Μεσσηνία: Κριτική για έργα από Π. Νίκα, ενώ ανακοίνωσε και νέα

Μεσσηνία: Κριτική για έργα από Π. Νίκα,  ενώ ανακοίνωσε και νέα

Μπορεί στη συνέντευξη Τύπου το βράδυ της Τρίτης στο Διοικητήριο Καλαμάτας να κυριάρχησε η επίθεση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, στον υπουργό Υγείας, αλλά, αφού την ολοκλήρωσε, αναφέρθηκε σε έργα που ήδη «τρέχουν», σε άλλα που έχουν «κολλήσει», καθώς και σε όσα αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα.

Μάλιστα, όπως είπε, σύντομα θα επιστρέψει στην Καλαμάτα, για να ανακοινώσει και νέα έργα που έχουν να κάνουν με το Νομό Μεσσηνίας.

Τζάνε- Καλαμάτα: 46 εκατ. για 9 χλμ.-Στόχος να αλλάξει η απόφαση του ΚΑΣ
Αναφερόμενος ο κ. Νίκας στο τμήμα Τζάνε – Καλαμάκι το χαρακτήρισε παράδειγμα προς αποφυγήν δημοσίου έργου, διότι πρόκειται για ένα έργο που στα χαρτιά έχει αρχίσει από το 1990 κι ενώ τότε έβλεπαν ότι ο δρόμος πήγαινε πάνω στα αρχαία, τον ξεκίνησαν.

Μέχρι τώρα ο εν λόγω δρόμος, που είναι μόλις 9 χιλιόμετρα και δεν έχει ολοκληρωθεί, έχει στοιχίσει 21 εκατομμύρια ευρώ. Μετά δε τη νέα απόφαση του ΚΑΣ χρειάζονται άλλα 25 εκατ. ευρώ, 46 δηλαδή εκατ. ευρώ στο σύνολο, ποσό για το οποίο ο κ. Νίκας αναρωτήθηκε ποιος θα δώσει και πού θα το βρει.

Ο ίδιος προέβλεψε ότι θα απενταχθεί και τότε θα κληθεί η ελληνική κυβέρνηση, δηλαδή η Περιφέρεια, να το πληρώσει στο σύνολό του, αφού δεν ολοκληρώθηκε ως έργο, με το αποτέλεσμα να είναι «συντριπτικό» και για τον κρατικό προϋπολογισμό και, κυρίως, για τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας.
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια αναθεώρησης της συγκεκριμένης απόφασης του ΚΑΣ, ενώ πρόσθεσε ότι το ίδιο Συμβούλιο το 2015 συμφώνησε με την όδευση του έργου. Η Περιφέρεια συμφώνησε και διεκδίκησε 1,2 εκατ. ευρώ για ανασκαφές, αλλά ξαφνικά το έργο έφτασε σε αδιέξοδο, για να καταλήξει πως το ΚΑΣ έχει καθοριστικές ευθύνες.

Η Περιφέρεια, σχολίασε, έχει επιχειρήματα για την αναθεώρηση της απόφασης, ενώ υπάρχουν και άνθρωποι που συμφωνούν προς αυτή την κατεύθυνση και θα το παλέψει με όλες του τις δυνάμεις, με τον ίδιο να έχει μιλήσει με την υπουργό Πολιτισμού και για αυτό το λόγο κλιμάκιο από το ΚΑΣ θα κατέβει στη Μεσσηνία.

Ξεκαθάρισε, βέβαια, ότι η κατεύθυνση δεν είναι να καταστραφούν τα αρχαία. «Τα αρχαία- είπε- είναι η περιουσία μας, η ιστορία μας, η ψυχή μας, αλλά θα πρέπει να έχουμε μια διαφορετική συμπεριφορά προστασίας, αφού αν συμβαίνουν όλα αυτά, οι ιδιώτες θα τα κρύβουν, θα κάνουν τις οικοδομές τους. Έτσι έχουν χαθεί πολλά».

Επίσης, έκανε έκκληση προς την Αρχαιολογική Υπηρεσία, ενώ πρόσθεσε ότι η Ευρώπη δε δίνει χρήματα για έρευνες κι αυτά δίδονται παρεμπιπτόντως, αφού παρουσιάστηκαν στην πορεία του έργου.

