Τραγέλαφος με την ηλεκτροδότηση σκαφών στην προβλήτα του λιμανιού


 

ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ, ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΟΧΕΣ

 

 

Της Βίκυς Βετουλάκη

 

Νερό και ρεύμα από κάθε διαθέσιμη πηγή είναι αναγκασμένοι να αναζητούν οι ιδιοκτήτες σκαφών (ερασιτεχνικών, επαγγελματικών, τουριστικών) που ελλιμενίζονται στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού της Καλαμάτας.

Παρά το γεγονός πως στο συγκεκριμένο σημείο, όπως και στον κεντρικό μόλο που ξεκινά από την περιοχή του Πανελληνίου, ελλιμενίζονται τα περισσότερα σκάφη που βρίσκονται στο λιμάνι, δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις με τέτοιες παροχές.

Νερό και ρεύμα μπορούν να έχουν τα σκάφη μόνο αν ελλιμενιστούν στην προβλήτα μπροστά από το Λιμεναρχείο ή στη μαρίνα.

Η δε Λιμενική Επιτροπή έχει ζητήσει από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας τη σύνταξη μελέτης, προκειμένου να εγκατασταθούν παροχές νερού και ρεύματος στην κεντρική προβλήτα, αλλά στο ενδιάμεσο συμβαίνουν απίστευτα πράγματα, όπως να… παραπέμπει η ΔΕΗ στις υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας για το αν μια σύνδεση ηλεκτροδότησης είναι νόμιμη και ασφαλής!

 

Ζητιανεύουν

Οι ιδιοκτήτες, παρά το γεγονός ότι καταβάλλουν το αντίτιμο ελλιμενισμού στο φορέα διαχείρισης του λιμανιού, το Λιμενικό Ταμείο, δεν έχουν βασικές για ένα σκάφος παροχές. Οι περισσότεροι είναι αναγκασμένοι να καταφεύγουν σε διάφορες μεθόδους, όπως να προμηθεύονται «μπαλαντέζα» ή λάστιχο και να «ζητιανεύουν» ρεύμα και νερό από τα γειτονικά καταστήματα.

Μάλιστα, έχει καταγραφεί περίπτωση τουριστικού σκάφους που ελλιμενιζόταν για μεγάλα χρονικά διαστήματα στο λιμάνι της Καλαμάτας και προμηθευόταν ρεύμα από περίπτερο της περιοχής. Ο ιδιοκτήτης του σκάφους είχε έρθει σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη του περιπτέρου και είχε εγκαταστήσει ρολόι, προκειμένου να πληρώνει το αντίτιμο του ρεύματος που καταναλώνει.

 

Ρεύμα από τα καταστήματα

Σε άλλη περίπτωση, ιδιοκτήτης σκάφους που ελλιμενίζεται στο μόλο έχει προχωρήσει σε ρευματοδότηση από διπλανό κατάστημα. Μετά από καταγγελία που έγινε τον Οκτώβριο στο Λιμεναρχείο ξεκίνησε ένας «γραφειοκρατικός λαβύρινθος» για το αν η εγκατάσταση είναι νόμιμη και ασφαλής. Δυστυχώς, η άκρη του νήματος ακόμη δεν έχει βρεθεί, ενώ το έγγραφο του Λιμεναρχείου έχει γίνει «μπαλάκι του πινγκ – πογκ» μεταξύ αρμόδιων και αναρμόδιων.

Παράλληλα, ο ιδιοκτήτης του σκάφους κατέθεσε επίσημα αίτημα στη Λιμενική Επιτροπή για να προμηθεύεται ρεύμα από το κατάστημα, όμως η απόφαση ήταν αρνητική.

Το Λιμεναρχείο, μετά την καταγγελία, όπως σημείωσε έπειτα από ερώτησή μας ο κεντρικός λιμενάρχης Καλαμάτας Νικόλαος Γιαννουλάτος, ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να γίνει έλεγχος και να ενημερώσουν αν η εγκατάσταση είναι νόμιμη και ασφαλής.

Το Λιμενικό Ταμείο, ως φορέας διαχείρισης του λιμανιού, όπως μας απάντησε ο πρόεδρός του Σταύρος Παπαχρήστου, ανέθεσε σε ηλεκτρολόγο την πραγματοποίηση αυτοψίας για το πώς γίνεται η ηλεκτροδότηση και διαπιστώθηκε ότι γίνεται από το κατάστημα.

Το Λιμεναρχείο έστειλε έγγραφο και στη ΔΕΗ Καλαμάτας, ζητώντας να ενημερωθεί για τη νομιμότητα και ασφάλεια της πράξης, όμως αυτή παρέπεμψε το αίτημα στα κεντρικά της, στο ΔΕΔΔΗΕ, που αποφάνθηκε, ούτε λίγο – ούτε πολύ, ότι η ΔΕΗ είναι αρμόδια έως το μετρητή της. Μέχρι εκεί, λοιπόν, δεν υπάρχει πρόβλημα και… παρέπεμψε το ερώτημα για τη νομιμότητα στη Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας. Φυσικά, όλος αυτός ο τραγέλαφος δεν έχει τελειώσει, με το Λιμεναρχείο να περιμένει την απάντηση, ώστε να αποφασίσει τι πρέπει να κάνει.

Από την άλλη πλευρά, το Λιμενικό Ταμείο, όπως σημείωσε ο κ.  Παπαχρήστου, έχει ζητήσει από την Περιφέρεια τη σύνταξη μελέτης για τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης των σκαφών.

Πάντως, η Λιμενική Επιτροπή έχει αποφασίσει πως απαγορεύεται η μεταφορά ρεύματος.