Στην, όχι και τόσο ξαφνική, αποχώρηση της Λίντας Καπετανέα από τα καθήκοντα της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας «στάθηκε» η χθεσινή συνεδρίαση της Κοινωφελούς Επιχείρησης «Φάρις», παρουσία του προέδρου και των μελών της.
Το γεγονός ότι για το σύνολο της πόλης –και όχι μόνο- αποτέλεσε «κεραυνό εν αιθρία» η ανακοίνωση της κας Καπετανέα για την ολοκλήρωση της συνεργασίας της με το φεστιβάλ σχολίασε ο Σωτήρης Κριτσωτάκης, αναφέροντας ότι η μέχρι πρότινος καλλιτεχνική διευθύντρια απουσίαζε από την πόλη κατ’ επανάληψη λόγω των διεθνών υποχρεώσεών της, ενώ το τελευταίο διάστημα η επικοινωνία μαζί της ήταν τεταμένη.

Το έναυσμα για τη σχετική συζήτηση έδωσε ο προγραμματισμένος απολογισμός του 30ού Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, για τον οποίο κατά τη χθεσινή συνεδρίαση αναφέρθηκε ότι είχε θετικό πρόσημο. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφερθεί ότι το γενικό σύνολο εσόδων άγγιξε τα 785.887,42 ευρώ, εκ των οποίων μέρος προέρχεται από την επιχορήγηση του ΥΠΠΟΑ (400.000 ευρώ), της Περιφέρειας Πελοποννήσου (80.000 ευρώ) και του Δήμου Καλαμάτας (150.000 ευρώ). Τα υπόλοιπα έσοδα προέκυψαν από χρηματικές χορηγίες και χορηγίες σε είδος.
Στο γενικό σύνολο, δεν ήταν αμελητέα τα έσοδα από τα εισιτήρια των φετινών παραστάσεων (3.310 εισιτήρια έναντι 45.450,81 ευρώ), από τα σεμινάρια χορού (21.910 ευρώ) και από την πώληση αναμνηστικών (1.326,61 ευρώ).
Στο μεταξύ, απαντώντας στο ερώτημα που έθεσε ο κ. Σωφρονάς, για το κατά πόσο θεσμικό ή μη μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι τα μέλη έμαθαν από τον Τύπο για την αποχώρηση της Λίντας Καπετανέα, ο κ. Κριτσωτάκης υπογράμμισε τη διάθεσή του να χειριστεί το θέμα όσο το δυνατόν καλύτερα γινόταν, καθώς επρόκειτο για «ένα λεπτό ζήτημα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, θέλησε να δώσει μια διαφορετική διάσταση, αναφέροντας ότι με δεδομένη την τεταμένη σχέση μεταξύ του Δήμου και της καλλιτεχνικής διευθύντριας, στις 6 Νοεμβρίου η κα Καπετανέα επικοινώνησε μέσω γραπτού μηνύματος με τον κ. Κριτσωτάκη, στο οποίο του ανέφερε ότι δε διατίθεται να συνεχίσει τη συνεργασία με το Φεστιβάλ Χορού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της «Φάρις», της συνέστησε να έρθει στην Καλαμάτα και να βρεθεί μια λύση, ωστόσο έκτοτε δεν υπήρξε άλλη επικοινωνία.
Συνεχίζοντας, ο κ. Κριτσωτάκης ανέφερε: «Μόλις, προφανώς, έμαθε ότι ψάχνουμε κάποια άλλη λύση, επικοινώνησε με το δήμαρχο», ο οποίος και της ανακοίνωσε τη λήξη της συνεργασίας τους.
Λίγο νωρίτερα, αναφερθείς στο πρόσωπο της Λίντας Καπετανέα, ο κ. Κριτσωτάκης εξέφρασε την εκτίμησή του, ενώ την ευχαρίστησε για όσα προσέφερε για την περαιτέρω ανάπτυξη του φεστιβάλ.
