Στο φροντιστήριο Αγγλικών της Miss Lou στη Μεσσήνη το μάθημα γίνεται παιχνίδι…

Στο φροντιστήριο Αγγλικών της Miss Lou στη Μεσσήνη το μάθημα γίνεται παιχνίδι…

«Δε μαθαίνω για να κάνω, κάνω για να μαθαίνω», αυτό είναι το σύνθημα του νέου προγράμματος του φροντιστηρίου ξένων γλωσσών της Σταυρούλας Πεζώνη στη Μεσσήνη, που ανοίγει δυναμικά ένα νέο δρόμο στην εκπαίδευση.

Σε μια δύσκολη περίοδο η «Miss Lou» επέλεξε να επενδύσει σε μια νέα αρχή κι αυτό μάλλον δεν εκπλήσσει, καθώς οι μαθητές και οι γονείς τους γνωρίζουν καλά την αφοσίωσή της στο ρόλο-λειτούργημα του δασκάλου και το ανήσυχο πνεύμα της για επιπλέον καινοτόμες δράσεις (δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν μαθητές που αν και μετακόμισαν με τις οικογένειές τους στην Καλαμάτα δεν άλλαξαν φροντιστήριο).

Όλα αυτά αποτυπώνονται στην απόλυτη επιτυχία που έχει κάθε χρόνο διψήφιος αριθμός παιδιών στις εξετάσεις Lower και Proficiency, αλλά και η παράλληλη προσπάθειά της κας Πεζώνη να μεταδώσει στα παιδιά αξίες, να καλλιεργήσει το αίσθημα της κοινωνική ευθύνη, να ανοίξει τους ορίζοντές τους…

Ενεργή εθελόντρια και η ίδια στο ΚΕΘΕΑ (πολλοί από τους μαθητές της εκεί έχουν πάρει πτυχία!), στον Φιλοζωικό Όμιλο Καλαμάτας, στο Κέντρο Περίθαλψης Άγριας Ζωής των Γαργαλιάνων και αλλού κινητοποιεί συστηματικά τους μαθητές, τις οικογένειες και τους και φίλους σε δράσεις όπως συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης και παιχνιδιών για δομές φροντίδας ευπαθών ομάδων (παιδιά, πρόσφυγες ΑμΕΑ), χρημάτων για οργανισμούς όπως οι Γιατροί χωρίς σύνορα, ενώ σημαντικό κομμάτι αποτελούν οι εκδρομές εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα.

Για τη σαιζόν 2022-2023 το φροντιστήριο Αγγλικών και Γερμανικών της κας Πεζώνη -που άνοιξε τις πόρτες του από 1η Σεπτεμβρίου για εγγραφές, αλλά και επαναλήψεις μαθημάτων- ετοιμάζει μια… μικρή επανάσταση.

Σε μια προσπάθεια να υπερνικήσει τη ρουτίνα της διδασκαλίας στην αίθουσα και να κερδίσει το ενδιαφέρον μεγάλων και μικρών μαθητών (που παρατηρείται ότι έχει μειωθεί περαιτέρω μετά το ιδιότυπο καθεστώς της πανδημίας και την πρακτική της διαδικτυακής διδασκαλίας) έχει προετοιμάσει ένα πρόγραμμα βιωματικής μάθησης.

Έτσι, το ισόγειο της οδού Ελευθερίας 2, δίπλα από την κεντρική πλατεία της Μεσσήνης, έχει μετατραπεί σε …κουζίνα, με όλα τα χρειαζούμενα, σούπερ μάρκετ με πλήθος προϊόντων, ταξιδιωτικό γραφείο, ιατρείο…

Ειδικά για τις ηλικίες 4-6 το πρόγραμμα είναι αποκλειστικά βιωματικό μέσα από συναλλαγές και δράσεις σε εικονικά περιβάλλοντα καταστημάτων, υπηρεσιών, χώρων σπιτιού κ.α., ενώ για τα μεγαλύτερα κυρίως παιδιά θα λειτουργήσει VR Classroom με και ώρα  υπολογιστή.

«Τα παιδιά θα μάθουν Αγγλικά χωρίς να το καταλάβουν, με διασκεδαστικό τρόπο που θα τα συναρπάσει. Θα μιλούν ακούραστα Αγγλικά μέσα από το παιχνίδι και θα είναι χαρούμενα» εξηγεί η Σταυρούλα Πεζώνη, ενώ παράλληλα «καλλιεργούνται διάφορες δεξιότητες, η κριτική σκέψη και η φαντασία». Η έμφαση δίνεται στις γλωσσικές δραστηριότητες και τους διαλόγους ρόλων (όλα στα Αγγλικά), μέσα από μαγειρική, θέατρο, κατασκευές, γιόγκα, κηπουρική, πειράματα, παιχνίδια, μουσική και τραγούδι.

Στο ίδιο πλαίσιο θα οργανωθούν ομάδες θεάτρου, δημοσιογραφίας (με έκδοση εφημερίδας), χορωδία,  περιβαλλοντική go green, γευσιγνωσίας με διοργάνωση ενός food festival και δραστηριότητες όπως γνωριμία με τις χώρες που θα διαλέξουν τα παιδιά, απογευματινό τσάι, επιτραπέζια παιχνίδια, ζωγραφική, κινηματογραφικές βραδιές καθώς και άλλες εθελοντικές και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις κάποιες με τη συμμετοχή και των γονέων.

Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα εντυπωσιακό εγχείρημα με πολλά οφέλη για τα παιδιά και τύχη για τη μικρή περιφερειακή πόλη της Μεσσήνης η παρουσία ανθρώπων όπως η Σταυρούλα Πεζώνη, η οποία «κουβαλάει» 26 χρόνια φροντιστηριακής εμπειρίας και το πλεονέκτημα της γνώσης της Αγγλικής ως μητρικής γλώσσας (έχει μεγαλώσει στην Αγγλία), την ασίγαστη αγάπη και «τελειομανία» για τη δουλειά της και έντονη την ευθύνη της σωστής διαπαιδαγώγησης, μέσα από το βίωμά της και ως μητέρας τριών δικών της παιδιών.

Για περισσότερες πληροφορίες: https://misslou.gr/, FB: Miss Lou’s English School & More, τηλ. 2722 026001, 6906665587, email: spesonis@yahoo.com.
X.E.