Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας: Πρέπει να μπει τάξη στα τραπεζοκαθίσματα

Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας: Πρέπει να μπει τάξη στα τραπεζοκαθίσματα

Πλήρη πεζοδρόμηση λόγω επικινδυνότητας από Φαρών έως Ακρίτα ζήτησαν Τζαμουράνης και Μάκαρης

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Δευτέρας ένα από τα θέματα συζήτησης είχε να κάνει με την παραχώρηση χώρου για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και εμπορευμάτων: α) στο βόρειο πεζοδρόμιο της Ναυαρίνου μεταξύ των οδών Φαρών & Ακρίτα, β) στα πεζοδρομημένα τμήματα των οδών Σφακτηρίας, Αναπλιώτη, Πολυβίου & Καπετάν Κρόμπα, γ) στις πλατείες Δημοτικού Θεάτρου, Δικαστικού Μεγάρου & Διοικητηρίου και δ) στο ανατολικό τμήμα της πλατείας Ομήρων Γερμανίας.

Από τα παραπάνω, συζητήθηκε ελάχιστα η περίπτωση των πεζοδρομημένων, ενώ κυριάρχησε η συζήτηση για το τμήμα του βορείου πεζοδρομίου από Φαρών έως Ακρίτα, με τις απόψεις να είναι διαφορετικές και την αντιπολίτευση να μην πείθεται για το χώρο που θα απομείνει για τους πεζούς.

Πέραν, όμως, του τμήματος της Ναυαρίνου (που κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε να έχει καθοριστεί από την αρχή και όχι τώρα να βγάζουν μεζούρες και να παίζουν με τους πόντους και στη μέση να βρίσκονται καταστηματάρχες και πεζοί), η συζήτηση επεκτάθηκε στη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην πόλη με τα τραπεζοκαθίσματα, με συμβούλους να αναφέρουν ότι έχει ξεφύγει και να ζητούν ελέγχους.

Αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιες τοποθετήσεις και απαντήσεις…

Αρχικά ο Μανώλης Μάκαρης ρώτησε το δήμαρχο αν είναι ευχαριστημένος με το 1,5 μέτρο που μένει για τους πεζούς, με τον Θανάση Βασιλόπουλο να του ξεκαθαρίζει ότι το πεζοδρόμιο έχει μέγιστο άνοιγμα 7.45 μέτρων, ελάχιστο 7.30 μ. και από αυτά τα 3,80 από την οικοδομική γραμμή θα δοθούν στα καταστήματα.

Ο Χρήστος Αναστασόπουλος έθεσε το ζήτημα που υφίσταται τώρα, ότι ανάμεσα σε ποδηλατόδρομο και οδόστρωμα υπάρχουν μόλις μερικά εκατοστά για να σταθούν οι πεζοί. Μάλιστα, όπως σχολίασε, έχουν συμβεί και τραυματισμοί από επιβάτες του αστικού λεωφορείου.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος του απάντησε ότι ο ποδηλατόδρομος είναι από το 2009, ενώ πλέον με τη μελέτη το κενό αυτό θα επεκταθεί κατά μισό μέτρο. Στην ερώτηση δε, για το τι θα γίνει από Ακρίτα και πέρα, του απάντησε ότι αυτό είναι άλλο θέμα.

Όσο για εσοχές που υπάρχουν στη βόρεια πλευρά, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι αυτές είναι αποκλειστικά για την τροφοδοσία των καταστημάτων, που θα γίνεται αυστηρά συγκεκριμένες ώρες, ενώ τις υπόλοιπες ώρες θα είναι κανονικά προέκταση του πεζοδρομίου.

Ο Στάθης Σταματόπουλος δήλωσε ότι μπορεί με τα 3.80 μ. να υπάρχει μια βελτίωση, όμως το σημαντικό είναι να υπάρχει σεβασμός στους πεζούς. Θύμισε δε στο Σώμα την απόφαση να αφαιρεθούν τα τραπεζοκαθίσματα στη βόρεια πλευρά της κεντρικής πλατείας.

Επίσης, είπε ότι έχει δοθεί στους επαγγελματίες όλη η πλατεία του λιμανιού και τώρα η Δημοτική Αρχή τους επεκτείνει, αντί να διαφυλαχθεί ο κοινόχρηστος χώρος, ενώ εκτίμησε ότι δεν έχουν και τόσο ανάγκη τη συγκεκριμένη επέκταση. Πρόσθεσε δε ότι τα 3.80 μ. που λέει η Δημοτική Αρχή να δοθούν στα καταστήματα είναι πολλά και ουσιαστικά τους δίνει δύο σειρές με τραπέζια, ενώ η παράταξή του προτείνει μία.

Απαντώντας ο δήμαρχος στα παραπάνω ανέφερε ότι τώρα είναι 3.5 μέτρα, ενώ ξεκαθάρισε ότι θα μπει τάξη στο βόρειο πεζοδρόμιο όπως και να έχει και δε θα μείνει η κατάσταση εκεί ανεξέλεγκτη.

Ο Βασίλης Τζαμουράνης αμφισβήτησε ότι θα παραμείνει το «1,20 για τους πεζούς», για να προσθέσει ότι οι πεζοδρομήσεις είναι για τους πεζούς, όμως σημείωσε ότι δε θέλει να αντιδικήσει για τα 3.80 μ..

