Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας στη Ρουμανία

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας στη Ρουμανία

Οκτώ μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας διέμειναν από την 1η έως την 7η Απριλίου στο Buzau της Ρουμανίας, προσκεκλημένοι του Colegiul Economic Buzau, στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ “ Our Green Habits”.

Συγκεκριμένα, «οι μαθητές/-τριες, Αργυροπούλου Παναγιώτα-Μελίνα, Θεοδωρακόπουλος Δημήτρης, Κουτσαβίτης Βασίλειος, Λυμπεροπούλου Μαρία, Μάλαμα Παναγιώτα, Μουρκάκου Μιχαέλα, Πουλάκου Σταυρίνα, Σκόκου Γεωργία και οι καθηγήτριες Γρουσουζάκου Χριστίνα και Σκλήκα Ουρανία έτυχαν θερμής φιλοξενίας από τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και συμμετείχαν σε πλήθος δραστηριοτήτων:

1) Επισκέφθηκαν το Geogate Buzau Land όπου ενημερώθηκαν για το Παγκόσμιο Γεωπάρκο της UNESCO Land Buzαu: ενεργά γεωδυναμική περιοχή της Ευρώπης, πλούσια σε αλάτι και πετρέλαιο, απολιθώματα, κεχριμπάρι, ηφαίστεια λάσπης, ζωντανές φωτιές κ.ά.

2) Στο δημαρχείο του Buzαu τούς καλωσόρισε η αντιδήμαρχος Oana Matache και η κυρία Anca Fotin τους μίλησε για τις προσπάθειες που γίνονται σε επίπεδο πόλης για την αειφορία και την προστασία του αστικού περιβάλλοντος

3) Επισκέφθηκαν το κυκλικό σχολείο που διαθέτει φωτοβολταϊκά, για να καλύπτει τις ενεργειακές του ανάγκες και συλλέγει το νερό της βροχής σε 2 υπόγειες και 1 υπέργεια δεξαμενή, για να καλύπτει τις ανάγκες σε μη πόσιμο νερό, τόσο για την καθαριότητα – τουαλέτες όσο και για το πότισμα του θερμοκηπίου του

4) Παρακολούθησαν παρουσίαση της κυρίας Denisa Hancu, υπεύθυνης διεθνών σχέσεων της S.C. RER SUD S.A., που διαχειρίζεται τα απορρίμματα της πόλης, προσκεκλημένης του σχολείου. Η κυρία Hαncu τόνισε το πρόβλημα που έχουν δημιουργήσει τα πλαστικά στη γη, μίλησε για τη σημασία της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας και τον τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων στο Buzαu.

5) Συμμετείχαν σε διαγωνισμό που διεξήχθη στο σχολείο, στον οποίο έπρεπε να παρουσιάσουν την ιδέα τους για μια βιώσιμη επιχείρηση. Όλοι οι μαθητές παρουσίασαν την ιδέα τους στα αγγλικά και αξιολογήθηκαν από εκπρόσωπο του Δήμου, εκπρόσωπο της εταιρείας ανακύκλωσης και εκπαιδευτικούς. Η εκπρόσωπος του Δήμου βρήκε πολλές από τις ιδέες ενδιαφέρουσες

6) Επισκέφθηκαν το βιολογικό αγρόκτημα Tudor και είδαν τη γραμμή παραγωγής βιολογικών προϊόντων

7) Επισκέφθηκαν την τράπεζα σπόρων B.R.G.V.nr. στο Buzαu, όπου ενημερώθηκαν για την αξία διαφύλαξης των τοπικών παραδοσιακών σπόρων λαχανικών, λουλουδιών, αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών

8) Συμμετείχαν σε εργαστήρι παραγωγής πίτσας

9) Επισκέφθηκαν τα ηφαίστεια λάσπης και τους λασποβραστήρες και γνώρισαν το θρύλο της περιοχής που τους συνδέει με την ύπαρξη ενός δράκου που ζει στο εσωτερικό της γης

10) Συμμετείχαν σε δραστηριότητα ανταλλαγής ρούχων στο σχολείο στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας

11) Επισκέφθηκαν το κέντρο τέχνης Alunis, λαογραφικά μουσεία, εκκλησίες, μοναστήρια, το αρχοντικό και το πάρκο του Marghiloman και το παλάτι του Κοινοβουλίου στο Βουκουρέστι

12) Αξιολόγησαν τα δρώμενα στη Ρουμανία.

Η μετακίνηση στη Ρουμανία ήταν ιδιαίτερα σημαντική, γιατί οι συμμετέχοντες απέκτησαν γνώσεις και εμπειρίες και συνδέθηκαν με ιδιαίτερα φιλικούς δεσμούς με τους Ρουμάνους εκπαιδευτικούς και μαθητές».