Το μισοτελειωμένο όνειρο της Πελοποννήσου
Έπειτα από δεκαετίες αναμονής, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος φαίνεται να φτάνει επιτέλους σε ένα τελικό στάδιο. Τα πρώτα 65 χιλιόμετρα παραδόθηκαν τον Αύγουστο, ενώ τα τελευταία 10 χλμ. αναμένονται στις 30 Νοεμβρίου, με ανάδοχο την ΑΒΑΞ.
Μέχρι εκεί είμαστε σίγουροι. Το παρακάτω του οδικού άξονα μοιάζει σαν ένα μικρό φως στο τούνελ, αλλά ακόμα είναι θολό.
Η επέκταση του δρόμου, δηλαδή, προς την Τσακώνα, έργο κρίσιμο για τη σύνδεση της Νότιας Πελοποννήσου, εξακολουθεί να είναι… περισσότερο όνειρο παρά πραγματικότητα.
Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 700 εκατ. – 1 δισ. ευρώ, ενώ η διαδικασία ωρίμανσης μόλις ξεκίνησε. Οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται μέσα στο 2026, αφήνοντας τους οδηγούς και τους επιχειρηματίες να αναρωτιούνται πόσα ακόμη χρόνια θα χρειαστούν για να αποκτήσουν ασφαλή και σύγχρονη οδική πρόσβαση.
Το ζήτημα δεν είναι μόνο οικονομικό ή τεχνικό. Είναι πολιτικό και κοινωνικό. Η Τσακώνα παραμένει σύμβολο της ελληνικής ολιγωρίας: έργα που καθυστερούν, προϋπολογισμοί που ξεφεύγουν και πολίτες που συνεχίζουν να στοιβάζονται σε επικίνδυνους δρόμους.
Το ερώτημα δεν είναι πότε θα τελειώσει ο δρόμος, αλλά αν η χώρα μπορεί να μάθει να ολοκληρώνει τα μεγάλα της έργα χωρίς να τα αφήνει… μισοτελειωμένα.