Ένας επιπλέον καινοτόμος Όμιλος θα λειτουργήσει τη νέα σχολική περίοδο στο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας, διευρύνοντας το ήδη πλούσιο πρόγραμμα που είχε ανακοινωθεί. Πρόκειται για ένα ταξίδι αυτογνωσίας για τους μαθητές, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Ελισσάβετ Σπυροπούλου και τίτλο «Κύκλος Εφήβων-Ανακαλύπτοντας τον εαυτό μου ως έφηβος». Συνολικά τη σεζόν 2025-2026 θα λειτουργήσουν 14 Όμιλοι Καινοτομίας, καθώς και 4 Ομάδες Ενισχυτικής Διδασκαλίας.
Σημειώνεται ότι και τα δύο προγράμματα είναι ανοικτά σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες της Μεσσηνίας, ενώ η προθεσμία για δηλώσεις συμμετοχής λήγει αυτή την Παρασκευή 26/9/2025 και η «εκκίνηση» έχει οριστεί για τις 6/10/2025. Οι αιτήσεις εγγραφής υποβάλλονται από τους κηδεμόνες των παιδιών στη Διεύθυνση του 7ου Πειραματικού Γυμνασίου Καλαμάτας. Τηλ. επικοινωνίας: 2721029567. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο 7peirkalam@gmail.com.
Οι Όμιλοι
1. “Μεσαιωνική Ιστορία της πόλης της Καλαμάτας. Εργαστήριο Προφορικής Ιστορίας», Καρακατσιάνης Ιωάννης, ΠΕ02, 2 ώρες θεωρία για την Τοπική Ιστορία και 2 ώρες εργαστήριο με θέμα: “Προφορική Ιστορία: Τεχνικές, Πρακτικές, Εφαρμογή στην Τοπική Ιστορία”. Πρόκειται για έναν Όμιλο ερευνητικής Τοπικής Ιστορίας, που εκκολάπτει νέους ιστορικούς, οι οποίοι μετέχουν σε συνέδρια, δημιουργούν το δικό τους υλικό και φέτος θα προετοιμάσουν και μια ημερίδα με τίτλο “Οι σεισμοί της Καλαμάτας 1986-2026”.
2. «Πιάσε το χέρι μου κι άκου τις λέξεις μου», Τσιάγκρα Σταυρούλα, ΠΕ01, 2 ώρες. Είναι ένας Όμιλος που αναδεικνύει την αγιογραφία, τη βυζαντινή μουσική, την τέχνη του ψηφιδωτού και τους παραδοσιακούς χορούς.
3. «Ξόρκια και Απίθανες Ιστορίες. Πώς να μη βραχυκυκλώνετε», Δίμιζα Κυριακή, ΠΕ02, 2 ώρες. Είναι ένας Όμιλος δημιουργικής γραφής, βιωματικής ανάδειξης του λόγου και των αισθήσεων και των συναισθημάτων του μέσα από τοπικές κι όχι μόνο ιστορίες.
4. «Τα Μαθηματικά ως μία δημιουργική απασχόληση», Κοντογόνη Παναγιώτα, ΠΕ03, 2 ώρες. Ο Όμιλος θα αναδείξει διασκεδαστικούς τρόπους προσέγγισης των μαθηματικών, ενώ τα παιδιά θα προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους με μαθηματικούς διαγωνισμούς.
5. «Όμιλος Ποδοσφαίρου», Κακαλέτρης Νικόλαος, ΠΕ11, 2 ώρες. Ο Όμιλος μαθαίνει τακτικές ποδοσφαίρου, παιχνίδι, ενώ τα παιδιά συμμετέχουν σε τουρνουά με ποδοσφαιρικούς αγώνες.
6. «Χορωδία: ζωντανεύοντας τα τραγούδια», Δρογκάρη Αντωνία, ΠΕ80, 2 ώρες. Η Χορωδία
συμμετέχει σε φεστιβάλ χορωδιών, ενώ φέτος θα δημιουργήσει και θεατρική Ομάδα.
7. «Ρομποτική -Προγραμματισμός», Ντυμένος Αναστάσιος, ΠΕ86, 2 ώρες. Η Ομάδα Ρομποτικής δημιουργεί πρωτότυπες δημιουργίες, που έχουν προκαλέσει εντύπωση κι έχουν βραβευτεί (π.χ. παπούτσια και καπέλο για τυφλούς). Νέες δημιουργίες αναμένονται και φέτος.
