρεσιών, προμήθειες και υπηρεσίες! 

Η απόφαση του θέματος δημοσιεύθηκε χθες το πρωί στη Δι@υγεια με ΑΔΑ: ΨΙ8Λ465ΘΠ4-ΙΕΗ, «κατέβηκε», «ακυρώθηκε» το κείμενο και «ξανα-ανέβηκε» στη Δι@υγεια έπειτα από τέσσερις ώρες, χωρίς να υπάρχει στο κείμενο 6σέλιδη απάντηση Αυρηλιώνη σε Πανουσιοπούλου, όπως υπήρχε στο αρχικό! 

Όπως αναγράφεται στην απόφαση: «Στην εισήγησή του ο πρόεδρος είπε: Ο προϋπολογισμός αναφέρεται στο χρονικό διάστημα από την ημέρα εγκρίσεώς του έως 31/12/2021 και ενσωματώνει το Τεχνικό Πρόγραμμα του έτους 2021, το οποίο εγκρίθηκε με την αριθ. 1/29-01-2021 απόφαση του Δ.Σ. της ΔΕΥΑT. Είναι κατανοητός, σαφής και απλός έτσι ώστε να δίνει πλήρεις απαντήσεις στα ερωτήματα που γεννιούνται. Υποδιαιρείται σε επιμέρους προϋπολογισμούς, πράγμα που είναι απαραίτητο για την εφαρμογή της αρχής της αποκέντρωσης ως συστήματος ευθύνης της επιχείρησης και των υπευθύνων εφαρμογής του. Είναι εναρμονισμένος στους επί μέρους αντικειμενικούς στόχους της επιχείρησης. Οι στόχοι που θέτει είναι ρεαλιστικοί και πραγματοποιήσιμοι κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες λειτουργίας της επιχείρησης και ενισχύει τη διάθεση των υπευθύνων για την επιτυχία των στόχων του. Είναι εύκαμπτος και ελαστικός, δηλαδή μπορεί να προσαρμόζεται στις μεταβολές των συνθηκών λειτουργίας της επιχείρησης… 

[…] Στόχοι του προϋπολογισμού του έτους 2021 είναι οι εξής: 1. Η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πελάτες με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και ελάχιστο χρόνο εξυπηρέτησής τους. 2. Η εξοικονόμηση των μεγάλων λειτουργικών δαπανών. 3. Η συνέχιση του επενδυτικού έργου των Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου Τριφυλίας και της ΔΕΥΑΤ, με στόχο την ικανοποίηση των έργων της ύδρευσης και αποχέτευσης στο σύνολο του Δήμου Τριφυλίας. 4. Η σωστή συντήρηση των υφιστάμενων έργων ύδρευσης – αποχέτευσης. 5. Η κάλυψη της ιδίας συμμετοχής της επιχείρησης για τις επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει στο οικονομικό έτος που αναφέρεται ο προϋπολογισμός. 6. Η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου ύδατος, η εξασφάλιση της ομαλής και αδιάλειπτης υδροδότησης της Τριφυλίας και η προστασία του περιβάλλοντος. 7. Η δημιουργία αποθεματικού κεφαλαίου…». 

Ακολούθως αναγράφεται: «Τα μέλη έδωσαν τη θετική τους ψήφο με τον κ. Μπακούρο να τονίζει ότι ο προϋπολογισμός έχει συνταχθεί με γνώμονα το συμφέρον της υπηρεσίας και το καλό των πολιτών. Επισήμανε, επίσης, ότι όλες οι δαπάνες χρειάζονται την έγκριση του Δ.Σ., επομένως κάθε δαπάνη θα συζητείται διεξοδικά. 

Η κα Πανουσιοπούλου στην εισήγησή της είπε τα ακόλουθα: Υπάρχει αναγκαιότητα για βιολογικό καθαρισμό σε Καλό-Νερό, Ελαία, Μάραθο και Πύργο Τριφυλίας και εύχομαι να υλοποιήσετε τις εν λόγω μελέτες, έστω και με τον τρόπο της απευθείας ανάθεσης, προς όφελος των δημοτών και όχι μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας που είναι προς όφελος της ΔΕΥΑΤ, διότι είναι απαίτηση των τοπικών διαμερισμάτων του Δήμου μας, όπως απαίτηση είναι και τα όμβρια Καλού-Νερού που δεν έχετε συμπεριλάβει στον προϋπολογισμό. 

Το πολιτιστικό τέλος είναι ανταποδοτικού χαρακτήρα. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι το 2020 δεν πραγματοποιήθηκε καμία πολιτιστική εκδήλωση λόγω κορωνοϊού, προτείνω το 2021 να γίνει μέριμνα να μην εισπραχθεί. Στο κεφάλαιο 61-Αμοιβές και έξοδα τρίτων διακρίνουμε μια σειρά από κωδικούς παροχής υπηρεσιών. Υπηρεσίες οι οποίες θα μπορούσαν να εκτελούνται από το προσωπικό της ΔΕΥΑΤ σε συνάρτηση με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου. Συνοψίζοντας, κε πρόεδρε, όλοι γνωρίζουμε ότι τα έσοδα ύδρευσης-αποχέτευσης πρέπει να καλύπτουν τις αναγκαίες δαπάνες της επιχείρησης και επειδή οι ανείσπρακτες απαιτήσεις ξεπέρασαν τα 2.100.000 ευρώ, τα χρηματικά διαθέσιμα είναι μόνο 204.000 ευρώ, ήτοι η ρευστότητα της επιχείρησης είναι πολύ περιορισμένη λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις υποχρεώσεις της ΔΕΥΑΤ σε προμηθευτές να ανέρχονται στις 998.910,46 ευρώ. 

