Επτά εκατομμύρια στο «Μορέα» για τον περιμετρικό της Καλαμάτας


Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
Στο χθεσινό του ρεπορτάζ το «Θάρρος» έγραφε για τις «περίεργες» παραλείψεις και καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν και σημειώνονται ακόμα στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Τσακώνα – Καλαμάτα και στον περιμετρικό της Καλαμάτας.
Την ίδια ημέρα διαβάζαμε ότι με απόφαση του υπουργείου Υποδομών εγκρίθηκε η διάθεση 7,1 εκατομμυρίων ευρώ στην κοινοπραξία «Μορέας», ως τμήμα της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου για την κατασκευή του τμήματος Τσακώνας – Καλαμάτας.
Όπως προκύπτει από την απόφαση, το Δημόσιο αποδέχεται ότι με δική του ευθύνη έχει καθυστερήσει η πρόοδος των έργων στην περιμετρική Καλαμάτας και, συνεπώς, καταβάλλει τμηματικά τη χρηματοδοτική του συμβολή, ανάλογα με την πρόοδο, προκειμένου να μειώσει τις απαιτήσεις του «Μορέα» για αποζημίωση.
Έτσι στο πλαίσιο αυτό, από τα 188 εκατ. της τρίτης δόσης της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου έχουν έως σήμερα δοθεί με δόσεις τα 135 εκατ. και απομένει η καταβολή ακόμα 53 εκατ. ευρώ.
Σε ένα δρόμο, δηλαδή, για τον οποίο η πρώτη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπογράφηκε το 2004, εννιά χρόνια μετά, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα το θέμα των απαλλοτριώσεων! Και όχι μόνο αυτό.
Η βιασύνη και η προχειρότητα του Ελληνικού Δημοσίου είχαν ως αποτέλεσμα να αναβληθεί για το Σεπτέμβρη η δικάσιμος για τις νέες αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, στον κλάδο της περιμετρικής, από τον κόμβο Καρέλια (που, όμως, έχει μετακινηθεί στον Άγιο Φανούριο!) μέχρι την Αρτέμιδος.
Η δικάσιμος στο Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας αναβλήθηκε για τις 17 Σεπτεμβρίου 2013, έπειτα από αίτημα των δικηγόρων των ιδιοκτητών που απαλλοτριώνεται η γη τους με αναγκαστικό τρόπο.
Οι δικηγόροι τόνισαν ότι παραβιάζεται η νομοθεσία, γιατί δεν είχαν το χρονικό περιθώριο να προετοιμαστούν για τη δικάσιμο και να καταθέσουν τις αιτήσεις ιδιαίτερης αποζημίωσης κ.λπ.
Κι αυτό, διότι το Ελληνικό Δημόσιο κατέθεσε την αίτηση στο Πρωτοδικείο εκπρόθεσμα.