Μίλησε δε για συγκριτικά στοιχεία και είπε ότι στην οδό Σφακτηρίας αφήνεται κενό 2.75 μ., ενώ στη Ναυαρίνου 2.40 μ. Πρόσθεσε ακόμα ότι στις οδούς Πολυβίου και Αναπλιώτη δίνεται κενό 1.80 μ. για τους πεζούς, αλλά αναρωτήθηκε γιατί να επιτρέπονται οι ανεμοφράχτες.

Η Αριστομένους που κατά λάθος έγινε πεζόδρομος, οι κίνδυνοι στη Ναυαρίνου και η πεζοδρόμηση
Γνωρίζοντας καλά το θέμα, λόγω της θέσης που είχε στο Δήμο Καλαμάτας, ο κ. Τζαμουράνης μίλησε στο Σώμα για την πεζοδρόμηση της Αριστομένους που έγινε σχεδόν κατά λάθος. Όπως είπε, αρχικά είχε προβλεφθεί να λειτουργεί ως δρόμος διέλευσης οχημάτων, αλλά τελικά αποφασίστηκε να είναι ένα ενιαίο δάπεδο χωρίς αυτοκίνητα.

Έτσι, έθεσε ζήτημα επικινδυνότητας στην οδό Ναυαρίνου στο συγκεκριμένο τμήμα, αφού προβλέπεται τα πεζοδρόμια να είναι στο ίδιο ύψος με το οδόστρωμα.  Αυτό, σχολίασε, δεν έχει προηγούμενο και το θεωρεί αρκετά επικίνδυνο, ζητώντας να υπάρξει σκέψη για πλήρη πεζοδρόμηση στο συγκεκριμένο τμήμα.

Από την πλευρά του, ο Λεωνίδας Λιάππας ζήτησε να υπάρξει δέσμευση από τη Δημοτική Αρχή ότι τα 3.80 μ. θα τηρηθούν.

Ο Μανώλης Μάκαρης επανήλθε λέγοντας ότι η συγκεκριμένη ανάπλαση χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, αλλά μέχρι τώρα βλέπει να γίνονται μικροέργα, ενώ παρατήρησε για το αναπλασθέν τμήμα της Ναυαρίνου ότι «τα αυτοκίνητα όπως περνούσαν θα περνάνε, απλά πλέον από το ένα ρεύμα».

Όπως παρατήρησε, λοιπόν, έτσι απλά δημιουργούνται νέοι πυρήνες τραπεζοκαθισμάτων στο βόρειο μέρος, ενώ σχολίασε ότι το 1.5 μέτρο για τους πεζούς είναι πολύ λίγο. Επίσης, από την πλευρά του ζήτησε πλήρη πεζοδρόμηση.

Ο Γιάννης Χριστόπουλος ήταν πιο αιχμηρός, λέγοντας ότι «δε γίνεται αυτές οι κινήσεις να γίνονται με κορδέλες», καθώς, όπως υποστήριξε, «η Ιατροπούλου και το Ιστορικό Κέντρο έχουν αποδείξει ότι τελικά αυτό δε λειτουργεί» και ζήτησε στο Σώμα να υπάρχει ειλικρίνεια.

Μάλιστα, κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή ότι δεν έχει την τόλμη να κάνει παρεμβάσεις στο αλαλούμ που, όπως είπε, επικρατεί και ζήτησε ριζικές παρεμβάσεις.

Πρόσθεσε ακόμα ότι, εκτός από τα σημεία που ανέφερε, και η κεντρική πλατεία «ξεχειλώνει» σιγά σιγά, εκτιμώντας ότι εφόσον δε γίνεται ουσιαστική παρέμβαση στο βόρειο πεζοδρόμιο της Ναυαρίνου, θα εμφανιστούν σιγά σιγά γλάστρες και ανεμοφράχτες.

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Γιώργος Φάββας, ο οποίος υποστήριξε ότι οι επαγγελματίες της παραλίας ζητούν βοήθεια και αναρωτήθηκε πώς το χειμώνα θα βγάλουν τα έξοδά τους και πώς θα πληρώσουν τους εργαζομένους τους. Έτσι, πρόσθεσε, ορθώς δίδεται η συγκεκριμένη απόσταση, αλλά πρέπει να τηρείται η Κανονιστική, ενώ ζήτησε ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες.

Ο πρόεδρος της Κοινότητας Καλαμάτας, Π. Λύρας, μιλώντας για το ζήτημα ανέφερε ότι πρέπει να υπάρχουν υποδειγματικοί έλεγχοι, ενώ ζήτησε να δημιουργηθεί μια Κανονιστική που «θα βλέπει στο μέλλον».

Παίρνοντας το λόγο ο Στάθης Σταματόπουλος είπε ξανά ότι το δημόσιο συμφέρον ταυτίζεται με το δημόσιο χώρο και όταν αυτός παραχωρείται, υπάρχουν δύο εκφάνσεις, ενώ σχετικά με τους εργαζομένους των καταστημάτων της παραλίας το χειμώνα, ανέφερε ότι αυτό είναι ένα θέμα.

Τελευταίος το λόγο πήρε ο δήμαρχος Καλαμάτας, σημειώνοντας ότι η Δημοτική Αρχή είδε τη συγκεκριμένη ανάπλαση ως μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για τους πεζούς αλλά και για τα καταστήματα, που το χειμώνα θα μπορούν να έχουν δύο σειρές τραπέζια στο βόρειο πεζοδρόμιο.

Εκεί ολοκληρώθηκε η συζήτηση και πλέον η αγωνία των πεζών, αλλά και των καταστηματαρχών, είναι τι θα ακολουθήσει, αφού φάνηκε ότι το ζήτημα είναι σοβαρό και μόνο με κορδέλες δεν μπορεί να λυθεί.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση