Οφειλόμενη και τελευταία απάντηση στον κ. Χρυσομάλλη

Οφειλόμενη και τελευταία  απάντηση στον κ. Χρυσομάλλη

Κατ’ αρχάς, κ. Χρυσομάλλη, επειδή είστε νέος βουλευτής, χρειάζεται να επιδεικνύετε μεγαλύτερη σεμνότητα και λιγότερο πολυξερισμό. Φερέφωνο συμφερόντων μπορεί να έχετε μάθει να είστε εσείς, όπως και να λέτε ψέματα και παραμύθια. Εγώ προτίμησα, για να παραμείνω ειλικρινής και συνεπής και για να μη γίνω φερέφωνο συμφερόντων, «να φύγω από το μαντρί και ας με φάει ο λύκος». Αυτά τα αναγνωρίζουν οι πολίτες και όσοι δε συμφωνούν μαζί μου πολιτικά. Μικρός ο τόπος μας και γνωριζόμαστε όλοι, κε Χρυσομάλλη.

Πάμε, όμως, στα θέματα του δρόμου για να δούμε ποιος παίζει παιχνίδια, ποιος πρέπει να λυπάται και για το επίπεδο των δηλώσεων, όσο και για το περιεχόμενό τους, και κυρίως ποιος έχει έλλειψη ουσιαστικής γνώσης για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για τη Μεσσηνία.

1. Αρχικά πρέπει να σας ενημερώσω ότι τη διαφωνία μου με την παραλιακή χάραξη και τη θέση να γίνει ο δρόμος με περίπου τη χάραξη που έχει αποφασιστεί τώρα, την έχω διατυπώσει πάρα πολλά χρόνια πριν στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Μεσσηνίας (τα πρακτικά υπάρχουν).

2. Ο δρόμος Καλαμάτα- Ριζόμυλος – Πύλος- Μεθώνη πρέπει να γίνει για την ασφαλή και γρήγορη σύνδεση της Πυλίας και ιδιαίτερα της Πύλου και της Μεθώνης με τις πύλες εισόδου του νομού και δευτερευόντως με την Καλαμάτα.

 3. Οι πύλες εισόδου της Μεσσηνίας δεν είναι η έξοδος του αυτοκινητόδρομου στο ΚΤΕΛ, αλλά είναι το αεροδρόμιο και ο κλάδος του αυτοκινητόδρομου που καταλήγει στο κόμβο λίγο μετά το αεροδρόμιο. Παρεμπιπτόντως, σας λέω, για να μαθαίνετε, ότι δόθηκε πολύ μεγάλη μάχη να γίνει ο δεύτερος κλάδος του αυτοκινητόδρομου και να καταλήγει στο αεροδρόμιο. Τη θέση να γίνει ο δεύτερος κλάδος του αυτοκινητόδρομου τη διατύπωσα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και συμφώνησε αμέσως ο νομάρχης κ. Δράκος και όλο το Ν.Σ. τότε (Εδώ είναι ο κ. Δράκος).

4. Με δεδομένο ότι οι πύλες εισόδου είναι το αεροδρόμιο και ο κλάδος του αυτοκινητόδρομου, ως μηχανικός που είστε φαντάζομαι πως γνωρίζετε ότι η υποτείνουσα είναι συντομότερα οδός από το άθροισμα των δύο κάθετων πλευρών.

5. Επίσης οφείλετε να γνωρίζετε ότι η θεμελίωση ενός δρόμου σε βαλτώδη εδάφη είναι και πολύ δύσκολη και κοστοβόρα και για αυτό δεν επιλέγεται όταν υπάρχει άλλη δυνατότητα.

6. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες- έμπειροι μηχανικοί του υπουργείου Υποδομών έχουν υποχρέωση και καθήκον να παρουσιάζουν όλα τα τεχνικοοικονομικά δεδομένα στην πολιτική ηγεσία και να προτείνουν τη βέλτιστη τεχνικά και οικονομικά λύση. Οφείλετε, συνεπώς, αν δεν εξυπηρετείτε κάποια συμφέροντα, να σκεφτείτε ότι, όταν και οι τρεις υπουργοί κατά σειρά (Χρυσοχοΐδης, Σπίρτζης και Καραμανλής), απορρίπτουν την παραλιακή χάραξη, κάτι συμβαίνει. Συνεπώς δε γνωρίζετε εσείς καλύτερα τα πράγματα, κε Χρυσομάλλη, επειδή γίνατε πριν από 7 μήνες βουλευτής.