Επιστρέφοντας στο αρχικό ερώτημα, ο κ. Σωφρονάς θέλησε να υπογραμμίσει ότι στην όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε από το δήμαρχο και τον πρόεδρο της «Φάρις» υπήρξε έλλειμα ενημέρωσης προς τα μέλη του συμβουλίου, ενώ χαρακτήρισε ως άκομψο τον τρόπο που επικοινωνήθηκε το θέμα στο ευρύ κοινό.
Σύμφωνα με τον ίδιο, από όλο αυτό προέκυψε και η άκομψη στάση της κας Καπετανέα να ενημερώσει η ίδια μέσω προσωπικών μηνυμάτων τα μέλη του Δ.Σ. της «Φάρις» για τη διακοπή της συνεργασίας της με το φεστιβάλ.
Προτάσεις βελτιστοποίησης του φεστιβάλ
Ακολούθως, παίρνοντας το λόγο τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ., εξέφρασαν τις θέσεις τους σε ό,τι αφορά την τρέχουσα επικαιρότητα, ενώ άλλοι θέλησαν να υπογραμμίσουν κάποιες κομβικές κινήσεις στις οποίες, ενδεχομένως, οφείλει να προχωρήσει η «Φάρις» προς όφελος του φεστιβάλ.
Σύμφωνα με τον Βασίλη Παπαευσταθίου, από την αποχώρηση της κας Καπετανέα προέκυψε μια «επικοινωνιακή έκθεση» του θεσμού, εξ ου και ο ίδιος πρότεινε οι μελλοντικές συμβάσεις να γίνονται για δύο ή τρία συναπτά χρόνια. Πρόσθεσε δε, ότι η συμμετοχή περισσότερων της μιας εταιρείας στην ανάληψη της ετήσιας διοργάνωσης θα ήταν ευχής έργο, κάτι το οποίο δεν εξαρτάται, όμως, από τη «Φάρις».
Από την πλευρά του, ο Τάσος Πολυχρονόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη διαχωρισμού των εσόδων του φεστιβάλ από την υπόλοιπη «Φάρις», για «να μπορέσει έπειτα από τριάντα χρόνια να λειτουργήσει καλύτερα ο θεσμός» όπως εξήγησε.
Επίσης, έθιξε ότι είναι άτοπο το φεστιβάλ να λήγει τον Ιούλιο και η εν δυνάμει ανανέωση συνεργασίας με τον καλλιτεχνικό διευθυντή να γίνεται το Νοέμβριο, μιας και κάτι τέτοιο δημιούργησε εύλογα κλυδωνισμούς στο φεστιβάλ.
Τέλος, ανέφερε ότι ο επαναπροσδιορισμός του χαρακτήρα του φεστιβάλ είναι μια συζήτηση που άνοιξε τώρα με την άκομψη αποχώρηση της κας Καπετανέα, ωστόσο όφειλε να έχει γίνει εδώ και μια δεκαετία, δηλαδή, μετά την αποχώρηση της κας Μαραγκοπούλου.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον του φεστιβάλ και λίγο μετά την ομόφωνη ψήφιση του απολογισμού της 30ής διοργάνωσης, η φράση ότι «όλοι είμαστε αντικαταστάσιμοι» έρχεται να δώσει το στίγμα των επόμενων ημερών, καθώς θεωρείται ότι η απόφαση για το πρόσωπο που θα ηγηθεί του 31ού Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι ήδη ειλημμένη. Παρότι ο πρόεδρος της «Φάρις» δεν προχώρησε σε σχετική ανακοίνωση, φαίνεται να επιβεβαιώνεται το πρόσφατο δημοσίευμα του «Θάρρους» για την ανάληψη των καθηκόντων της καλλιτεχνικής διευθύντριας του φεστιβάλ από την κα Τζένη Αργυρίου.
Χρ.Μ.