Κι ήταν παιδί στα δέκα εφτά που τώρα έχει πετάξει.
Ποιος θα σου φέρει, αγάπη μου, το γράμμα που ‘χα τάξει.
Και σαν πουλί που πέταξε η πικραμένη του ζωή
πέταξε πάει και του ’φυγε η δροσερή, η δροσερή πνοή.
Ποιος θα σου δώσει, αγάπη μου, το τελευταίο φιλί μου.
Ο ταχυδρόμος πέθανε στα δεκαεφτά του χρόνια κι ήταν αυτός η αγάπη μου.
Η κουρασμένη του σκιά τώρα πετάει στα κλώνια με συντροφιά τ’ αηδόνια.
Ποιος θα σου δείξει, αγάπη μου, πού ‘ναι του ονείρου ο δρόμος
αφού πεθάναμε μαζί κι εγώ κι ο ταχυδρόμος…
Αυτό το όμορφο τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι ήρθε στο μυαλό μου παρακολουθώντας τελευταία όλο αυτό το μπάχαλο που γίνεται με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Ξαφνικά ένα όμορφο πρωινό ακούσαμε ότι μπαίνει λουκέτο σε 204 καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Κι όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Γρηγόρης Σκλήκας, τα ΕΛΤΑ παραμένουν, ενώ λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων συνδέεται με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, όταν το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί περίπου στο 45% του συνολικού κόστους της εταιρείας.
Η αντίδραση ήταν άμεση. Εδώ και μερικές μέρες δήμαρχοι στην επαρχία και βουλευτές έχουν προβεί σε έντονες ανακοινώσεις διαμαρτυρόμενοι για το αιφνίδιο κλείσιμο των ΕΛΤΑ στα όρια των Δήμων τους, καθώς στους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών προσφέρουν νευραλγικές υπηρεσίες που αφορούν στις συντάξεις και τα επιδόματά τους.
Ο μπάρμπα Μήτσος και η κυρά Μαρία εκεί στα απομακρυσμένα χωριουδάκια μας δε θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να κεράσουν ένα καφέ τον ταχυδρόμο τους, τον Γιωργή, που κάθε μήνα τούς πήγαινε τη μικρή τους σύνταξη.
Δε θα μαθαίνουν τα νέα του «έξω» κόσμου και για να στείλουν πέντε αυγά και δύο κουλουράκια στα εγγόνια τους, θα πρέπει πλέον να πηγαίνουν στη μεγάλη πόλη της περιοχής τους, αν τους επιτρέπει το μπαστούνι τους.
«Πολλά από τα καταστήματα λειτουργούσαν με ελάχιστα έσοδα και ζημίες που ξεπερνούσαν τα 150.000 ευρώ ετησίως ανά κατάστημα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος, Γρηγόρης Σκλήκας, χωρίς να περάσει καν από το μυαλό του ο μπάρμπα Μήτσος και η κυρά Μαρία, έτσι απλά.
Έτσι απλά παίρνονται οι αποφάσεις, όταν μια εταιρεία μπαίνει «μέσα» από ανθρώπους που έπρεπε να τη βγάλουν «έξω». Άλλωστε, αυτή ήταν η δουλειά τους, έχοντας όμως ως βασικό ωφελούμενο τον άνθρωπο και όχι τα χρηματιστηριακά κόλπα.
Το κακό είναι ότι μπαίνοντας «μέσα» αυτό το μαγαζί (ΕΛΤΑ), που είναι κομμάτι ενός μεγάλου μαγαζιού που λέγεται κράτος, μπαίνουν «μέσα» και οι άνθρωποι που ζουν σε αυτό.
«Ποιος θα σου φέρει, αγάπη μου, το γράμμα που ’χα τάξει».
Όταν θα έρθει ο βουλευτής σας στο χωριό μεθαύριο, ρωτήστε: Γιατί;
Αυτά τα λίγα ταχυδρομικά σήμερα. Μιλάμε πάλι…
Του Κώστα Δεληγιάννη
Υ.Γ.: Επί του πιεστηρίου. Παραιτήθηκε ο CEO των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας για το σχέδιο αναδιάρθρωσης του οργανισμού που προέβλεπε κλείσιμο άνω των 200 καταστημάτων στην επικράτεια.
Για το θέμα πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Στη σύσκεψη συμμετείχαν υπουργοί και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης.
Ενδεικτικές του κλίματος που επικρατεί για τον CEO των ΕΛΤΑ είναι οι δηλώσεις του Θεόδωρου Καράογλου. Μιλώντας στον Alpha Radio 9,89, μόλις ενημερώθηκε πως ο κ. Σκλήκας είναι υπό παραίτηση, είπε χαρακτηριστικά: «Αν ήμουν ο κ. Σκλήκας, θα είχα παραιτηθεί από χθες με αυτά που άκουσα. Τη δόξα πολλοί εμίσησαν, το χρήμα ουδείς».