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι ο προϋπολογισμός που φέρνετε προς ψήφιση δεν είναι καθόλου σαφής και απλός όπως προαναφέρατε, κε πρόεδρε, καθώς δε θα καταφέρετε να υλοποιήσετε τους στόχους, σας διότι με 80 και πλέον εγγραφές των 20.000 ευρώ στο σκέλος των εξόδων οι δαπάνες είναι υπέρογκες και πολλές από αυτές αδικαιολόγητες & μη χρήσιμες, με αποτέλεσμα η ισοσκέλιση του προϋπολογισμού να είναι πλασματική και εικονική. Ενδεικτικά αναφέρω τους κωδ. Εξόδων: 61.00.08 Σύνταξη εκθέσεων επί της φορολογικής συμμόρφωσης της ΔΕΥΑΤ με ανάλογη εφαρμογή των προγραμμάτων ελέγχου της ΠΟΛ 1067/2018 (ΦΕΚ τ.Β΄ 1320/17-04-2018) 13.000,00 ευρώ. 61.00.16 υπηρεσίες διαμόρφωσης δικλείδων ασφαλείας στη λειτουργία των οικονομικών υπηρεσιών έτους 2021 ποσού 20.000 ευρώ. Ως προς τι η διαφορά; 61.00.09 Σύνταξη Ισολογισμού έτους 2020 και επισκόπηση λογιστικών λειτουργιών της οικονομικής υπηρεσίας της ΔΕΥΑΤ 15.000 ευρώ. 61.00.03 Λογιστική-Φοροτεχνική παρακολούθηση έτους 2020 (συνεχιζόμενο), 20.000 ευρώ. 

Ο ισολογισμός είναι μέσα στις συμβατικές υποχρεώσεις της Λογιστικής παρακολούθησης, ως προς τι τα διπλά εικοσάρια; 

61.00.14 Παροχή Υπηρεσιών συμβούλου χρηματοδότησης έργων της ΔΕΥΑΤ ποσού 20.000 ευρώ. 62.98.11 Υπηρεσίες συμβούλου για την υποστήριξη της ΔΕΥΑΤ σε θέματα χρηματοδότησης έργων κατά την προγραμματική περίοδο 2021-2027, 20.000 ευρώ. Ποια η διαφορά μεταξύ του ενός και του άλλου κωδικού; 

61.00.10 Αποτίμηση-Περιουσιακών πάγιων στοιχείων από ορκωτό εκτιμητή ποσού 20.000 ευρώ. Να ρωτήσω, κε πρόεδρε, η αποτίμηση δεν έγινε στην περίφημη έκθεση που καταθέσατε στον εισαγγελέα; Είναι πρόσθετη εργασία πάνω στην προηγούμενη; Τι αφορά ο εν λόγω κωδικός; Παρακαλώ πολύ μπορείτε να μου απαντήσετε ποια είναι τα βεβαιωμένα έσοδα του 2020 και ποια τα εισπραχθέντα; Για όλους τους ανωτέρω λόγους και αφού δεν έλαβα σαφείς απαντήσεις επιφυλάσσομαι να δώσω τη θετική μου ψήφο για τον προϋπολογισμό στο σύνολό του και ψηφίζω αρνητικά». 

Ακολούθως, στο διορθωμένο-τροποποιημένο κείμενο της απόφασης που δημοσιεύθηκε χθες το μεσημέρι στη Δι@υγεια ως «ορθή επανάληψη» (σ.σ. μετά την ακύρωση του κειμένου που δημοσιεύθηκε αρχικά χθες το πρωί) αναγράφεται επί λέξει: «Σε απάντηση σε όσα είπε η κα Πανουσιοπούλου, ο πρόεδρος κ. Αυρηλιώνης απάντησε ότι θα δοθούν σαφείς απαντήσεις τις επόμενες ημέρες οι οποίες θα είναι πλήρως τεκμηριωμένες και σαφής. Σας παραθέτω τον προϋπολογισμό όπως αυτός διαμορφώθηκε και παρακαλώ για τη λήψη απόφασης». 

Υπέρ της εισήγησης του προϋπολογισμού ψήφισαν οι: Χαράλαμπος Αυρηλιώνης, Αντώνιος Βλάχος, Νικόλαος Φρούσος, Δημήτριος Στριμπάκος, Σωτήρης Μπακούρος, Χριστίνα Γκόγκα και Σωτηρία Μαρκούλια. Κατά ψήφισε η Μαρία Πανουσιοπούλου. Απόντες οι Στάθης Ανδρινόπουλος, Αντωνία Παπαδοπούλου και Δημήτρης Τερζής.