Μαρίνα Καλαμάτας: Μείωση στην κίνηση yacht το Χειμώνα, ενώ πολλά σκάφη «άλλαξαν χέρια»

Μαρίνα Καλαμάτας: Μείωση στην κίνηση yacht το Χειμώνα, ενώ πολλά σκάφη «άλλαξαν χέρια»

Ακόμα και σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ δεν μας προτίμησαν ούτε διερχόμενα

Μειωμένο, ακόμα και σε σχέση με πέρυσι και πολύ περισσότερο με τα προ- πανδημίας χρόνια, είναι φέτος το ενδιαφέρον των λάτρεων του θαλάσσιου τουρισμού (yachting) για τη μαρίνα Καλαμάτας τους χειμερινούς μήνες.

Παρά το γεγονός ότι αναμενόταν ακριβώς το αντίθετο, μετά τους περιορισμούς που είχαν εφαρμοσθεί λόγω covid τα προηγούμενα χρόνια, φέτος στη μαρίνα Καλαμάτας καταγράφεται μια πτώση της τάξης του 10% σε σύγκριση με πέρυσι.

Για τη μείωση αυτή, δεν μπορεί να δώσει κάποια εξήγηση ο Διευθυντής της μαρίνας Παναγιώτης Μπούνας, τη στιγμή μάλιστα που για τις υπόλοιπες μαρίνες τα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά και φαίνεται να ανακάμπτουν.

Ωστόσο, ένα ιδιαίτερο στοιχείο είναι ότι όλους τους προηγούμενους μήνες αρκετά σκάφη που τα τελευταία χρόνια ελλιμενίζονταν μόνιμα στη μαρίνα Καλαμάτας, πουλήθηκαν και οι νέοι ιδιοκτήτες τους τα πήραν.

Πουλήθηκαν σκάφη

Στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, καταγράφηκε διάχυτη αισιοδοξία μεταξύ των εκπροσώπων του κλάδου των σκαφών αναψυχής, ότι το 2023 θα είναι μια ακόμη χρονιά ρεκόρ στις κρατήσεις.

Όχι όμως απ’ ότι φαίνεται για τη μαρίνα της Καλαμάτας, καθώς τα νέα από τη μέχρι τώρα κίνηση και κρατήσεις δεν είναι καλά, σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές.

Όπως σημείωσε ο Διευθυντής της μαρίνας Καλαμάτας Παναγιώτης Μπούνας, ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες σκαφών υπάρχει, αλλά είναι μειωμένο σε σχέση με τα χρόνια πριν την πανδημία. Ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, καταγράφεται πτώση, ακόμα και σε σχέση με πέρυσι, της τάξεως του 10%.

«Γενικά δεν υπάρχει κίνηση, δεν κυκλοφορούν πολλά σκάφη. Επίσης, αυτή τη σαιζόν πουλήθηκαν και πολλά σκάφη. Μόνιμοι πελάτες, που είχαν τα σκάφη τους για δεκαετίες στη μαρίνα μας, τα πούλησαν και έφυγαν. Πιστεύω ότι αγοράσθηκαν από ανθρώπους που ζουν σε τουριστικά μέρη, όπως η Κροατία και τα μετέφεραν σε μαρίνες εκεί», τόνισε ο κ. Μπούνας.

Διευκρίνισε ότι η μείωση που καταγράφεται δεν σημαίνει ότι δεν έχει καθόλου κίνηση η μαρίνα της Καλαμάτας, αλλά σε σύγκριση με τις πολύ καλές χρονιές που είχαν προηγηθεί, η φετινή δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί καλή. Είναι σίγουρο ότι τους 2-3 μήνες του καλοκαιριού θα υπάρχει απόλυτη πληρότητα στη μαρίνα, αλλά ο Χειμώνας δεν έχει πάει καλά.

Ούτε διερχόμενα σκάφη

Για την πτώση αυτή δεν μπορεί να δώσει κάποια εξήγηση ο κ. Μπούνας, έχει όμως την αίσθηση ότι καθώς η περίοδος των περιορισμών λόγω covid ήταν πολύ μεγάλη για τους ξένους, είχαν αφήσει τα σκάφη τους στη μαρίνα της Καλαμάτας, μιας και από την εταιρία είχαν γίνει γενναίες εκπτώσεις.

«Με την άρση των περιορισμών και με το που μπόρεσαν να κυκλοφορήσουν άνετα, πολλοί ήρθαν τα πήραν και πιστεύω κάνουν διακοπές. Βέβαια, τη φετινή περίοδο δεν είχαμε ούτε διερχόμενα σκάφη, όπως άλλες χρονιές. Το αεροδρόμιο με τις πτήσεις σίγουρα βοηθάει και είναι ένα κίνητρο γι’ αυτούς τους ανθρώπους, όμως εμείς εδώ στη Μεσσηνία δεν έχουμε προορισμούς, όπως στο Ιόνιο ή τα άλλα νησιά. Να ξεκινήσει ένας που έχει το σκάφος του εδώ, που να πάει; Να πάει για παράδειγμα στην Κορώνη; Δεν έχει να δέσει», παρατήρησε ο κ. Μπούνας.

Να σημειώσουμε ότι η χώρα μας θεωρείται από τους καλύτερους προορισμούς παγκοσμίως για το yachting, ενώ σύμφωνα με τον οίκο Christies τα ελληνικά νησιά είναι ο δεύτερος προορισμός παγκοσμίως μετά την Γαλλική Ριβιέρα για τα luxury yacht.

Της Βίκυς Βετουλάκη