Έξαρση κατολισθήσεων καταγράφεται φέτος στο δρόμο Καλαμάτα – Σπάρτης στον Ταΰγετο

Έξαρση κατολισθήσεων καταγράφεται φέτος στο δρόμο Καλαμάτα – Σπάρτης στον Ταΰγετο

Έξαρση του φαινομένου των κατολισθήσεων στον Ταΰγετο και συγκεκριμένα στο δρόμο Καλαμάτας – Σπάρτης, έχει καταγραφεί φέτος, όπως αποκάλυψε χθες κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας ο διευθυντής Έργων, Παναγιώτης Γιαννακέας.

Οι κατολισθήσεις στο δρόμο Καλαμάτα – Σπάρτη είναι φαινόμενο που παρατηρείται κάθε χρόνο και δημιουργεί προβλήματα, εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για τα διερχόμενα οχήματα. Ιδιαίτερα για τους κατοίκους των χωριών του Ταϋγέτου που δεν έχουν εναλλακτική διαδρομή για να μετακινηθούν από και προς τα χωριά τους.

Έξαρση φαινομένου
Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Συντονιστικού ο κ. Γιαννακέας είπε πως μπορεί το φαινόμενο των κατολισθήσεων στο δρόμο Καλαμάτας – Σπάρτης να είναι συχνό, όμως φέτος υπάρχει έξαρση, η οποία- σύμφωνα με τον ίδιο- οφείλεται στην έντονη ζέστη που είχαμε τους καλοκαιρινούς μήνες και στις συχνές βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν τους δύο προηγούμενους μήνες.

Μάλιστα, παρατήρησε ότι αυτό το διάστημα έχουν σημειωθεί 5 καταπτώσεις βράχων, βάρους από 1 έως 30 τόνους, με τους τρεις να τους έχουν απομακρύνει και να παραμένουν άλλοι δύο.

Γι’ αυτό- όπως είπε- έχει ζητηθεί από την Περιφέρεια να γίνει μίσθωση μηχανήματος, το οποίο θα ερευνήσει τα πρανή από το 12ο έως το 22ο χλμ. του δρόμου, που είναι και το πιο επικίνδυνο, για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν επικίνδυνοι βράχοι που είναι έτοιμοι να αποκολληθούν και να προχωρήσουν εκ των προτέρων στην απομάκρυνσή τους.

Δεν πληροί τις προδιαγραφές
Ακολούθως, ο κ. Γιαννακέας εξήγησε ότι ο δρόμος Καλαμάτας – Σπάρτης είναι ένας αρκετά παλιός δρόμος και δεν πληροί τις προδιαγραφές που υπάρχουν τώρα για τέτοιες περιπτώσεις, όπως τάφρο ανάσχεσης 3 μέτρων, πεζούλια κ.ά.

Για να γίνει κάτι τέτοιο, εξήγησε, απαιτούνται πολλά χρήματα, ενώ υπάρχουν και ζητήματα περιβάλλοντος.

Καταλήγοντας σχολίασε πως μέχρι τώρα έχουν τοποθετηθεί προστατευτικά πλέγματα σε έκταση 25 στρεμμάτων για τη συγκράτηση υλικών που πέφτουν στο δρόμο, όμως αυτό δεν επαρκεί για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα.

Της Βίκυς Βετουλάκη