Με καθυστέρηση, αλλά με θετική κατάληξη, η Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας ενέκρινε στη χθεσινή της συνεδρίαση τον καθορισμό της νέας αστικής λεωφορειακής γραμμής Νο 10, η οποία θα ενώνει το ξενοδοχείο “Φιλοξένια” με την περιοχή της Βέργας και συγκεκριμένα με τον Ιερό Ναό Ευαγγελίστριας. Πρόκειται για μία απόφαση που έρχεται να ικανοποιήσει ένα δίκαιο αίτημα των κατοίκων της Βέργας, οι οποίοι επί χρόνια διεκδικούσαν την ένταξη της περιοχής στο δίκτυο αστικής συγκοινωνίας.
Ήδη από τον Δεκέμβριο του 2024, το Δημοτικό Συμβούλιο είχε εγκρίνει την επέκταση της αστικής περιοχής προς τη Βέργα, ενώ η σχετική απόφαση από το Περιφερειακό Συμβούλιο ελήφθη στις 30 Απριλίου 2025. Παρ’ όλα αυτά, η ενεργοποίηση της γραμμής καθυστέρησε, στερώντας πολύτιμη εξυπηρέτηση σε κατοίκους και επισκέπτες.
Ανάσα για τους κατοίκους και τους μαθητές
Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Βέργας είχε επισημάνει κατ’ επανάληψη την ανάγκη δημιουργίας της συγκεκριμένης γραμμής, ιδιαίτερα για την εξυπηρέτηση ηλικιωμένων που δε διαθέτουν ιδιωτικό μεταφορικό μέσο, αλλά και για τους μαθητές που μέχρι σήμερα αναγκάζονταν να περπατούν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στην οδό Μάνης και να επιβιβαστούν στο αστικό για Μικρή Μαντίνεια.
Συχνότητα και μετακινήσεις
Η Γραμμή Νο 10 θα εξυπηρετείται από μικρά και ευέλικτα λεωφορεία (minibus), κατάλληλα για τη μορφολογία της περιοχής. Το καλοκαίρι τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται ανά μία ώρα, ενώ το χειμώνα ανά δύο ώρες.
Επιπλέον, θα δίνεται η δυνατότητα μετεπιβίβασης από και προς τις γραμμές 1, 2 και 7 με το ίδιο εισιτήριο, διευκολύνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις των πολιτών. Το πρώτο λεωφορείο θα ξεκινά στις 7.20 το πρωί και το τελευταίο θα φεύγει από τη Βέργα στις 11.00 το βράδυ.
Η έγκριση και άμεση υλοποίηση αυτής της γραμμής φέρνει την περιοχή πιο κοντά στην Καλαμάτα, αναβαθμίζει την καθημερινότητα και ενισχύει τη σύνδεση με την πόλη, με όρους αξιοπρέπειας και ισότητας.
Κατά τη συζήτηση του θέματος (σ.σ. στη χθεσινή συνεδρίαση) υποστηρίχτηκε από τη Δημοτική Αρχή ότι η καθυστέρηση οφείλεται στη γραφειοκρατία της Περιφέρειας, ενώ ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Βασίλης Τζαμουράνης, υποστήριξε ότι η ίδια κατάληξη θα πρέπει να υπάρχει και για τη σύνδεση με τη Θουρία, αλλά και το αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Α.Π.