Αύριο η «αποκάλυψη» της σακούλας… των πινακίδων!
Αύριο Κυριακή θα γίνει, τελικά, η «αποκάλυψη» της σακούλας των πινακίδων σήμανσης και θα τεθούν σε εφαρμογή οι «νέες» κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Κυπαρισσία, σύμφωνα με χθεσινό δελτίο Τύπου που εξέδωσε το Γραφείο Δημάρχου και υπογράφει ο ίδιος ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας.
Στο δελτίο Τύπου «για Κυκλοφοριακή Μελέτη στο Δ.Κ Κυπαρισσίας», όπως ακριβώς αναγράφεται, σημειώνεται: «Ο Δήμος Τριφυλίας σας πληροφορεί ότι την Κυριακή 29 Ιουλίου 2018 θα τεθεί σε εφαρμογή η εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης της Κυπαρισσίας. Για το λόγο αυτό οι οδηγοί των οχημάτων, καθώς και οι πεζοί, θα πρέπει να διατηρούν αυξημένη προσοχή κατά την κυκλοφορία τους, ακολουθώντας τις νέες πινακίδες του Κ.Ο.Κ. που έχουν τοποθετηθεί. Θα ακολουθήσει περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας έως και την 30η μηνός Σεπτεμβρίου 2018 και εφ όσον διαπιστωθούν αστοχίες σχεδιασμού ή τεκμηριωμένα ζητήματα δυσλειτουργίας της ζωής της πόλης, ο Δήμος Τριφυλίας θα προβεί στις αναγκαίες τροποποιήσεις, σε συνεργασία με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου (αρμόδια υπηρεσία για την έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων)». Θυμίζουμε ότι η εφαρμογή της «κυκλοφοριακής μελέτης» κατάντησε φαρσοκωμωδία, με πινακίδες να μπαίνουν, να μη βγαίνουν εκείνες που «έλεγαν» τα ακριβώς αντίθετα, μισές να σκεπάζονται, μισές να μένουν κανονικά, να σκεπάζονται κι άλλες, να παίρνει ο αέρας τις σακούλες, να γίνεται ήδη μπάχαλο στους δρόμους, κανένας να μη γνωρίζει ποιες είναι αυτές οι ρυθμίσεις, ούτε καν οι δημοτικοί σύμβουλοι που “φέρονται” ότι τις ψήφισαν, μιας και ποτέ δεν αναφέρθηκαν σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και να προκαλούνται ερωτηματικά και να «φουντώνουν» αντιδράσεις κατοίκων και επαγγελματιών…
Θυμίζουμε ότι ο κ. Κατσίβελας στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Τριφυλίας στις 20 Ιουνίου είπε: «Αυτή η Δημοτική Αρχή, όπως κατέθεσε μαζί με την τεχνική υπηρεσία, την κυκλοφοριακή μελέτη προς έγκριση και, τελικά, προς υλοποίηση, δεν έκανε καμία παρέμβαση και οι όποιες αλλαγές γίνανε όσον αφορά τις ανηφόρες και τις κατηφόρες στην Πάνω Πόλη της Κυπαρισσίας, η όποια μεταβολή προκλήθηκε ήτανε από γνωμοδότηση της Τροχαίας του Δήμου της Τριφυλίας. Ο Δήμος δεν είχε καμία εμπλοκή».
