«Έφοδος» από αλυσίδες τροφίμων στην τοπική αγορά

«Έφοδος» από αλυσίδες τροφίμων στην τοπική αγορά

Η εξαγορά της Κρητικός και η «έφοδος» της Σκλαβενίτης – Γιατί έρχονται όλοι στην Καλαμάτα

Οι υψηλές προσδοκίες για περαιτέρω άνοδο της τουριστικής κίνησης στην περιοχή της Μεσσηνίας δεν έχει κινητοποιήσει μόνο τους επενδυτές από τον κλάδο της φιλοξενίας, αλλά και τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής.

Την προηγούμενη Παρασκευή έπεσαν οι υπογραφές για την εξαγορά των τοπικών πολυκαταστημάτων τροφίμων Katerina’s Market από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ενώ την ίδια μέρα εκπρόσωποι της Τhe Mart, της χονδρεμπορικής αλυσίδας του ομίλου Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, στη συνάντηση που είχαν με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, του γνωστοποίησαν ότι ο leader του κλάδου προγραμματίζει το άνοιγμα δύο μεγάλων cash & carry σε Καλαμάτα και Τρίπολη.

Η 7η εξαγορά της Κρητικός
Πιστοί στο πλάνο τους για επέκταση του δικτύου της αλυσίδας σε περιοχές όπου σήμερα δεν έχει παρουσία, σύμφωνα με τον “Οικονομικό Ταχυδρόμο”, οι Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός επεκτείνονται πλέον και στην περιοχή της Μεσσηνιακής Μάνης και της Καλαμάτας, με την εξαγορά 4 εταιρικών καταστημάτων της αλυσίδας Katerina’s Market, σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο Αβίας. Τα καταστήματα εκτιμάται ότι θα αλλάξουν ταμπέλες το επόμενο τρίμηνο.

Υπενθυμίζεται ότι τα «Katerinas Market» αποτελούν δημιούργημα του επιχειρηματία, Σωτήρη Σαραντέα, ενώ παρέμειναν μέχρι τέλους μια οικογενειακή επιχείρηση, στην οποία έχουν εργαστεί και εργάζονται δεκάδες εργαζόμενοι.

Το τελευταίο εγχείρημα του Σωτήρη Σαραντέα, στο πλαίσιο της ενασχόλησής του με τα super market, ήταν η δημιουργία του «Katerinas Market» στην οδό Φαρών, στο χώρο που φιλοξενούσε ένα από τα πρώτα super market της Καλαμάτας, την «Κυψέλη».

Πρόκειται, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, για την έβδομη εξαγορά σε διάστημα μιας 6ετίας, που «ανεβάζει» την άλλοτε μικρομεσαία αλυσίδα (ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός) στο top 5 των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (εάν εξαιρεθεί η εκπτωτική αλυσίδα Lidl, η οποία δε δημοσιεύει οικονομικά αποτελέσματα), καθώς η «δύναμη πυρός» της Κρητικός φθάνει πλέον στα 500 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρει ο “Οικονομικός Ταχυδρόμος”, ότι η Κρητικός, που ξεκίνησε πριν από 77 χρόνια από ένα παντοπωλείο στην Αίγινα, το 2022 προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. εντάσσοντας στο δυναμικό της τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου, αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.

Παράλληλα, προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Μαθιουδάκης με 17 καταστήματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο, τα οποία και βρίσκονται ήδη σε διαδικασία ενσωμάτωσης. Η αλυσίδα λειτουργεί περισσότερα από 400 καταστήματα, διαθέτει έξι κέντρα διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.000 εργαζομένους.

Για φέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων, εκ των οποίων 10 σούπερ μάρκετ και 10 convenience stores. Η επέκταση του δικτύου σε περιοχές όπου δεν έχει ισχυρή παρουσία είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας, ενώ παραμένει πάντα το ενδιαφέρον για εξαγορές.

Η «έφοδος» της Σκλαβενίτης
Η αγορά της μεσσηνιακής πρωτεύουσας θεωρείται πολύ ελκυστική για τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής λόγω της μεγάλης ανόδου της τουριστικής κίνησης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια μετά και την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου. Ήδη στην Καλαμάτα σοβαρή θέση διαθέτουν η Σκλαβενίτης και η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ καταστήματα έχουν και οι αλυσίδες My Market και Lidl.

Πλέον επιδιώκει ισχυρότερη παρουσία και η The Mart, συμφερόντων της Σκλαβενίτης, η οποία έχει ήδη ένα κατάστημα στην Καλαμάτα, αλλά σχετικά μικρό. Εξ ου και τα νέα ανοίγματα δύο μεγάλων σημείων πώλησης σε Καλαμάτα και Τρίπολη.

Η αλυσίδα χονδρικής Τhe Mart διαθέτει σήμερα 13 καταστήματα, καθώς και ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων. Τα καταστήματα βρίσκονται στον Κηφισό, στην Παλλήνη, στην Αργυρούπολη, δύο στη Θεσσαλονίκη (Καλαμαριά και Διαβατά), στην Πάτρα, στο Ηράκλειο Κρήτης, στα Χανιά, στη Λάρισα, στο Βόλο, στην Ξάνθη, στην Καλαμάτα και στα Ιωάννινα.

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Σκλαβενίτη εισήλθε στην κατηγορία του cash & carry στα τέλη του 2014 με την εξαγορά της Makro, μέλος τότε του γερμανικού ομίλου Metro Group, με το τίμημα να ξεπερνάει τα 60 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα Makro λειτουργούσε στην Ελλάδα από το 1992. Στις αρχές του 2016 η αλυσίδα μετονομάστηκε σε Τhe Mart.