Τριφυλία: Παρατηρήσεις και ερωτηματικά για πρόσθετους όρους στο διαγωνισμό Δημοτικής Οδοποιίας Αετού

Τριφυλία: Παρατηρήσεις και ερωτηματικά για πρόσθετους όρους στο διαγωνισμό Δημοτικής Οδοποιίας Αετού

Η προσθήκη απαιτήσεων και όρων που πρότεινε ο αντιδήμαρχος κ. Βλάχος, στη διακήρυξη του διαγωνισμού για το έργο «Δημοτική Οδοποιία Αετού», στη συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης της Οικονομικής Επιτροπής Τριφυλίας το μεσημέρι της Δευτέρας, προκάλεσε παρατηρήσεις και ερωτηματικά, με συνέπεια να «περάσει» κατά πλειοψηφία.

Στην απόφαση, με ΑΔΑ: 6ΣΡ5ΩΗΕ-5ΛΣ, αναγράφεται ότι ο πρόεδρος της Ο.Ε. και αντιδήμαρχος Δημήτριος Στριμπάκος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Το Τμήμα Μελετών & Εκτέλεσης Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών & Πολιτικής Προστασίας του Δήμου μας υπέβαλε την αριθ. 49/2021 Μελέτη, η οποία περιλαμβάνει και το σχέδιο της διακήρυξης και ζητά την έγκριση των τεχνικών προδιαγραφών, καθώς και τον καθορισμό των όρων του εν λόγω διαγωνισμού.

Ο προϋπολογισμός της δαπάνης, η οποία είναι πολυετής, ανέρχεται στο ποσό των 324.968,51 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%) και θα βαρύνει τον κωδικό εξόδου Κ.Α. 30.7323.007 του προϋπολογισμού Δ. Τριφυλίας, με το ποσό των 200.000 ευρώ για το οικ. έτους 2021 και με το ποσό των 124.968,51 ευρώ για το οικ. έτους 2022. Προς τούτου υπάρχει η αριθ. 407/13546/20-10-2021 (ΑΔΑ ΨΨΟΓΩΗΕ-ΕΛΞ) απόφαση έγκρισης ανάληψης υποχρέωσης και η αριθ. 39/13545/20-10-2021 απόφαση έγκρισης ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης. Η χρηματοδότηση της παρούσας σύμβασης θα είναι από ΣΑΤΑ 2021».

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Βλάχος, ο οποίος ανέφερε: «Στο άρθρο 22.Δ του σχεδίου της Διακήρυξης που αφορά στην τεχνική κι επαγγελματική ικανότητα προτείνω να εισάγουμε κάποιες επιπλέον απαιτήσεις, ως κάτωθι: • Ο ανάδοχος θα πρέπει να έχει στην κατοχή του μηχανήματα για την εκτέλεση του έργου, δικά του ή ενοικιασμένα, που θα προκύπτουν από έγγραφα και μισθωτήρια κατατεθειμένα στην εφορία • Ο ανάδοχος θα πρέπει να διαθέτει μηχάνημα “finisher” κατάλληλο να μπορεί να ασφαλτοστρώνει ενιαία δρόμο πλάτους έως 7,5 μ. • Κατά τη διάρκεια του έργου και μέχρι την παραλαβή του, ο ανάδοχος δε θα έχει άλλη συμβατική υποχρέωση με τα ανωτέρω μηχανήματα, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο εντός των χρονικών πλαισίων».

Ο Γιάννης Μερκούρης τοποθετήθηκε ως κάτωθι: «Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 76 του Ν.4412/2016, όπως ισχύει σήμερα, “για τη συμπερίληψη στα έγγραφα της σύμβασης απαιτήσεων οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, καθώς και τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, πέραν των προβλεπόμενων στο π.δ. 71/2019 (Α’ 112), για την εγγραφή και κατάταξη σε τάξη των οικείων μητρώων, αντίστοιχου προϋπολογισμού και κατηγορίας έργου, οι αναθέτουσες αρχές οφείλουν προηγουμένως να ζητούν γνωμοδότηση του αρμόδιου τεχνικού συμβουλίου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών”.

Η απαίτηση αυτή αναφέρεται και στην πρότυπη διακήρυξη σύμβασης έργου κάτω των ορίων της ΕΑΑΔΗΣΥ. Τα εισαγόμενα κριτήρια είναι υπερβολικά και καταχρηστικά, με αποτέλεσμα να προκαλούν τεχνητό περιορισμό του ανταγωνισμού, δεδομένου ότι έχουν σχεδιαστεί με σκοπό την αδικαιολόγητα ευνοϊκή ή δυσμενή μεταχείριση ορισμένων οικονομικών φορέων, κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας, αλλά και συνθήκες στρέβλωσης του ανταγωνισμού μέσω συμφωνιών οικονομικών φορέων.

Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών για την εισαγωγή τους στη Διακήρυξη του έργου». 

Τελικά, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν οι όροι με τις προσθήκες που πρότεινε ο κ. Βλάχος, με θετικές ψήφους των τεσσάρων αντιδημάρχων και μειοψηφία του κ. Μερκούρη ο οποίος ψήφισε κατά. Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό 256/2021.

Του Ηλία Γιαννόπουλου