Ελλειμματικές στρατηγικές αστικών αναπλάσεων στην Καλαμάτα

Ελλειμματικές στρατηγικές  αστικών αναπλάσεων στην Καλαμάτα

Συνεχίζεται η διεκδίκηση του έργου από το Δήμο, αφού “αβγάτεψαν” τα… κουκιά.

Με 22 υπέρ έναντι 13 κατά, το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας στη χθεσινή του συνεδρίαση ενέκρινε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο του έργου «Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις αστικών αναπλάσεων και αναβάθμισης του Κεντρικού Τομέα Καλαμάτας». Είχαν προηγηθεί αντίστοιχες συνεδριάσεις του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Καλαμάτας και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.

Η εν λόγω εξέλιξη παρέχει τη δυνατότητα συνέχισης της διεκδίκησης του έργου «Στρατηγικές αστικές παρεμβάσεις για την ολοκληρωμένη ανάπλαση του κεντρικού τμήματος της πόλης της Καλαμάτας», εντός ενός ασφυκτικότερου -πλέον- χρονικού πλαισίου. Για το έργο έχει υποβληθεί πρόταση χρηματοδότησης του Δήμου σε πρόσκληση του ΥΠΕΝ που υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Τα παραπάνω υποστηρίζει το δελτίο Τύπου της Δημοτικής Αρχής για το θέμα. Κι όμως, το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο έχει “αποκαλύψει” εδώ και καιρό τα διαρθρωτικά προβλήματα του σχεδιασμού του «Ελλάδα 2.0», εκθέτοντας τις κατευθυντήριες γραμμές στις οποίες στηρίχτηκε.

Επί της ουσίας, για να μη χαθούν ποσά χρηματοδοτήσεων, από φορείς που εμπλέκονται στο «μηχανισμό» του «Ελλάδα 2.0», η κυβέρνηση έχει δώσει γενική «άτυπη» εντολή να μην «ψιλοκοσκινίζουν» τις επενδυτικές προτάσεις και να τις κάνουν αποδεκτές.

Αυτό έκανε και η Δημοτική Αρχή. Υποστηρίζοντας ότι υπάρχει ένα ποσό ύψους 9,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο περιμένει κάποιον Δήμο να το πάρει προκειμένου να προχωρήσει σε παρεμβάσεις στον αστικό ιστό, και μάλιστα, φιλικές προς το περιβάλλον, έδωσε στην “Αναπτυξιακή” την εντολή να βρει μια εταιρεία και να φτιάξει μια μελέτη, μήπως και προλάβει να ενταχθεί στο πρόγραμμα.

Υποτιμώντας, όμως, ότι το εύρος και το είδος των παρεμβάσεων θα έπρεπε να ακολουθήσει έναν άλλον δρόμο. Συζήτηση με τις παρατάξεις και σύνταξη μελέτης που να απαντά στα σοβαρά προβλήματα, που ούτως ή άλλως δημιουργεί μια τέτοια παρέμβαση. Όταν καταργούνται, για παράδειγμα, πάνω από 100 θέσεις στάθμευσης, θα πρέπει να υπάρχει και μία απάντηση στο πώς θα αντικατασταθούν. Αυτός ήταν και ο κοινός τόπος- και όχι μόνο- κριτικής των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης από την πρώτη στιγμή.

Μάλιστα, ένα σημείο από την παρέμβαση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Βασίλη Κοσμόπουλου, έμεινε… βασανιστικά αναπάντητο. Ο λόγος για τη διαφάνεια στην επιλογή των γραφείων που εκπονούν μελέτες του Δήμου μέσω της Αναπτυξιακής Εταιρείας της Περιφέρειας, αλλά και η… τάξη του μελετητικού πτυχίου της εταιρείας που ανέλαβε το έργο. Όπως και η παρατήρηση της επικεφαλής της παράταξης “Καλαμάτα Ξεκινάμε”, Μαρίας Οικονομάκου, ότι “στο έργο αυτό θα βγουν πολλά απόνερα”.

Ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος δεν αρνήθηκε ότι μπορεί να έχουν βάση οι παρατηρήσεις της αντιπολίτευσης, σημειώνοντας μάλιστα ότι τα όποια λάθη θα διορθωθούν σε επόμενη φάση. Ωστόσο, ο Βασίλης Τζαμουράνης επέμεινε ότι μια μελέτη δεν μπορεί να αλλάξει αφού έχει εγκριθεί.

Παρά τον πραγματισμό των ενστάσεων από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, η αλλαγή στάσης της παράταξης της Τόνιας Κουζή ήταν αρκετή για να κερδίσει μια ελλειμματική πρόταση.

Η Τόνια Κουζή, αιτιολογώντας την αλλαγή της ψήφου της παράταξής της σε σχέση με την προηγούμενη ψηφοφορία, ανέφερε ότι είναι ένα έργο που πράγματι δίνει προτεραιότητα σε εναλλακτικές μορφές κίνησης, έναντι της μηχανοκίνητης. Επιπλέον, σημείωσε ότι ως αρχιτέκτων δεν μπορεί να καταψηφίσει έργο που ενοποιεί το κέντρο της πόλης.

Α.Π.