Η κοινή πρόταση παρατάξεων των μειοψηφιών για «Καλαμάτα -Ριζόμυλος»

Η κοινή πρόταση παρατάξεων των μειοψηφιών  για «Καλαμάτα -Ριζόμυλος»

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος Καλαμάτας, υπερασπιζόμενος τις θέσεις του επί της ΜΠΕ του δρόμου «Καλαμάτας-Ριζόμυλος» (οι οποίες καταψηφίσθηκαν στο Δ.Σ. της 2ης/6/2020 με 22 ψήφους κατά και 15 ψήφους υπέρ), επέκρινε τις μειοψηφίες υποστηρίζοντας ότι αυτά που πρότειναν «ήταν ένα σύνολο προτάσεων που διαμορφώνονταν εκείνη τη στιγμή και ότι κάποιες έρχονταν σε σύγκρουση και ακύρωναν κάποιες άλλες». Μίλησε, μάλιστα για «έναν τακτικισμό, ο οποίος ελπίζουμε να μην αποβεί επιζήμιος για την πόλη μας».

Η πρόταση της αντιπολίτευσης που κατατέθηκε στο Δ.Σ. ήταν αποτέλεσμα σύγκλισης 4 τουλάχιστον παρατάξεων (Κοσμόπουλου, Τζαμουράνη, Μάκαρη, Κουζή/έλαβε στην ψηφοφορία 18 ψήφους υπέρ, 18 ψήφους κατά και 1 λευκό, αλλά λόγω της διπλής ψήφου του προέδρου σε περίπτωση ισοψηφίας, δεν υπερίσχυσε) και είχε ως βασικό στοιχείο σύγκλισης την κατασκευή, επιτέλους, ενός σύγχρονου, γρήγορου και ασφαλούς δρόμου που να συνδέει την Καλαμάτα με το Ριζόμυλο και στη συνέχεια με την Πύλο και τη Μεθώνη.

Τι περιλαμβάνει η κοινή μας πρόταση;

•Τη μη διέλευση του δρόμου μέσα από το πολεοδομικό σχέδιο του Ασπροχώματος (κόμβο Ζαφείρη), αλλά τη συνέχισή του επί υφιστάμενου δρόμου δίπλα στον ποταμό Άρι και σύνδεσή του με τη Νέα Είσοδο σε σημείο κοντύτερα στη Καλαμάτα, πριν από τη σιδηροδρομική γέφυρα (κατατέθηκε σχετικό σχέδιο).

•Την κατασκευή του τμήματος από τον κόμβο Αναγνωσταρά μέχρι τη σύνδεση με τη Ν. Είσοδο με 4 λωρίδες (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση) και όχι με 2 λωρίδες (1 ανά κατεύθυνση), όπως προέβλεπε η ΜΠΕ του υπουργείου. Μάλιστα, κατατέθηκε και εναλλακτική πρόταση για ένα τμήμα με άνοδο-κάθοδο επί υφιστάμενων δρόμων, που θα έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των απαλλοτριώσεων και να είναι φωτισμένος (όπως και ο υπόλοιπος προς Μεσσήνη) και όχι αφώτιστος, όπως φαίνεται στην πρόταση του υπουργείου.

-Να βελτιωθεί ο δρόμος σύνδεσης αεροδρομίου με το δυτικό παραλιακό μέτωπο της Καλαμάτας (δρόμος Μπιρμπίτας)

-Να κατασκευασθούν παράδρομοι στην περιοχή της ΒΙΠΕ για ασφαλή εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων αντί της λωρίδας πολλαπλών χρήσεων που περιλαμβάνει η πρόταση του υπουργείου.

Οι παραπάνω προτάσεις είχαν γίνει γνωστές πριν από τη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης και του Δ.Σ., αφού είχαν γνωστοποιηθεί από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων είτε με δημοσιεύματα στα τοπικά ΜΜΕ είτε με συνεντεύξεις Τύπου και δεν πρόκειται για ένα πρόχειρο συνονθύλευμα προτάσεων της στιγμής, όπως ατυχώς επιχείρησε να παρουσιάσει ο κ. δήμαρχος.

Πρόκειται για προτάσεις βελτίωσης της μελέτης την οποία είχε στείλει το υπουργείο και η Περιφέρεια για να εκφράσει γνώμη το Δ.Σ., η οποία, απ’ ό,τι προέκυψε από την ενημέρωση του γενικού διευθυντή του υπουργείου κ. Καρνέση, πληροί τα περισσότερα κριτήρια για να χρηματοδοτηθεί και εν τέλει να κατασκευασθεί.

Οι προτάσεις μας, λοιπόν, είναι απόλυτα ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες χωρίς σημαντικό επιπλέον κόστος, που θα ωφελήσουν αυτονόητα την πόλη μας εφόσον γίνουν αποδεκτές.

Αναρωτιέμαι, λοιπόν, για ποιον τακτικισμό μιλάει ο κ. δήμαρχος και πώς η πρόταση των μειοψηφιών μπορεί- κατά τα λεγόμενά του – να αποβεί επιζήμια για την πόλη;

Εκτός αν πιστεύει ότι κάθε φορά που καταψηφίζεται πρόταση της Δημοτικής Αρχής από την πλειοψηφία του Δ.Σ. φταίει η αντιπολίτευση! Σ’ αυτήν την περίπτωση, όμως, θεωρώ ότι είναι πιο συνετό να προβληματισθεί για τη λειτουργία και τις εισηγήσεις της Δημοτικής Αρχής παρά να ρίχνει το λίθο του αναθέματος στις μειοψηφίες.

Μάλιστα, θα ήθελα να τον διαβεβαιώσω ότι ζημιά στην πόλη δεν πρόκειται να επέλθει από προτάσεις των παρατάξεων της μειοψηφίας, και σε καμιά περίπτωση από την παράταξή μας, αλλά από την αβελτηρία της Δημοτικής Αρχής σε σειρά θεμάτων, που επιβεβαιώνεται ενδεικτικά με την απρονοησία της στην προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων στη Μαραθόλακκα, με αποτέλεσμα ο Δήμος να βρίσκεται σε έκτακτη ανάγκη, με την αδικαιολόγητη καθυστέρησή της να δημοπρατήσει τώρα το σύστημα πυρόσβεσης στη Μαραθόλακκα ενώ η μελέτη είχε συνταχθεί από το Μάιο 2019, από την αδυναμία της να διαχειρισθεί και να ολοκληρώσει γρήγορα το μικρό έργο της οδού Ιατροπούλου που ταλαιπωρεί πεζούς και επαγγελματίες τόσο καιρό, από την ατελέσφορη διαδικασία που ακολούθησε στο κληροδότημα Παναγιώταρου, παρά τις συγκεκριμένες επισημάνσεις μας (παρατάξεις της αντιπολίτευσης) στην Ο.Ε., που οδήγησε στην ανάκληση της απόφασης κ.α.

Βασίλης Τζαμουράνης

Δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής δημοτικής παράταξης «Πρότυπος Δήμος»