«Πρωτιά» για την Καλαμάτα στα θανατηφόρα τροχαία εντός των πόλεων

«Πρωτιά» για την Καλαμάτα στα θανατηφόρα  τροχαία εντός των πόλεων

Καμπανάκι και για την Καλαμάτα η έλλειψη υποδομών και η οδηγική συμπεριφορά

Μία από τις πληγές που “τρώνε” την πόλη της Καλαμάτας είναι ο μεγάλος αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων εντός αστικού ιστού. Δεν είναι, άλλωστε, λίγες οι φορές που το θέμα έχει απασχολήσει και το Δημοτικό Συμβούλιο, με προτάσεις από την πλευρά των δημοτικών παρατάξεων για μείωση του… φονικού φαινομένου. Ως κυριότερες αιτίες θεωρούνται η κακή οδηγική συμπεριφορά και ελλιπείς υποδομές στην πόλη.

Άλλωστε και τα πανελλαδικά στοιχεία συνηγορούν στην αλήθεια της παραπάνω παρατήρησης. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας που δημοσιεύτηκε το 2023, το 56% των τροχαίων που σημειώνονται μέσα στις ελληνικές πόλεις οδηγούν σε θανάσιμο τραυματισμό ενός ή περισσότερων εμπλεκομένων, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος τοποθετείται στο 36%.

Παγίδες θανάτου

Όπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο Μεσσήνιος πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτης Παπαντωνίου, η αρνητική αυτή πρωτιά αναδεικνύει δύο σημαντικές παραμέτρους που οδηγούν στις κακές επιδόσεις οδικής ασφάλειας εντός του αστικού ιστού: Πρώτον, την κακή οδηγική συμπεριφορά όλων των χρηστών και, δεύτερον, την ελλιπή υποδομή.

«Στις πόλεις όπου συνυπάρχουν οδηγοί ΙΧ, πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές, είναι δεδομένο ότι ο αριθμός των εμπλοκών που δημιουργούνται καθημερινά είναι μεγάλος.

Η επιθετική οδηγική συμπεριφορά που παρατηρείται, οι υψηλές ταχύτητες, καθώς και οι υποδομές που δεν προστατεύουν τους ευάλωτους χρήστες (πεζούς, δικυκλιστές), δημιουργούν τις συνθήκες των πολλών και με μεγάλες συνέπειες ατυχημάτων και παθόντων».

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, υπογραμμίζει ότι στις πόλεις σημειώνονται σε ετήσια βάση δεκάδες παρασύρσεις πεζών, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ανεπαρκείς υποδομές: «Βλέπουμε στις πόλεις να καταγράφονται πάρα πολλές παρασύρσεις πεζών. Δεν έχουμε πεζοδρόμια όπως θα έπρεπε, ενώ η σήμανση είναι ελλιπής σε πολλές περιπτώσεις. Οι διαβάσεις, οι διαγραμμίσεις και όλα αυτά που αφορούν και τους πεζούς, αλλά και τους ποδηλάτες, είναι στοιχεία τα οποία λείπουν από τις πόλεις μας».

Η ίδια χαρακτηρίζει το θέμα της οδικής ασφάλειας πολυπαραγοντικό, τονίζοντας παράλληλα τη σημασία της τήρησης των κανόνων. «Δυστυχώς στην Ελλάδα έχουμε μια παραβατική συμπεριφορά στο δρόμο, αλλά όταν πηγαίνουμε στο εξωτερικό συμπεριφερόμαστε πιο συνετά και πιο προσεκτικά. Αυτό είναι που μας δίνει την ελπίδα ότι μπορούμε να αλλάξουμε και συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι οι προσπάθειές μας μπορούν να έχουν αποτέλεσμα και δε γίνονται μάταια. Ωστόσο, είναι πολλά τα ζητήματα», όπως  περιγράφει.