Λ. Καπετανέα: “Να κρατήσουμε ζωντανό το χορό που σημαίνει ανθρώπινη επαφή”

Λ. Καπετανέα: “Να κρατήσουμε ζωντανό  το χορό που σημαίνει ανθρώπινη επαφή”

Με sold out παραστάσεις ολοκληρώθηκε το 26ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Με την εμβληματική παράσταση των Peeping Tom Diptych, sold out παραστάσεις και σε συνθήκες ασφάλειας, ολοκληρώθηκε προχθές το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, εν μέσω μιας πρωτόγνωρης παγκόσμιας συγκυρίας.

Το Φεστιβάλ της Καλαμάτας ήταν από τα λίγα Φεστιβάλ παραστατικών τεχνών που πραγματοποιήθηκαν φέτος ολοκληρωμένα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, με διεθνείς μετακλήσεις, σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς και χωρίς αλλαγές στον προγραμματισμό που είχε αρχικά ανακοινωθεί.

Αφιερωμένο στη μνήμη του Θάνου Μικρούτσικου- ο οποίος από τη θέση του υπουργού Πολιτισμού έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του θεσμού- και προσαρμοσμένο στις ανάγκες των ημερών, το φετινό Φεστιβάλ διοργανώθηκε για πρώτη φορά 21-30 Αυγούστου και συγκέντρωσε στην Καλαμάτα 64 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, 21 ομάδες χορού, 25 εθελοντές και 41 σπουδαστές χορού στα επαγγελματικά σεμινάρια.

 Την εναρκτήρια παράσταση TRACES των Ultima Vez του Wim Vandekeybus παρακολούθησαν η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και ο γενικός γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ενώ το δεύτερο Σαββατοκύριακο ήταν παρών ο γενικός γραμματέας Εσωτερικών Μιχάλης Σταυριανουδάκης.

Η συνεργασία και η συνεχής επικοινωνία της καλλιτεχνικής διευθύντριας Λίντας Καπετανέα με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, το γενικό γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη, το δήμαρχο Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλο και τον πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» Παντελή Δρούγα, οδήγησαν στα πλέον θετικά αποτελέσματα, εξασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις για ένα ασφαλές Φεστιβάλ με μεγάλα διεθνή και ελληνικά ονόματα.

Όπως αναφέρει η Λίντα Καπετανέα: «Η πραγματοποίηση ή μη του Φεστιβάλ δεν ήταν καθόλου εύκολη απόφαση. Ευχαριστώ την υπουργό Πολιτισμού, το γενικό γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, το δήμαρχο Καλαμάτας, τον πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Φάρις που μας εμπιστεύτηκαν, τους εργαζόμενους της Φάρις, τους συνεργάτες μου στο Φεστιβάλ, για τη σκληρή δουλειά και την πίστη τους στο φετινό εγχείρημα, και φυσικά το κοινό που ανταποκρίθηκε τόσο θερμά στο κάλεσμά μας.

Το αποτέλεσμα μάς δικαίωσε όλους. Κάποια Φεστιβάλ πραγματοποιούνται όχι μόνο για να προωθήσουν μια τέχνη αλλά και για να απαντήσουν στην ανάγκη μιας ιστορικής στιγμής.

Τo φετινό Φεστιβάλ πέρασε το μήνυμα ότι πρέπει με κάθε τρόπο να κρατήσουμε ζωντανή τη σχέση μας με την τέχνη του χορού που βασίζεται στην ανθρώπινη επαφή.

Φέτος, βιώσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις: χορευτές ανέβηκαν ξανά στη σκηνή έπειτα από 6 μήνες σκηνικής αποχής, ενώ θεατές με μάσκες εισέρχονταν και αποχωρούσαν με σειρά προτεραιότητας χωρίς τη δυνατότητα παραμονής στον προαύλιο χώρο, για συζήτηση, για επαφή. Μια πρωτοφανής πραγματικότητα που εύχομαι να μην ξαναζήσουμε. Για εμάς το πιο σημαντικό είναι ότι μέσα στις δύσκολες αυτές συνθήκες, είδαμε ότι μπορεί να μείνει ζωντανός ο κόσμος της τέχνης αν υπάρξουν οι σωστές προϋποθέσεις. Τα τεστ, οι μάσκες, η θερμομέτρηση, οι αποστάσεις, η σήμανση και ο σεβασμός όλων προς τα μέτρα ήταν τα μέσα για να καταφέρουμε να λειτουργήσουμε».

Πρωταρχικός στόχος όλων φέτος ήταν η διεξαγωγή ενός ασφαλούς Φεστιβάλ, με όλα τα μέτρα προστασίας για το κοινό, τους καλλιτέχνες και τους εργαζομένους του. Στο πλαίσιο αυτό τηρήθηκαν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα του υπουργείου Πολιτισμού και των αρμόδιων υγειονομικών αρχών.

Όλες οι παραστάσεις πραγματοποιήθηκαν με καθήμενους θεατές και με πληρότητα χώρου έως 55%, προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις, ενώ η χρήση της μάσκας ήταν υποχρεωτική κατά την είσοδο και την έξοδο από το χώρο, καθώς και καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Υπήρξε διαδικασία θερμομέτρησης και καταγραφής στοιχείων για ιχνηλάτηση, πραγματοποιήθηκαν τεστ στους συντελεστές των χορευτικών ομάδων, ενώ το προσωπικό του Φεστιβάλ, με τη συνδρομή και της Δημοτικής Αστυνομίας λάμβανε ειδική μέριμνα ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις στη ροή του κοινού και να μη δημιουργείται συνωστισμός. Στην Πλατεία, όπου παραδοσιακά οι θεατές παρακολουθούσαν παραστάσεις όρθιοι, δημιουργήθηκε ένας περιφραγμένος χώρος με καρέκλες που υποδεχόταν έναν ορισμένο αριθμό καθήμενων θεατών με σειρά προτεραιότητας.