Μπρος- πίσω οι αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων στη Μεσσηνία

Μπρος- πίσω οι αδειοδοτήσεις  των υδατοδρομίων στη Μεσσηνία

Σύμφωνα με τον πλέον επίσημο τρόπο, στο τέλος Μαρτίου, ανακοινώθηκε ότι αδειοδοτήθηκε, με υπογραφές από όλα τα αρμόδια υπουργεία, το υπό δημιουργία υδατοδρόμιο Καλαμάτας, που φιλοδοξεί να συνδέσει την πόλη με τη νησιωτική Ελλάδα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ με την επίσημη ανακοίνωση της σχετικής ΚΥΑ, η διαδικασία μπορεί πλέον να περάσει στο επόμενο στάδιο, της κατασκευής των εγκαταστάσεών του.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τη Hellenic Seaplanes, την εταιρεία που ανέλαβε την αδειοδότηση, η υλοποίησή του υδατοδρομίου της Καλαμάτας φέρει τη σφραγίδα του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, ο οποίος ξεκίνησε τη διαδικασία από την εποχή που ήταν δήμαρχος της πόλης, αλλά και του τωρινού δημάρχου Θανάση Βασιλόπουλου, που μαζί με το Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας φροντίζουν ώστε τα υδροπλάνα να βρεθούν στο άμεσο μέλλον στο Μεσσηνιακό Κόλπο.

Παράλληλα με την έγκριση της αδειοδότησης του υδατοδρομίου της Καλαμάτας, η Hellenic Seaplanes προετοιμάζει το πλάνο πτήσεων που αφορά ταξίδια με τα υδροπλάνα της στη μεσσηνιακή πόλη, αλλά και την πιθανή διασύνδεσή της με νησιά του Ιονίου, τα Κύθηρα, καθώς και γειτονικούς προορισμούς όπως η Πάτρα, η Λίμνη Τάκα, η Κυλλήνη και η Λακωνική Μάνη.

Σύμφωνα, όμως, με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ερώτηση στη Βουλή τις προηγούμενες μέρες, μέχρι σήμερα έτοιμες υποδομές υδατοδρομίων υπάρχουν σε τρεις περιοχές: Κέρκυρα, Παξοί και Πάτρα. Τα εν λόγω υδατοδρόμια είχαν αδειοδοτηθεί με παλαιότερες διατάξεις.

Παράλληλα, ως και σήμερα έχουν εκδοθεί τρεις άδειες ίδρυσης υδατοδρομίων σε Βόλο, Ρέθυμνο και Ίο.

Τέλος, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, σε διαδικασία αδειοδότησης στην ελληνική επικράτεια βρίσκονται είκοσι εννέα υδατοδρόμια στις κάτωθι περιοχές: Ηγουμενίτσα, Σκύρος, Αλόννησος, Σκόπελος, Αμφιλοχία, Πάτμος, Τήνος, Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα (!), Σητεία, Χίος, Λαύριο, Σίφνος, Πύλος, Καβάλα, Ηράκλειο, Αγ. Μαρίνα Γραμματικού, Κυλλήνη, Αιδηψός, Αλιβέρι, Κάρυστος, Κύμη, Χαλκίδα, Ψαρά, Άλιμος, Οινούσες.

Με τη δημοσίευση του ν. 4903/2022 (ΦΕΚ46/Α/5-3-2022), που αφορά σε τροποποιήσεις των διατάξεων του ν.4663/2020 και ειδικότερα με το άρθρο 39 αυτού, διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του νόμου και σε περιοχές εκτός λιμένων, λιμνών, Π.Ο.Τ.Α., σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και τουριστικών λιμένων.

Κατόπιν αυτού, όπως αναφέρεται, ενημερώθηκαν οι Δήμοι και αναμένεται η υποβολή νέου αιτήματος σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως για να ξεκινήσει η δημιουργία ενός υδατοδρομίου θα πρέπει να εκδοθεί ΚΥΑ που να παρέχει την άδεια ίδρυσης.

Οι δύο εταιρείες
Σήμερα στην Ελλάδα στο χώρο των υδατοδρομίων έχουμε δύο εταιρείες. Η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes προσπαθούν εδώ και χρόνια να ξεκινήσουν πτήσεις αναμένοντας την ολοκλήρωση αδειοδότησης και έναρξης λειτουργίας υδατοδρομίων.

Η Ελληνικά Υδατοδρόμια προχωρεί με την αεροπορική εταιρεία Grecian Air Seaplanes τη διαδικασία για την απόκτηση Πιστοποιητικού Αερομεταφορέα (AOC), που εκδίδεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να ξεκινήσουν πτήσεις, καθώς σύντομα αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα 2 ή 3 υδροπλάνα.

Η εταιρεία έχει ως βασικό μέτοχο το γερμανικό fund Action Air Limited και με την Grecian Air Seaplanes υπολογίζεται να αναπτύξουν μια επένδυση με σχεδόν 15 υδροπλάνα, τύπου TwinOtter DHC-6, για να καλύψουν το σύνολο του προγραμματισμού των πτήσεών τους, ένα project που αγγίζει τα 120 με 150 εκατ. δολάρια.

Η Hellenic Seaplanes έχει στο επιχειρησιακό της σχέδιο επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, με την αγορά τουλάχιστον 20 αεροσκαφών.

Από την παραπάνω διγλωσσία να υποθέσουμε ότι ούτε φέτος το καλοκαίρι θα δούμε υδροπλάνα στη Μεσσηνία;
Α.Π.