Τα επόμενα κρίσιμα βήματα για το μέλλον του Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα

Τα επόμενα κρίσιμα βήματα για το  μέλλον του Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα

Μετά την ολοκλήρωση των μελετών το επόμενο διάστημα

Εξελίξεις αναμένονται το επόμενο διάστημα στο τελευταίο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, και σε χθεσινό τους δημοσίευμα οι «ypodomes» αναφέρονται στα επόμενα κρίσιμα βήματα γα την εξέλιξη του έργου.

Σύμφωνα με την ενημέρωση την προηγούμενη εβδομάδα από το βουλευτή Περικλή Μαντά, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι προμελέτες για το δρόμο, ενώ το δημοσίευμα αναφέρει ότι τις επόμενες μέρες ολοκληρώνονται οι μελέτες, στις οποίες περιλαμβάνονται τρεις εναλλακτικές χαράξεις για τη διέλευση στο τμήμα του Καϊάφα.

Τα βήματα

Η περιοχή του Καϊάφα είναι χαρακτηρισμένη ως Natura και υπήρξε το σημείο καμπής όταν κατασκευαζόταν η Ολυμπία Οδός στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, καθώς είχε μπλοκαριστεί η κατασκευή της λόγω προσφυγών στο ΣτΕ για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα, μήκους 20,5 χλμ. Με την οικονομική κρίση όλο το δυτικό τμήμα από Πάτρα έως Τσακώνα αφαιρέθηκε από το έργο. Πλέον η εξέταση των διαφορετικών λύσεων ίσως αποτελεί και το κλειδί για μια μελλοντική υλοποίησή του.

Τις προμελέτες εκπονεί η Ολυμπία Οδός μέσω υπουργικής απόφασης του 2022, οπότε και δόθηκε εντολή στον παραχωρησιούχο «Ολυμπία Οδό» για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών στο τμήμα Α/Κ Εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα. Οι προτάσεις θα υποβληθούν στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία θα αναλάβει ανάλογα με τη λύση που θα επιλεγεί την περιβαλλοντική έγκριση του τμήματος.

Η λύση η οποία θα προκριθεί θα πρέπει να τύχει της έγκρισης του Ανεξάρτητου Μηχανικού του έργου και κατόπιν θα πρέπει να εξεταστούν οι προϋποθέσεις εκτέλεσής του και, βέβαια, να ξεπεραστεί ο σκόπελος της χρηματοδότησης. Η διαδικασία χρηματοδότησης είναι επίπονη, καθώς τα οδικά έργα για να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πετυχαίνουν αρκετά κριτήρια, μεταξύ των οποίων και οι ημερήσιοι φόρτοι.

Η «ουρά» του «Μπλε Διαδρόμου»

Η υλοποίηση του συγκεκριμένου οδικού έργου ολοκληρώνει την Ολυμπία Οδό, αλλά αποτελεί και ένα στοίχημα, καθώς θα πρέπει να προστεθεί στη μακρά προς χρηματοδότηση λίστα έργων. Το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό επανεντάχθηκε στην παραχώρηση το 2021, ενώ για το τμήμα Πάτρα-Πύργος εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση και ξεκίνησε να κατασκευάζεται το Μάρτιο του 2022.

Όπως έχει γίνει γνωστό, προϋπόθεση για την υλοποίηση του έργου είναι: α) η εκπόνηση νέας μελέτης οδοποιίας συνοδευόμενη από τις αντίστοιχες υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κ.λπ.) και β) η περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας τεχνικής λύσης για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Καϊάφας – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα λόγω ακύρωσης από το ΣτΕ των προηγούμενων Περιβαλλοντικών Όρων.

Με το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, όταν υλοποιηθεί, ολοκληρώνεται όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί η Ολυμπία Οδός και θα συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα στην περιοχή της Τσακώνας, επιτυγχάνοντας την υλοποίηση ενός οδικού δακτυλίου στην Πελοπόννησο.

Παράλληλα, το τμήμα Ρίο-Πύργος-Τσακώνα αποτελεί και το τελευταίο τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου» ή της Αδριατικής Οδού. Ενός άξονα που ξεκινά από την Τεργέστη της Ιταλίας, διασχίζει τα Δυτικά Βαλκάνια και καταλήγει στη χώρα μας από τους άξονες Κακαβιά-Αντίρριο-Ρίο-Τσακώνα.