ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας: Σεμινάριο για καθηγητές-καθηγήτριες συμβούλους Σχολικής Ζωής

ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας: Σεμινάριο για καθηγητές-καθηγήτριες συμβούλους Σχολικής Ζωής

Το δεύτερο Βιωματικό Σεμινάριο για καθηγητές-καθηγήτριες συμβούλους Σχολικής Ζωής διοργανώνει η Επιστημονική Ομάδα του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας

Το βιωματικό σεμινάριο αποτελείται από 5 τρίωρες (18.00 – 21.00) συναντήσεις και οι θεματικές του ενότητες έχουν ως εξής:

1η συνάντηση – Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου

Γνωριμία της ομάδας

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως σύμβουλος Σχολικής Ζωής – σκέψεις και συναισθήματα

Η εφηβεία ως ένα μεταβατικό στάδιο στη ζωή του παιδιού.

2η συνάντηση – Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου

● Η επικοινωνία με τον έφηβο:

-τα εμπόδια που δυσκολεύουν την επικοινωνία

-προϋποθέσεις για μια ουσιαστική επικοινωνία

-ο εκπαιδευτικός ως αποτελεσματικός ακροατής

3η συνάντηση – Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου

Προσεγγίζοντας τα συναισθήματα των εφήβων.

Η έννοια της ενσυναίσθησης.

4η συνάντηση – Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου

Εκπαιδευτικός και Αυτοεκτίμηση

5η συνάντηση – Παρασκευή 4 Μαρτίου

● Ομάδες εργασίας: Ο σύμβουλος Σχολικής Ζωής εν δράσει

● Κλείσιμο ομάδας.

Στο σεμινάριο συμμετέχουν 14 καθηγητές-τριες σχολικών μονάδων (Γυμνασίων-Λυκείων-ΕΠΑΛ) του Δήμου Καλαμάτας που έχουν αναλάβει το ρόλο του συμβούλου Σχολικής Ζωής, ενώ θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης Μεσσηνίας, Χρυσοστόμου Σμύρνης 56 (απέναντι από το 5ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας).

Συντονίστρια του βιωματικού σεμιναρίου θα είναι η κα Βλαχοπουλιώτη Φωτεινή, επιστημονικά υπεύθυνη του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ., ενώ στις επιμορφωτικές συναντήσεις θα συμμετέχει και ο κ. Σόλαρης Ιωάννης, Σ.Ε.Ε. με παιδαγωγική ευθύνη για την 3η Ενότητα Γυμνασίων και Λυκείων του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου.

Στόχοι του σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν γνώσεις και εμπειρίες για το πώς μπορούν να ανταποκριθούν στον ρόλο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, να κατανοήσουν το ρόλο και την πρακτική της συμβουλευτικής συζήτησης με τον έφηβο, να εξασκηθούν πάνω σε βασικές επικοινωνιακές δεξιότητες και να κατανοήσουν τη σημαντικότητα της ενσυναίσθησης στη διαδικασία της συμβουλευτικής με τον έφηβο που χρειάζεται τη βοήθειά τους.