Μεγάλη «ανάσα» αποτέλεσε για τον εμπορικό κόσμο της Καλαμάτας το εμβόλιμο δεκαήμερο εκπτώσεων που ξεκίνησε από την 1η Νοεμβρίου και ολοκληρώθηκε προχθές, σύμφωνα με όσα είπε μιλώντας στο «Θ» η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Λίλιαν Ψυλάκη.
Ο θεσμός εφαρμόστηκε για δεύτερη φορά και τα φετινά αποτελέσματα σε σχέση με πέρσι είναι καλύτερα, ενώ ο Οκτώβρης θα μπορούσε και να χαρακτηριστεί «νεκρός» μήνας, καθώς η εμπορική κίνηση ήταν σχεδόν μηδενική.
«Να πάει και να μην ξαναγυρίσει τέτοιος μήνας όπως ο Οκτώβριος που πέρασε», σχολίασε η κα Ψυλάκη, θεωρώντας ως πιθανούς λόγους την καταβολή του ΕΝΦΙΑ και γενικότερα την άσχημη οικονομική κατάσταση του καταναλωτικού κοινού.
Οι εκπτώσεις (που έγιναν μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου) μπορεί να μην έφθασαν ή και να ξεπέρασαν το 40%, όπως οι κανονικές του Ιανουαρίου, αλλά ήταν καλές, αφού οι καταναλωτές μπόρεσαν να προμηθευτούν νέο εμπόρευμα, φετινής παραλαβής, με μείωση 30-35% της κανονικής του αξίας. Έτσι κινήθηκε η αγορά και μαζί της οι υποχρεώσεις των εμπόρων, είπε η κα Ψυλάκη.
Κατά του θεσμού
Ωστόσο, εκφράζοντας την προσωπική της άποψη, τάχθηκε κατά του συγκεκριμένου θεσμού. Όπως εξήγησε, υπάρχουν πλέον τέσσερις εκπτωτικές περίοδοι (παρεμβάλλεται και μία εμβόλιμη το Μάιο), αλλά και συνεχείς προσφορές σχεδόν όλο το χρόνο, με αποτέλεσμα το καταναλωτικό κοινό να μην αγοράζει είδη κατά το ενδιάμεσο διάστημα και να περιμένει τις εκπτώσεις. Έτσι, μικραίνει συνεχώς το κέρδος των εμπόρων, οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, ενώ, από την άλλη πλευρά, οι προμηθευτές, όχι μόνο δεν κάνουν εκπτώσεις στα είδη τους, αλλά απαιτούν και την άμεση καταβολή του κόστους της κάθε παραγγελίας. Έτσι, οι καταστηματάρχες είναι οι μόνοι ζημιωμένοι, αφού προσφέρουν σε χαμηλότερη τιμή τα προϊόντα που πωλούν στους καταναλωτές.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου