Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: Ανακηρύχθηκε ο ανάδοχος -Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση

Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: Ανακηρύχθηκε ο ανάδοχος -Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση

Ολοκληρώνεται, επιτέλους, ο διαγωνισμός για το έργο-ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε το τρίτο πρακτικό του διαγωνισμού, που σημαίνει ολοκλήρωση της διαδικασίας και αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το έργο, σύμφωνα με τον Νίκο Καραγιάννη και την ιστοσελίδα ypodomes.com,  αναλαμβάνει το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ που κατάφερε να επικρατήσει στον σχετικό διαγωνισμό. Υπενθυμίζεται πως η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Η διάρκειά του ορίστηκε σε 30 χρόνια, τέσσερα εκ των οποίων αφορούν την περίοδο κατασκευής. Το κόστος του έργου με τον αναλογούντα ΦΠΑ στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατομμύρια ευρώ.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στην νότια Πελοπόννησο και το δεύτερο μεγαλύτερο για την ευρύτερη περιοχή, πίσω από το Πάτρα-Πύργος. Εφόσον δεν υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις, η σύμβαση ΣΔΙΤ μπορεί να υπογραφεί το πρώτο τετράμηνο του 2023.

Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια). Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το έργο περιλαμβάνει: Τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ, την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ, την κατασκευή 12 γεφυρών, πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α., κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης.

Τι θα κατασκευαστεί

Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη έχει μήκος 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα Πύλος-Μεθώνη υπάγεται στην Εθνική Οδό Νο 9, Καλό Νερό-Πύλος-Μεθώνη και το τμήμα Πύλος-Καλαμάτα στην Εθνική Οδό 82, Σπάρτη-Καλαμάτα-Μεσσήνη-Βελίκα-Χατζή-Πύλος.

Τα έργα που θα γίνουν θα αναβαθμίσουν τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας ανεβάζοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους και θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής. Πιο συγκεκριμένα ανά τμήμα θα γίνουν οι εξής αναβαθμίσεις:

Τμήμα 1: Καλαμάτα-Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ (Καλαμάτα-Ασπρόχωμα-Είσοδος Μεσσήνης, παράκαμψη Μεσσήνης, έξοδος Μεσσήνης-Βελίκα σύνδεση με την εγκεκριμένη μελέτη για το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος).

Τμήμα 2: Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ (Ριζόμυλος-Σουληνάρι και Σουληνάρι-Πύλος).

Τμήμα 3: Πύλος-Μεθώνη μήκους 7,9χλμ (Πύλος-Κόμβος Φοινικούντας-Μεθώνη)

Η αφετηρία του άξονα χωροθετείται επί της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος του έργου “ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης.

Συνολικός στόχος του έργου είναι η βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου, καθώς επίσης και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Η οδική παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης και των υπολοίπων οικισμών μέχρι την Πύλο, θα γίνει με χάραξη συμβατή με τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή τους.

Με την αναβάθμισή του ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά τον υφιστάμενο κόμβο της παλαιάς Εθνικής Οδού Καλαμάτας-Μεσσήνης, ο οποίος κατά τις ώρες αιχμής λειτουργεί σε μη ανεκτό επίπεδο εξυπηρέτησης έχοντας μεγάλες καθυστερήσεις και ανάσχεση της κυκλοφορίας.

Θα εξασφαλίσει επίσης καλύτερη σύνδεση με τη Μεσσήνη και τους δυτικούς από αυτή οικισμούς μέχρι τη Μεθώνη. Τέλος, βελτιώνει την οδική πρόσβαση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το νοσοκομείο Καλαμάτας αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής.

Σημειώνεται ότι, το έργο περιλαμβάνει:
-Τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών,
-Την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ,
-Την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ κάθετου οδικού δικτύου,
-Την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ,
-Την κατασκευή 12 γεφυρών
-Πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α.
-Κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης