Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα hashtag, που χρησιμοποιούνται ανάλογα με τη θεματολογία στα tweets των χρηστών, και τα οποία σκιαγραφούν και περιγράφουν την ειδησεογραφία, όπως διαμορφώνεται και συζητιέται στο twitter και τα social media γενικότερα.
Με τη βοήθεια του trending.gr και του Monitor που καταγράφει και αναλύει δημοσιεύσεις, που γίνονται στο ελληνικό internet, το in.gr προδημοσιεύει τα πιο δημοφιλή hashtag, όπως προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων όλης της χρονιάς.
Ελλάδα
- antireport – 145.484
- aggeliesergasias – 102.990
- nromanos – 92.825
- athens – 89.592
- skouries – 67.454
- rbnews – 56.327
- ertopen – 49.470
- panellinies2014 – 44.737
- thessaloniki – 43.021
- syrianrefugeesgr – 20.925
Κόσμος
- greece – 582.325
- cyprus – 433.729
- gaza – 86.827
- turkey – 46.760
- ukraine – 45.892
- eu – 33.198
- israel – 24.884
- ferguson – 24.372
- russia – 22.336
- isis – 21.183
- Πολιτική
- vouli – 43.646
- za – 39.960
- oges14 – 31.606
- samaras – 30.823
- topotami – 29.595
- baltakos – 21.326
- gr2014eu – 17.638
- tsipras – 15.975
- anasximatismos – 14.672
- psifizo – 13.736
Αθλητικά
- wc14gr – 255.467
- paok – 89.166
- paobc – 60.994
- worldcup2014 – 47.173
- worldcup – 41.803
- paofc – 28.031
- olympiacos – 26.739
- f1 – 26.446
- mb14gr – 17.991
- apoel – 16.254
- ΜΜΕ & events
- thevoicegr – 215.419
- sokfm – 204.602
- yfsf – 152.848
- kalokairipantou – 123.150
- eurovisiongr – 112.001
- stratoeimastediplasou – 84.871
- dwts5 – 79.829
- j2us – 76.257
- katipsinetai – 75.231
- eleni – 55.578
Γενικά
- ff – 145.425
- love – 77.423
- news – 73.177
- selfie – 66.980
- android – 66.423
- rt – 62.990
- travel – 61.268
- free – 52.616
- summer – 50.492
- art – 50.040
Όπως δηλώνει ο Δημήτρης Γιαννίτσαρος, συνιδρυτής της Sidebar-Monitor, «η ανάλυση και επεξεργασία των αποτελεσμάτων μάς έδειξε ότι το 2014 ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά όσον αφορά το twitter, καθώς καταγράφηκαν 160 εκατ. tweets σε σχέση με 190 εκατ. tweets πέρσι, είχαμε λιγότερα hashtag και βίντεο, αλλά αντίθετα οι χρήστες αυξήθηκαν κατά 80.000. Αυτό μας δείχνει ότι ο κόσμος αν και έχει λογαριασμό στο twitter, έχει σταματήσει να τουιτάρει τόσο ‘φανατικά’, σε σχέση με παλαιότερα». Το 2013 καταγράφηκαν 1.697.000 hashtags και 1.322.000 βίντεο έναντι 1.085.000 και 860.000 φέτος, αντίστοιχα.
«Παρ’ όλα αυτά παρατηρούμε ότι οι αναφορές σε σημαντικά θέματα της ειδησεογραφίας (Ελλάδα και πολιτική) έχουν αυξηθεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το hashtag #vouli, που πέρσι συγκέντρωσε 39.000 αναφορές και φέτος 43.600, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 12% στις αναφορές» σημειώνει ο κ. Γιαννίτσαρος.
Αυξημένες σε σχέση με το 2013 είναι και οι αναφορές στα hashtags #ertopen (112%), #syriza (27%), #aggeliesergasias (24%) και #samaras (13%). Αντίθετα, μείωση κατά 50% και 44% εμφάνισαν τα #rbnews και #skouries, αντίστοιχα.
Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά την πολιτική θεματολογία του 2014, στο top 10 βλέπουμε αρκετά hashtags, που αφορούν τις εκλογές (#ekloges14, #gr2014eu και #psifizo) και φυσικά την εμφάνιση του νέου κόμματος #topotami. Το 2013, στην ειδησεογραφία είχε κυριαρχήσει το θέμα της Χρυσής Αυγής.
Στα διεθνή, κάτω από την Ελλάδα και την Κύπρο, βρίσκονται περιοχές, όπου σημειώθηκαν σφοδρές συγκρούσεις, καθώς και η Ευρωπαϊκή Ένωση (#eu) λόγω Ευρωεκλογών. Το 2013, στην κορυφή βρίσκονταν οι συγκρούσεις στην Τουρκία (#occupygezi , #taksim κτλ).
Στην πρώτη δεκάδα των αθλητικών hashtags συναντάμε τρεις φορές το Μουντιάλ και μία το Μουντομπάσκετ (#mb14gr), καθώς και τις πιο πολυσυζητημένες ελληνικές ομάδες (ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός) αλλά και την κυπριακή ΑΠΟΕΛ.
Στα MME και events, σταθερά ψηλά βρίσκεται το #eurovisiongr, φέτος αυξημένο κατά 120% σε σχέση με πέρσι, καθώς και διάφορα άλλα shows, όπως το #dwts, #yfsf και #j2us.
Τέλος, στα Γενικά tweets, βλέπουμε τα πιο συνηθισμένα hashtags, που χρησιμοποιούν οι χρήστες, όταν τουιτάρουν. Μεταξύ αυτών και το πολυσυζητημένο #selfie. Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το επί χρόνια δημοφιλές και κραταιό #ff (συντόμευση για το Follow Friday, που εμφανίζεται κάθε Παρασκευή στο twitter και το χρησιμοποιούν χρήστες, για να προτείνουν ενδιαφέροντες λογαριασμούς για παρακολούθηση) έχει αρχίσει πλέον να «παρακμάζει» καθώς εμφανίζει μείωση αναφορών κατά 82% σε σχέση με πέρσι.
Στο http://trending.gr/2013 μπορείτε να δείτε την περσινή ανασκόπηση και στοhttp://trending.gr/2014 τα φετινά στατιστικά.
Newsroom ΔΟΛ