7. Από πού, κε Χρυσομάλλη, βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο δρόμος αν γίνει όπως τον προτείνετε εσείς θα τελειώσει σε 2 χρόνια, ενώ αν γίνει όπως προτείνεται από το υπουργείο θα τελειώσει σε 7 χρόνια; Αλήθεια δε διαβάσατε ότι ο χρόνος κατασκευής είναι 4 χρόνια; Γιατί, λοιπόν, λέτε ψέματα; Κυρίως, όμως, γιατί υποκρύπτετε ότι από τον κόμβο του αυτοκινητόδρομου μέχρι την παραλιακή χάραξη δεν υπάρχει ούτε προμελέτη για αυτό το τμήμα; Πώς, λοιπόν, μπορεί να δημοπρατηθεί τώρα; Άρα πάλι ψέματα λέτε.

8. Όσον αφορά στο κόστος του έργου που παρότι και τρεις υπουργοί κατά σειρά (Χρυσοχοΐδης, Σπίρτζης και Καραμανλής) συμφωνούν ότι είναι αρκετά μεγαλύτερο αν επιλεγόταν η παραλιακή χάραξη, εσείς συνεχίζετε να επιμένετε ότι γνωρίζετε καλύτερα! Σας απάντησε για το κόστος με πολύ συγκεκριμένα στοιχεία ο πρώην υπουργός κ. Σπίρτζης διαμέσου της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ.

9. Όσον αφορά στη συνάντησή μου με τον τότε γ.γ. του υπουργείου κ. Δέδε, πράγματι συναντήθηκα και στις 10 Μαΐου και στις 5 Ιουνίου, όπως είχα συναντηθεί και με τον κ. Σπίρτζη και τον κ. Χρυσοχοΐδη, διότι είχα υποχρέωση ως βουλευτής της Μεσσηνίας να πιέσω να γίνουν τα έργα που έχει ανάγκη ο νομός μας. Αλλά και γιατί εμένα με ενδιέφερε και με ενδιαφέρει να γίνει ο δρόμος όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, να είναι ασφαλής και να έχει το μικρότερο δυνατό κόστος, γιατί πράγματι σέβομαι το χρήμα και τον ιδρώτα του ελληνικού λαού.

Όμως, από πού προκύπτει, κε Χρυσομάλλη, ότι τότε ήμουν υπέρ της παραλιακής χάραξης, όταν μάλιστα πέρα από τη δική μου άποψη γνώριζα ότι και το υπουργείο δε συζητούσε την παραλιακή χάραξη από το 2013, όπως μου είχε κάνει σαφές ο κ. Χρυσοχοΐδης την 1η-11-2013, και μην κάνετε ότι δεν το ακούτε αυτό γιατί δε σας συμφέρει (Εδώ είναι ο κ. Χρυσοχοΐδης). Άρα δε φταίει το πρώτο εξάμηνο του 2015 όπως ψευδώς ισχυρίζεστε.

10. Τέλος, επειδή η χάραξη έχει αποφασιστεί και η ΜΠΕ έχει έρθει στην Περιφέρεια, είναι τουλάχιστον περίεργο και ανεύθυνο να επιμένετε, κε Χρυσομάλλη, τώρα να αλλάξει η χάραξη και στο τμήμα Καλαμάτα- Ριζόμυλος, αλλά και στο Σουληνάρι – Πύλος! Πρέπει να γνωρίζετε γιατί είστε και μηχανικός ότι αλλαγή της χάραξης αυτή τη στιγμή σημαίνει παραπομπή του έργου στις καλένδες. Θα επαναλάβω ότι όταν αντί αυτή την ώρα να πιέζετε την κυβέρνηση για την άμεση δημοπράτηση και κατασκευή του έργου και μάλιστα χωρίς διόδια, εσείς πιέζετε να αρχίσουν πάλι από την αρχή, τότε, ανεξάρτητα από οποιεσδήποτε προθέσεις σας, λειτουργείτε ως προβοκάτορας ώστε να μην γίνει ποτέ το έργο.

Του Θανάση Πετράκου

Υ.Γ .Προφανώς αν δεν καταλάβετε και μετά αυτή την απάντηση, δε θέλετε να καταλάβετε, άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθώ περαιτέρω μαζί σας.