Στις 2 εβδομάδες η αναμονή για τα επείγοντα
Ξεκίνα 1η Φεβρουαρίου η Ενιαία Λίστα Χειρουργείων για όλα τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια» το πρωί της Δευτέρας.
Εξηγώντας τη λογική της Ενιαίας Ηλεκτρονικής Λίστας Χειρουργείων, ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, διευκρίνισε: «Αυτό που γίνεται είναι η ψηφιοποίηση της υπάρχουσας κατάστασης με τις λίστες των νοσοκομείων. Στη λίστα χειρουργείων βάζει έναν ασθενή ο ίδιος ο θεράπων χειρουργός ιατρός που τον εξέτασε. Αυτό που καταργείται είναι η χειρόγραφη εγγραφή της λίστας από το χειρουργό. Όλα αυτά πλέον θα γίνονται ψηφιακά. Η λίστα είναι στο όνομα του χειρουργού, στην κλινική, στο νοσοκομείο, συνεπώς δεν αλλάζει κάτι σχετικό».
Έτσι, τα νοσοκομεία όλης της χώρας θα έχουν στη διάθεσή τους 15 ημέρες να κάνουν εκκαθάριση στις υπάρχουσες λίστες και να αφαιρέσουν ονόματα ασθενών που δε χρειάζονται πλέον επέμβαση, είτε γιατί χειρουργήθηκαν στον ιδιωτικό τομέα είτε γιατί επέλεξαν άλλο δημόσιο νοσοκομείο.
Αξιοσημείωτο είναι πως εάν ένας ασθενής θεωρεί ότι παρακάμφθηκε η σειρά προτεραιότητας, θα μπορεί να καταγγείλει το γεγονός και ο διοικητής του νοσοκομείου θα είναι υποχρεωμένος να απαντήσει εντός ενός μηνός. Ταυτόχρονα όπως προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση, οι ασθενείς θα ενημερώνονται με email για την προγραμματισμένη επέμβασή τους. Η δε διαδικασία θα τρέχει μέσα από ψηφιακή πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.
Ενιαία λίστα χειρουργείων με ψηφιακή ενημέρωση
Σύμφωνα με το ΦΕΚ, ένα περιστατικό θα χαρακτηρίζεται ως επείγον αφότου εκτιμηθεί είτε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) είτε στην κλινική όπου νοσηλεύεται από το χειρουργό που εφημερεύει.
Σε περίπτωση κωλύματος του χειρουργού που αναγράφεται στην Ενιαία Λίστα Χειρουργείων, αφού ενημερωθεί ο ασθενής και παράσχει τη συγκατάθεσή του ως προς τη διενέργεια της ιατρικής πράξης, η επέμβαση δύναται να διενεργηθεί από άλλο χειρουργό του τμήματος, χωρίς να διαταραχθεί η σειρά της Λίστας, και ενημερωθεί ανάλογα το σύστημα.
Ενημέρωση ασθενών για το χειρουργείο τους μέσω email
Ο υπεύθυνος υπάλληλος ενημερώνει αμελλητί τον ασθενή για την προγραμματισμένη ημερομηνία διενέργειας της χειρουργικής επέμβασης. Παράλληλα, η ΗΔΙΚΑ αποστέλλει (μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει ο ασθενής ή και μέσω της εφαρμογής MyHealthApp, αν είναι εγγεγραμμένος ο ασθενής) την προγραμματισμένη ημερομηνία που θα διενεργηθεί η χειρουργική επέμβαση.