Πυρ ομαδόν έφερε ο απολογισμός του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας

Πυρ ομαδόν έφερε ο  απολογισμός του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας

Με επίκεντρο το χαμηλό αριθμό εισιτηρίων και, κατά συνέπεια, τα περιορισμένα έσοδα των παραστάσεων

Σε πεδίο έντασης, σε μια προσπάθεια να εντοπιστούν λάθη και αδυναμίες για τα μη ενθαρρυντικά αποτελέσματα των τελευταίων παραστάσεων του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, μετατράπηκε ο χθεσινός απολογισμός του τοπικού θεάτρου στη συνεδρίαση της Κ.Ε. «Φάρις».  

Αφορμή για τις αντιδράσεις και τις ενστάσεις -τόσο από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του, Φίλιππο Σοφιανό, όσο και από μέλη της αντιπολίτευσης – αποτέλεσε ο απογοητευτικός αριθμός των εισιτηρίων που κόπηκαν την περσινή θεατρική σεζόν.

Ειδικότερα, η πρώτη παράσταση του κ. Σοφιανού με το ΔΗΠΕΘΕΚ, με τίτλο «Καμ Μπακ», παρουσιάστηκε δεκαπέντε φορές στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας πέρσι το χειμώνα, κόβοντας συνολικά 1.200 εισιτήρια. Αντίστοιχα, η καλοκαιρινή παραγωγή «Δάφνες και Πικροδάφνες» παρουσιάστηκε δύο φορές στο Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας, με μόλις 203 εισιτήρια. Η δε παιδική παράσταση «Ο Πρίγκιπας και ο Φτωχός», η οποία απευθύνθηκε κυρίως σε σχολεία της περιοχής, παρουσιάστηκε τριάντα πέντε φορές στο Μέγαρο Χορού, κόβοντας 5.119 εισιτήρια.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω δεδομένα, η αντιπολίτευση επισήμανε ότι αυτή η εικόνα δεν ανταποκρίνεται στις εξαγγελίες και δεσμεύσεις του καλλιτεχνικού διευθυντή. Παράλληλα, υπογράμμισαν ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η ανεξέλεγκτη διανομή προσκλήσεων, καθώς έτσι παρουσιάζεται μια πλασματική εικόνα για την πραγματική ανταπόκριση του κοινού στις παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕΚ.

Από την πλευρά του, ο κ. Σοφιανός εξέφρασε την άποψη ότι η αποδοχή του κόσμου για την παράσταση «Καμ Μπακ» ήταν «απόλυτα θετική», ενώ για την καλοκαιρινή περιοδεία και τον πολύ χαμηλό αριθμό εισιτηρίων, ανέφερε ότι οφείλεται σε κακή οργάνωση των παραστάσεων.

Αναφερθείς στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει επί χρόνια το ΔΗΠΕΘΕΚ και αφορά στο μοίρασμα προσκλήσεων στον κόσμο της Καλαμάτας, και όχι μόνο, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου σχολίασε: «Το ΔΗΠΕΘΕΚ δε θα καταφέρει ποτέ να κόψει εισιτήρια, μιας και ο τζαμπατζής δεν εκτιμά ποτέ αυτό που βλέπει». Μένοντας στο ίδιο πλαίσιο, πρόσθεσε: «Η πρόσκληση έχει γίνει θεσμός στην πόλη. Η μισή Καλαμάτα διανοείται ότι θα πάει στο ΔΗΠΕΘΕΚ επειδή θα έχει πρόσκληση».

Για, δε, τη χαμηλή ανταπόκριση του κόσμου στις παραστάσεις που ανέβασε το ΔΗΠΕΘΕΚ, ο κ. Σοφιανός σχολίασε τον πολύ περιοριστικό προϋπολογισμό που έχει το τοπικό θέατρο, λέγοντας ότι με 170-180 χιλιάδες ευρώ δεν υπάρχουν δυνατότητες για περισσότερη διαφήμιση και διάδοση της εκάστοτε παράστασης.

Απαντώντας στην παρατήρηση του προέδρου της «Φάρις», Σωτήρη Κριτσωτάκη, ότι υπάρχει και το ενδεχόμενο χορηγιών, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση, και για τις οποίες υπεύθυνοι είναι οι καλλιτεχνικοί διευθυντές των καλλιτεχνικών δομών του Δήμου, ο κ. Σοφιανός σημείωσε ότι το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας μονοπωλεί το ενδιαφέρον για το μεγαλύτερο μέρος των χορηγιών.

Επερχόμενη δράση ΔΗΠΕΘΕΚ

Κλείνοντας τον απολογισμό της περασμένης χρονιάς, ο κ. Σοφιανός αναφέρθηκε και στον προγραμματισμό για τους επόμενους μήνες. Όπως έκανε γνωστό, η παιδική σκηνή θα παρουσιάσει το έργο του Γεώργιου Βιζυηνού «Τρομάρα», σε θεατρική διασκευή του Θωμά Γκαγκά. Η παράσταση προγραμματίζεται να παρουσιαστεί στο Μέγαρο Χορού.

Αντίστοιχα, η χειμερινή παραγωγή της Κεντρικής Σκηνής θα περιλαμβάνει δύο θεατρικά κείμενα της ελληνικής δραματουργίας: «Ο Επικήδειος», ένας μονόλογος του Ιάκωβου Καμπανέλλη και «Ο Ουρανός Κατακόκκινος», ένας μονόλογος της Λούλας Αναγνωστάκη. Οι δύο μονόλογοι θα παρουσιαστούν ενιαία, σε μία παράσταση με ενιαία αισθητική ταυτότητα, σε σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη. Τους ρόλους θα ερμηνεύσουν οι ηθοποιοί Φίλιππος Σοφιανός και Ελένη Γερασιμίδου.

Χρ.Μ.