Παρατημένο στην τύχη του για δεκαετίες… το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Παρατημένο στην τύχη του για  δεκαετίες… το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Ερώτηση Χαρίτση, απάντηση υπουργείου Υποδομών

Για 21 συναπτά έτη οι κυβερνήσεις έχουν… γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων τους το αεροδρόμιο Καλαμάτας, όπως διαπιστώνεται για ακόμη μία φορά από την απάντηση του υπουργείου Υποδομών σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ- Π.Σ., Αλέξη Χαρίτση.

Ειδικότερα, στην απάντηση αναφέρονται τα εξής:

«α. Με μέριμνα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχει εκπονηθεί Γενικό Σχέδιο Ανάπτυξης του Αεροδρομίου Καλαμάτας (Master Plan) για την εξυπηρέτηση της μελλοντικής του αεροπορικής κίνησης με κόστος ύψους 63.770.650 ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει:

1) Την επέκταση και αναδιαρρύθμιση του κτηρίου του αεροσταθμού κατά 2.500 τ.μ. (με δυνατότητα επιπλέον επέκτασης κατά 2.500 τ.μ.) και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 20.000.000 ευρώ

2) Την εκπονηθείσα και εγκεκριμένη τεχνική μελέτη του ως άνω έργου αναδιαρρύθμισης και συντήρησης του υπάρχοντος κτηρίου του αεροσταθμού, προϋπολογισμού 1.900.000 ευρώ

3) Την επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 32.000 τ.μ. και την κατασκευή συνδετήριου τροχόδρομου στην περιοχή που θα απαλλοτριωθεί, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ

4) Την αναβάθμιση διαδρόμου και τροχοδρόμου, τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου και δικτύου φωτεινής σήμανσης, την κατασκευή πύργου ελέγχου αεροδρομίου (ΠΕΑ) και υποστηρικτικού κτηρίου στο αεροδρόμιο Καλαμάτας κοινής χρήσης ΥΠΑ – ΠΑ, την αναβάθμιση του δικτύου αποχέτευσης αστικού τύπου λυμάτων εντός του αεροδρομίου, την κατασκευή εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού αεροσκαφών με καύσιμα και κτηρίου πυροσβεστικής υπηρεσίας, και τη βελτίωση της οδικής πρόσβασης προς το αεροδρόμιο, συνολικού προϋπολογισμού 35.870.650 ευρώ

β. Για την ανάπτυξη των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου έχει εκδοθεί Απόφαση Ανανέωσης των Περιβαλλοντικών Όρων του αεροδρομίου, με ισχύ έως 31/12/2037.

γ. Είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, με μέριμνα της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. Στο πλαίσιο αυτό υφίσταται διαρκής συνεργασία της ΥΠΑ με την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε, για την παροχή των όποιων απαιτούμενων στοιχείων και πληροφοριών.

Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας ανήκει στην αρμοδιότητα της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.

Η υλοποίηση ή διαφοροποίηση του εκπονηθέντος MASTER PLAN της ως άνω παρ. 1 αποτελεί στοιχείο της διαδικασίας παραχώρησης.

δ. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ως φορέας λειτουργίας και διαχείρισης του αεροδρομίου Καλαμάτας, έως την επικείμενη παραχώρησή του, μεριμνά ανελλιπώς για την καλή λειτουργία των εγκαταστάσεών του, με ιδίους πόρους, με τελευταία ενέργεια την επικείμενη συμβασιοποίηση δαπάνης για τον ευπρεπισμό των εγκαταστάσεών του (βαφή κ.λπ.), συνολικού προϋπολογισμού 27.500 ευρώ».

Σχόλιο Χαρίτση
Από την πλευρά του, σχολιάζοντας ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Χαρίτσης, την απάντηση του υπουργείου Υποδομών, σημειώνει: «Ο ανύπαρκτος σχεδιασμός και το έλλειμμα πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης της Ν.Δ για τον εκσυγχρονισμό του επί μια τετραετία διαρκώς υποβαθμισμένου αεροδρομίου Καλαμάτας επιβεβαιώνεται.

Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών κ. Σταϊκούρας παρουσιάζει για πολλοστή φορά ως “έργο” το Μaster Plan του 2002 (!) και περιγράφει ως “επενδύσεις” τα κονδύλια που προέβλεπε το από 20ετίας Γενικό Σχέδιο Ανάπτυξης του αεροδρομίου που εκπόνησε τότε η ΥΠΑ. Χωρίς, βεβαίως, κανένα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, γεγονός που μαρτυρά τη διεκπεραιωτική λογική της απάντησης του αρμόδιου υπουργού.

Η μοναδική ίσως θετική (sic) είδηση στο κείμενο της απάντησης αποτελεί η χορήγηση του “δυσθεώρητου” ποσού των 27.500 ευρώ “…για τον ευπρεπισμό των εγκαταστάσεών του (βαφή κλπ)”, όπως ακριβώς αναφέρεται στο κείμενο της απάντησης. Ντροπή!».
Α.Π.