Ο ίδιος, δηλαδή, αναφέρει ότι έγιναν, πράγματι, αλλαγές στη μελέτη. Πώς προέκυψε ρύθμιση ως μονοδρόμου της οδού Αθ. Ιωαννίδη (“Κόντρα”) με κατεύθυνση καθόδου από την Πάνω Πόλη και συνέχιση του μονοδρόμου από την 25η Μαρτίου (πριν από το Δικαστικό Μέγαρο) μέχρι το τέλος αυτής στου «Γενναίου», για τους παλιότερους, ή το πρώην “Βρωμερό Σκουλήκι”, καθώς επίσης και μονοδρόμηση της οδού Γεωργακοπούλου (στροφές από Άγιο Αντώνιο) από τη Λαϊκή Αγορά έως το Μεταγωγών ως άνοδος; Η όποια γνωμοδότηση είναι δεσμευτική και μπορεί να επιβάλλει, από μόνη της, αλλαγές; Πώς άλλαξε η μελέτη χωρίς συζήτηση και απόφαση του Δ.Σ. Τριφυλίας; Από μόνη της η Τροχαία άλλαξε τη μελέτη που είχε παραλάβει ο Δήμος;
Όχι βέβαια! Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει! Γεγονός είναι, ωστόσο, ότι, όπως είπε ο ίδιος ο δήμαρχος Τριφυλίας, άλλαξε χωρίς συζήτηση και λήψη απόφασης σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και αυτή η αλλαγή τίθεται σε εφαρμογή. Από αύριο Κυριακή αλλάζει, τελικά, η ρύθμιση κυκλοφορίας και στους δύο οδικούς άξονες της Πάνω Πόλης ή όχι; Και επίσης, πώς αφού το Δ.Σ. Τριφυλίας αποφάσισε την εφαρμογή της μελέτης ως είχε, άλλαξε σε συγκεκριμένες, αποσπασματικές κι επιλεκτικές ρυθμίσεις της; Και ελέχθη από τον ίδιο τον κ. Κατσίβελα ότι άλλαξε παρά το γεγονός ότι στο Πρακτικό της συνεδρίασης του Δ.Σ. Κυπαρισσίας στις 10 Απριλίου 2009 ρητά αναφέρεται ότι, όπως είπε και ο τότε δήμαρχος Κυπαρισσίας Γ. Σαμπαζιώτης, «η εξαίρεση των δρόμων που παραμένουν διπλής κυκλοφορίας είναι πρώτα πρώτα οι δύο βασικοί άξονες που οδηγούν στην Πάνω Πόλη… […] Οι δύο άξονες που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν στην Πάνω Πόλη, από τις στροφές δηλαδή και την Κόντρα, παραμένουν διπλής κατεύθυνσης…».
Η απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας του 2009, για την οποία ο κ. Κατσίβελας ανέφερε ότι δεν εγκρίθηκε στον έλεγχο νομιμότητας, γιατί δε γύρισε πίσω στο Σώμα; Γιατί δε συζητήθηκε στο Δ.Σ. Τριφυλίας ότι η απόφαση αυτή, του 2009, για τις αλλαγές, δεν εγκρίθηκε; Γιατί δε συζητήθηκε στο Σώμα, ώστε να γίνει αιτιολόγηση των τροποποιήσεων που είχε αποφασίσει το Δ.Σ. Κυπαρισσίας; Γιατί δε δόθηκε η απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας στο μελετητή, ώστε να προσαρμόσει στη μελέτη τις τροποποιήσεις που αποφάσισε το Δ.Σ. Κυπαρισσίας και να σταλεί για έγκριση και στην πρώην ΤΥΔΚ; «Αφέθηκε» η μελέτη σε εκείνα τα σημεία να μείνει ως είχε; Έμεινε έτσι; Κι έτσι, ως είχε, δηλαδή χωρίς αλλαγές που είχε αποφασίσει το Δ.Σ. Κυπαρισσίας, τίθεται σε εφαρμογή; Όχι, όπως άλλωστε είπε ο ίδιος ο κ. Κατσίβελας! Πώς, λοιπόν, στη μελέτη και το χάρτη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων υπάρχουν ρυθμίσεις χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου γι’ αυτές;
Και τότε, πώς λέγεται ότι η μελέτη που εφαρμόζεται είναι ως είχε κατατεθεί, αφού διαπιστωμένα έχει αλλαγές, που δε συζήτησε και δεν αποφάσισε ποτέ το Δημοτικό συμβούλιο Τριφυλίας; Υπάρχουν κι άλλες αλλαγές στις ρυθμίσεις της μελέτης που εφαρμόζεται, χωρίς προηγούμενη συζήτηση και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ή όχι; Ποιος το εγγυάται και πώς αυτό διασφαλίζεται; Η μελέτη είναι εκείνη που έχει θεωρηθεί στις 3-12-2008 από την (τότε) ΤΥΔΚ ή άλλη; Και μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου και με την κίνηση των οχημάτων στους δρόμους να είναι αυξημένη, γιατί επελέγη τώρα να τοποθετηθούν οι πινακίδες και να εφαρμοστούν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις;
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα κατοίκων και επαγγελματιών της πόλης. Και το πλέον σοβαρό, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που από αύριο τίθενται σε εφαρμογή είναι όσες περιλαμβάνονται στην κυκλοφοριακή μελέτη ή έχουν εξαιρεθεί κάποιες, ποιες, πώς, από ποιον και γιατί.
Εάν, δε, πράγματι, πρόκειται για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα λύσουν προβλήματα ή θα προκαλέσουν περισσότερα και θα απορρυθμίσουν τη λειτουργία της πόλης και τη ζωή κατοίκων και επισκεπτών, μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου, θα φανεί – από αύριο – στην πράξη…
Του Ηλία Γιαννόπουλου