Σκουπίδια  
Άλλο θέμα που ο κ. Νίκας σχολίασε είναι αυτό των σκουπιδιών, ιστορία που επί 30 χρόνια παιδεύει την αυτοδιοίκηση. Τον Ιούλιο πιστεύει ότι θα παρθούν τα σκουπίδια, αν πάνε όλα καλά, κι έτσι θα μπει ένα τέλος και θα περάσουμε στην επόμενη μέρα.

Στη συνέχεια σχολίασε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη αν πρώτα δεν έχει αντιμετωπιστεί το μεγάλο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Αφού δε λυθεί το θέμα με τη διαχείριση, ο κ. Νίκας ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει λύση με τις δεκάδες χωματερές που έχουν δημιουργηθεί σε όλη την Πελοπόννησο.

Αντιδιαβρωτικά έργα στη Μ. Μαντίνεια – Μόνη λύση η απαλλοτρίωση και η απελευθέρωση του χώρου
Μιλώντας για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εδώ και χρόνια στο τμήμα Μ. Μαντίνεια – Messinian Bay, είπε πως η Περιφέρεια προχωρά στη μελέτη που θα στοιχίσει πάρα πολλά χρήματα όσον αφορά την προστασία της ακτής.

Όμως, εξήγησε, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα που ήδη έχουν καταγραφεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Μεσσηνίας και τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας.

Μάλιστα, μίλησε για έγγραφο που χαρακτήρισε πολύ σοβαρό και υπογράφουν η κα Ριγούλια και ο κ. Ματζουράνης, αναφέροντας ότι φοβάται πως δε θα υπάρχει άλλη λύση εκτός της διαδικασίας απαλλοτρίωσης και της απελευθέρωσης του χώρου.

Είναι πολύ σοβαρό το θέμα, επισήμανε, με κατασκευές που έγιναν με τον τρόπο που έγιναν, στη συνέχεια νομιμοποιήθηκαν με όποιον τρόπο έγινε τότε, με την Κτηματική Υπηρεσία να μην έχει προσδιορίσει τη συγκεκριμένη ζώνη παραλίας για το σημείο, με τον κύριο Νίκα να λέει ότι πρέπει να ανοίξουν οι ακτές και να μπορεί ο κόσμος να κατεβαίνει προς τη θάλασσα.

Κλείνοντας ανέφερε ότι οι μηχανικοί τον ενημερώνουν ότι δεν υπάρχει καμία άλλη δυνατότητα σωτηρίας του δημοτικού δρόμου.

Οι πυρκαγιές, η ευθύνη των πολιτών και η εγκατάλειψη της υπαίθρου
Αναφερθείς στις φωτιές που ξέσπασαν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, μέχρι στιγμής είναι τρεις με σημαντικότερη εκείνη στην Κορινθία, όπου συνολικά μαζί με την Περιφέρεια Αττικής χάθηκαν 60.000 στρέμματα πευκώνων.

Σύμφωνα με τον κ. Νίκα, οι εισαγγελείς δημοσιογράφοι ψάχνουν να βρουν το φταίχτη δήμαρχο και περιφερειάρχη, όμως κατά τον ίδιο οι φωτιές έχουν ως αιτίες την εγκατάλειψη της υπαίθρου. Όταν η ύπαιθρος ήταν γεμάτη κόσμο, τα κτήματα καθαρίζονταν και ζώα έβοσκαν σε αυτά, υπήρχαν φωτιές, αλλά πάντοτε περιορισμένης έκτασης, σχολίασε.

Άρα, κατά τον κ. Νίκα, αν δεν υπάρξει διαφορετική πολιτική διαχείρισης της υπαίθρου και τα κτήματα εξακολουθήσουν να έχουν ένα μέτρο καλαμιώνες, θα υπάρχουν καταστάσεις που δε θα μπορούν να αντιμετωπιστούν.

Δήλωσε, δε, ότι η Περιφέρεια κάνει ό,τι μπορεί, «μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο και δίνει χρηματοδότηση στην Πυροσβεστική», ενώ προσπαθεί σε συνεννόηση με τις δασικές υπηρεσίες να κάνει παρεμβάσεις στα δάση, κάτι που είναι δύσκολο με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Μάλιστα, κάλεσε τον κόσμο να καθαρίσει τα οικόπεδα και τα κτήματά του και να κάνει παρεμβάσεις έγκαιρα, αφού αν η φωτιά ξεφύγει, δύσκολα θα αντιμετωπιστεί.

