Τη νέα εποχή στην οποία θέλει να μεταβεί τουριστικά η Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύστησαν οι επικεφαλής της, στο κοινό που βρέθηκε το βράδυ της Τρίτης 9 Σεπτεμβρίου στο Black Box του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν οι αυτοδιοικητικοί που έδωσαν το «παρών» τόσο από τη Μεσσηνία, όσο και από άλλους νομούς της Πελοποννήσου.
Υπό το τρίπτυχο «Ένα όραμα, μια εικόνα, ένα αφήγημα», παρουσιάστηκε η ανανεωμένη ταυτότητα τόπου (place brand) της Περιφέρειας Πελοποννήσου, καθώς όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά και από τον Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχό, «Εδώ, το αδύνατο είναι μόνο η αρχή».
Την παρουσίαση άνοιξε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, μιλώντας για το όραμα της Περιφερειακής Αρχής, τη σημασία της νέας ταυτότητας και την ανάγκη η Πελοπόννησος να αποκτήσει μια συνεκτική και εξωστρεφή εικόνα. Αμέσως μετά, το λόγο πήρε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Θάνος Μιχελόγγονας, ο οποίος παρουσίασε αναλυτικά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε –από τη σύλληψη της ιδέας, τη διαβούλευση και την έρευνα, μέχρι την υλοποίηση. Όπως τόνισε, «το πιο δύσκολο κομμάτι ξεκινά τώρα: η εφαρμογή και η ζωντανή αξιοποίηση του brand από όλους μας».
Ακολούθησε η προβολή του επίσημου βίντεο της νέας ταυτότητας για την Πελοπόννησο, μέσα από το οποίο επιχειρήθηκε να αποτυπωθεί το παρελθόν και το μέλλον της Πελοποννήσου: η ιστορική μνήμη, η εξέλιξη και οι προσδοκίες των ανθρώπων της.
Η βραδιά συνεχίστηκε με έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα στον Περιφερειάρχη και τον συγγραφέα Πάνο Δημάκη, ο οποίος έδωσε μια πιο ανθρώπινη διάσταση στην έννοια της ταυτότητας τόπου, με αναφορές σε καλές πρακτικές του εξωτερικού και στο πώς αυτές μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για την Πελοπόννησο. Μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος, απηύθυνε χαιρετισμό και η διεθνής εμπειρογνώμονας Magdalena Florek, συνιδρύτρια και μέλος του Δ.Σ. της Διεθνούς Ένωσης Place Branding.
Τον συντονισμό είχε η δημοσιογράφος Νικόλ Καζαντζίδου.




Από αριστερά: Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λακωνίας, Γιάννης Παναρίτης, μεταξύ άλλων, μαζί με τους Ντίνα Νικολάκου, Γιάννη Τρουπή, Μαρία Οικονομάκου και τον Αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας, Θοδωρή Βερούτη
Η νέα ταυτότητα της Περιφέρειας Πελοποννήσου
Με αφορμή την προχθεσινή παρουσίαση, αξίζει να σημειωθεί ότι η ταυτότητα τόπου της Περιφέρειας Πελοποννήσου πρόκειται να αναπτυχθεί σε οκτώ πυλώνες: πολιτισμός, αγροδιατροφή, τουρισμός, επιχειρηματικότητα, κοινωνική συνοχή, πράσινη μετάβαση, καινοτομία και ψηφιακή μετάβαση.
Το νέο λογότυπο, εμπνευσμένο από το γράμμα «Π», αποτελεί σύνθεση αφαιρετικών εικονιδίων που αντλούν έμπνευση από τη φύση, την ιστορία, την παραγωγική δραστηριότητα, την καινοτομία, τον πολιτισμό και το τοπίο της Πελοποννήσου. Μαζί με τη χρωματική παλέτα, τα εικαστικά μοτίβα και τις γραμματοσειρές συνθέτουν τη νέα ενιαία οπτική της ταυτότητα.
Η διαμόρφωση του brand -όπως αναφέρθηκε στην ειδική εκδήλωση παρουσίασής του- υπήρξε αποτέλεσμα συμμετοχικής διαδικασίας: περισσότεροι από 1.000 πολίτες συμμετείχαν σε έρευνες, ενώ πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις και ομάδες εργασίας με πάνω από 50 θεσμικούς, κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς. Τα αποτελέσματα συγκροτήθηκαν σε ένα ολοκληρωμένο Brand Book, που περιλαμβάνει το αφήγημα, την οπτική και λεκτική ταυτότητα, καθώς και οδηγίες εφαρμογής.

Δημήτρης Πτωχός: «Η νέα ταυτότητα είναι η κοινή μας δύναμη για το αύριο»
«Το νέο place brand είναι ένας ζωντανός οργανισμός και ανήκει σε όλους όσοι ζουν, εργάζονται, επενδύουν και επισκέπτονται την Πελοπόννησο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης, Δημήτρης Πτωχός. «Εξελίσσεται και εμπλουτίζεται μέσα από τις επιτυχίες, τις συνεργασίες και τις πράξεις όλων μας. Η νέα ταυτότητα θέτει τα θεμέλια για μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη και διασφαλίζει ότι το όραμά μας θα ενσωματωθεί σε κάθε πτυχή της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής της Περιφέρειας», πρόσθεσε λίγο αργότερα.
Στον αντίποδα, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Θάνος Μιχελόγγονας, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι: «Η διαδικασία που ακολουθήσαμε βασίστηκε σε επιστημονική μεθοδολογία, διεθνείς πρακτικές και τη συμμετοχή της κοινωνίας. Το επόμενο στάδιο είναι η ενσωμάτωση του brand στην πράξη –το στοίχημα που θα κερδηθεί με συλλογική προσπάθεια».
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Περικλής Μαντάς, σύσσωμη η Περιφερειακή Αρχή, ο δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλο και μέρος Αντιδημάρχων του Δήμου Καλαμάτας, λοιποί εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων της Πελοποννήσου, πρόεδροι Επιμελητηρίων και Φορέων, άνθρωποι του επιχειρηματικού και πολιτιστικού χώρου.
Χρ.Μ.