8. «Όμιλος Ρητορικής», Κωνσταντοπούλου Καλλιρρόη, ΠΕ02, 2 ώρες. Ο Όμιλος Ρητορικής
δε συμμετέχει απλά στους ρητορικούς αγώνες. Μαθαίνει τα παιδιά να έχουν αυτοπεποίθηση, να μιλούν και να υποστηρίζουν τις σκέψεις τους και τις ιδέες τους.
9. «Μπάσκετ: συστήματα, τεχνικές, καταγραφή στοιχείων», Παπαγεωργακόπουλος Ηλίας, ΠΕ86, 2ώρες. Ο Όμιλος μπάσκετ μαθαίνει στα παιδιά το άθλημα, αναδεικνύει συστήματα, αποθηκεύει στατιστικά στοιχεία ανά αγώνα, ενθαρρύνει στην ομαδοσυνεργατικότητα.
10. «Γαλλομιλώντας, γαλλοτραγουδώντας, γαλλοπαίζοντας, γαλλομαθαίνοντας», Καραλιά Αντωνία, ΠΕ05, 2 ώρες. Τα παιδιά του Ομίλου προετοιμάζονται για να συμμετέχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και έρχονται σε επαφή με τη γαλλική κουλτούρα.
11. «Όμιλος Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης (Πινγκ- Πονγκ)», Παυλή Χριστίνα, ΠΕ11, 2 ώρες. Το πινγκ πονγκ έχει απήχηση στα παιδιά, οπότε ο Όμιλος Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης ήταν φυσική απόληξη αυτής της απήχησης.
12. «Όμιλος Διανοητικών Παιχνιδιών και Παιχνιδιών Μυαλού», Χατζηθεοχάρους Μιχαήλ, ΠΕ84, 2 ώρες. Τα διανοητικά παιχνίδια οξύνουν το νου, δημιουργούν μια άλλη ψυχαγωγία, μακριά από αυτή της απόλυτης εξάρτησης από τα κινητά τηλέφωνα.
13. «Δραματοποιώντας αρχαίους ελληνικούς μύθους του Αισώπου-Παίζοντας κουκλοθέατρο», Γεωργοπούλου Παγώνα, ΠΕ02, 2 ώρες. Η δραματοποίηση μέσω κουκλοθέατρου είναι μια όμορφη και διασκεδαστική αλλά συνάμα και δημιουργική επαφή με το αρχαιοελληνικό παρελθόν, αφού τα παιδιά κατασκευάζουν τα σκηνικά, τις κούκλες, το σενάριο και τους διαλόγους όπως και τη σκηνοθεσία των έργων.
14.«Κύκλος Εφήβων-Ανακαλύπτοντας τον εαυτό μου ως έφηβος», Σπυροπούλου Ελισσάβετ, ΠΕ 02, 2 ώρες. Πολλά παιδιά δυσκολεύονται να ανακαλύψουν τα θέλω τους και να γνωρίσουν τον εαυτό τους. Ο Όμιλος με όμορφες τεχνικές βοηθά στην κατεύθυνση αυτή.
-Οι μαθήτριες/τές έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε δύο Ομίλους.
Ομάδες Ενισχυτικής Διδασκαλίας
Οι ομάδες ενισχυτικής διδασκαλίας που θα λειτουργήσουν στο Πειραματικό Γυμνάσιο τη σχολική περίοδο 2025-2026 είναι:
-“Διδασκαλία στα Αρχαία Ελληνικά”, Κλαμπατσέα Σπυριδούλα, ΠΕ02, 2 ώρες.
-“Νεοελληνική Γλώσσα”, Λεξιλόγιο, (Α΄, Β΄ και Γ΄), Χρυσός Μιχαήλ, ΠΕ02, 1 ώρα.
-“Μαθηματικά” (Α΄, Β΄ και Γ΄), Πιτσιλή- Χατζή Διονυσία, ΠΕ03, 1 ώρα.
-“Ενισχυτική στη Φυσική και Χημεία”, Μπένος Παναγιώτης, ΠΕ04.01., 2 ώρες.