Η παραμελημένη Μάνη και τα έργα που θα γίνουν
Μιλώντας για τη Μάνη, είπε πως δεν υπήρξε σωστή φροντίδα για την περιοχή. Η Μάνη, σχολίασε, είναι ένας τόπος παγκοσμίως γνωστός, ένας τόπος που φέρνει εισοδήματα, με τα πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου όμως να είναι από την εποχή του Ιωάννη Μεταξά.

Κάθε χρόνο υπάρχουν προβλήματα με το δρόμο, τα δε ξενοδοχεία του Γυθείου ζητούν να συντομευτεί η απόσταση μέχρι την Καλαμάτα, ενώ πρόσθεσε και τα προβλήματα με το νερό, με τη Μάνη να διψάει κάθε χρόνο. Φυσικά, δεν ξέχασε και τα προβλήματα με τα σκουπίδια, που επίσης, όπως διαβεβαίωσε, θα αντιμετωπιστούν.

Για την περιοχή της Μάνης, λοιπόν, υπέγραψε σύμβαση ύψους 700.000 ευρώ, προκειμένου κατά τις προσεχείς μέρες ο δρόμος να έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά από το Messinian Bay μέχρι τα Σωτηριάνικα. Ακόμη, υπάρχει ποσό 400.000 ευρώ, καθώς και ποσό ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ, για τη βελτίωση του δρόμου από τη Στούπα μέχρι τα όρια νομού.

Τέλος, δήλωσε ότι μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα γίνει υπογραφή σύμβασης, έστω για να βελτιωθούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου της Μάνης.

Τσακώνα – Κυπαρισσία
Παράλληλα, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου δήλωσε κλείνοντας ότι μέσα στις επόμενες 10 μέρες θα γίνουν ανακοινώσεις για το μεγάλο έργο, όπως το χαρακτήρισε, Τσακώνα – Κυπαρισσία, επισημαίνοντας πως ο δρόμος θα αλλάξει.

Συμβάσεις και δημοπρατήσεις έργων που υπέγραψε την Τρίτη ο Π. Νίκας
Τη δημοπράτηση δύο έργων με συνολικό προϋπολογισμό 1.500.000 ευρώ, καθώς και τις συμβάσεις για την υλοποίηση άλλων πέντε, συνολικού προϋπολογισμού 1.247.800 ευρώ, υπέγραψε ο κ. Παναγιώτης Νίκας το βράδυ της Τρίτης στο Διοικητήριο της Π.Ε. Μεσσηνίας.

Συγκεκριμένα, υπέγραψε συμβάσεις για τα έργα: α) συντήρησης και σήμανσης της 1ης επαρχιακής οδού, στο τμήμα κόμβος “Φωτεινή” – γέφυρα Κοσκάραγας, προϋπολογισμού 700.000 ευρώ, β) καθαρισμού χειμάρρων, προϋπολογισμού 300.000 ευρώ, γ) συντήρησης και ασφαλτόστρωσης της 7ης επαρχιακής οδού, στο τμήμα Ζευγολατιό – Διαβολίτσι – Κάτω Μέλπεια, προϋπολογισμού 200.000 ευρώ, δ) βελτίωσης της πρόσβασης στην πλατεία και στο λιμανάκι των Κιτριών στο Δήμο Δυτικής Μάνης, προϋπολογισμού 23.000 ευρώ και ε) της λειτουργίας και συντήρησης του αρδευτικού δικτύου του ΓΟΕΒ Παμίσου σε Άγιο Φλώρο και Ασπροπουλιά, προϋπολογισμού 24.800 ευρώ.

Επίσης, υπέγραψε τη δημοπράτηση δύο έργων, του καθαρισμού των ποταμών Παμίσου και Άριος, προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ και της βελτίωσης και συντήρησης του γηπέδου του Μεσσηνιακού στην Καλαμάτα, προϋπολογισμού 300.000 ευρώ.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση