Η φημισμένη Royal Air Force, που αεροπόροι και μηχανικοί της είχαν εκπαιδεύσει τους Έλληνες μαχητές των αιθέρων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τώρα ζητά από την HAF να βάλει στα θρανία της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος, Βρετανούς ιπταμένους.
Μετά τους Γερμανούς της Luftwaffe, τους Κροάτες, τους Πολωνούς, τους Ιταλούς, ήρθε η σειρά της RAF να πάρει μαθήματα από το έμπειρο στελεχιακό δυναμικό της 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα.
Πληροφορίες λένε ότι για να επιτευχθεί η συμφωνία με τους Βρετανούς, απαιτήθηκε χρόνος όπως και αυτοψίες Άγγλων, που ήθελαν να δουν από κοντά τα τμήματα της εκπαίδευσης των αεροπόρων στην ελληνική προκεχωρημένη βάση.
Στη θετική απόφαση για την αποστολή των δύο πρώτων Βρετανών αεροπόρων συνηγόρησαν ακόμη και οι προσπάθειες που εξελίσσονται αναφορικά με τους χώρους φιλοξενίας.
Ως τώρα αν όχι όλοι, η πλειονότητα πάντως των εκπαιδευόμενων διαμένει στην πόλη της Καλαμάτας. Η απόφαση που έχει ληφθεί από το αεροπορικό επιτελείο να επενδύσει σε νέους χώρους διαμονής εντός της 120 Πτέρυγας, δίνει επιπλέον bonus για την απόφαση αποστολής νέων αεροπόρων.
Ο καθένας έχει το δωμάτιο του, το γραφείο του για να μελετά κι έναν άνετο χώρο που θα μπορεί να ζει, εντός του οριοθετημένου αεροδρομίου.
- Το στοίχημα για την ηγεσία παραμένει. Η Καλαμάτα, τα μισθωμένα από το Ισραήλ Μ-346, η συσσωρευμένη αεροπορική εμπειρία, οι νέες εγκαταστάσεις φιλοξενίας, να γίνουν πύλη εισόδου τόσο για νέους ιπτάμενους εντός της Συμμαχίας, όσο για αεροπόρους φιλικών κρατών από την Μ. Ανατολή, τα Κράτη του Κόλπου, κ.ο.κ.
Και αυτό δείχνει να επιτυγχάνεται από την στιγμή που η φήμη της εκπαιδευτικής αεροπορικής βάσης αρχίζει να μεγαλώνει, ενώ αεροπορίες ζητούν πληροφορίες για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τις ώρες πτήσης που μπορούν οι δικοί τους νέοι ιπτάμενοι να εκμεταλλευτούν, σε συνδυασμό με μια πόλη που θεωρείται η πιο ηλιόλουστη της Ελλάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, με περισσότερες από 200 ημέρες ηλιοφάνεια το χρόνο.
Η ΝΑΤΟϊκή «σφραγίδα»…
Επιπλέον σημαντική ώθηση στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος έδωσε και η Νατοϊκή «σφραγίδα» που δόθηκε τον περασμένο Απρίλιο.
- Στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας κατά την 11η συνεδρίαση του Steering Board του προγράμματος NATO Flight TrainingEurope (NFTE), επισφραγίστηκε η πιστοποίηση της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος ως Κέντρο Εκπαίδευσης Ιπταμένων. Η μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας της Ελλάδας αναλαμβάνει πλέον ρόλο-«κλειδί» στην εκπαίδευση πιλότων συμμαχικών χωρών, τόσο σε αεροσκάφη T-6A Texan II(Phase 2) όσο και στο προηγμένο M-346A (Phases 3 και 4).
Η πιστοποίηση αυτή ενισχύει τη διεθνή θέση της Ελλάδας στον τομέα της στρατιωτικής εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει τη χώρα σε έναν ευρύτερο, στρατηγικό σχεδιασμό του ΝΑΤΟ για την αυτονομία και βιωσιμότητα της εκπαίδευσης ιπταμένων πληρωμάτων στην Ευρώπη.
Το πρόγραμμα NFTE αποτελεί μια καινοτόμα συμμαχική πρωτοβουλία, με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου, πολυεθνικού δικτύου εκπαιδευτικών κέντρων που θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες εκπαίδευσης πιλότων των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ.
- Αντί οι χώρες να διατηρούν αποσπασματικά ή ανεπαρκώς επανδρωμένα εθνικά εκπαιδευτικά κέντρα -τα οποία συχνά δεν δικαιολογούνται οικονομικά λόγω μικρής ετήσιας ζήτησης- το NFTE προωθεί τη συνεργασία, την κοινή χρήση υποδομών και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 13 χώρες και ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του NFTE είναι η μείωση της εξάρτησης από τις εκπαιδευτικές δομές των Ηνωμένων Πολιτειών, στις οποίες πολλές ευρωπαϊκές χώρες στηρίζονταν μέχρι πρόσφατα για την εκπαίδευση των πιλότων τους. Με τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού ευρωπαϊκού πλαισίου εκπαίδευσης, ενισχύεται η αυτοδυναμία της Συμμαχίας, επιτυγχάνεται επιμερισμός των βαρών και διασφαλίζεται ότι οι πιλότοι του ΝΑΤΟ θα είναι κατάλληλα καταρτισμένοι και έτοιμοι να επιχειρήσουν σε δυναμικά και απρόβλεπτα περιβάλλοντα.
Η συμμετοχή της 120 ΠΕΑ στο NFTE δεν αποτελεί μόνο επιτυχία για την Πολεμική Αεροπορία, αλλά και για την Ελλάδα συνολικά, καθώς ενισχύει τη θέση της χώρας ως στρατηγικός πυλώνας σταθερότητας και συνεργασίας στην ευρύτερη περιοχή.
Το νέο jet εκπαιδευτικό
Το Μ-346 στο επίπεδο Phases 3 και 4, τοποθετεί τους νέους ανθυποσμηναγούς μέσα στο μαχητικό με το οποίο θα επιχειρούν. Σε πολλά, το νέο εκπαιδευτικό jet αεροσκάφος είναι ίδιο ή παρόμοιο με τα μαχητικά που διαθέτει ο αεροπορικός στόλος της χώρας.
Και επειδή υπάρχουν ενδιαφερόμενοι σε Δύση και Ανατολή από συμμάχους που θέλουν να εκπαιδευτούν στην Ελλάδα, στο αεροπορικό επιτελείο δεν έχει φύγει η σκέψη για μια επιπλέον επένδυση στα Μ-346, είτε εθνική, είτε μέσω της συμφωνίας που έχει γίνει με την Ισραηλινή εταιρεία.
Οι ισχυροί κινητήρες σε συνδυασμό με τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει το αεροσκάφος, προετοιμάζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους αεροπόρους των μαχητικών 4,5 & 5ης γενιάς.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις δικτυοκεντρικές επιχειρησιακές δυνατότητες που έχει η πλατφόρμα, αλλά και ο ιπτάμενος καθώς με αυτούς τους τρόπους διεξάγονται πλέον οι αποστολές.
Πριν την επιβίβαση στο cockpit του νέου αεροσκάφους, είτε για Έλληνα νέο αεροπόρο, είτε για αλλοδαπό, έχει προηγηθεί εκπαίδευση στον υπερσύγχρονο εξομοιωτή πτήσης όπου εκεί γίνονται κάθε μορφής σενάρια. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτές λένε ότι οι δύο εξομοιωτές πτήσης προσφέρουν την ίδια εμπειρία στον ιπτάμενο με το να βρίσκεται στο πιλοτήριο του Μ-346…
Πηγή: HellasJournal.gr