Σήριαλ για τις επόμενες δεκαετίες το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος

Σήριαλ για τις επόμενες δεκαετίες  το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος

 
Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Πύλος, θα είναι το… σήριαλ των επόμενων δεκαετιών – όπως όλα δείχνουν – για τη Μεσσηνία, ενώ ως θέμα αναμένεται να «θρέψει» γενιές και γενιές… δημοσιευμάτων.
Μετά τη θετική γνωμοδότηση τη Δευτέρα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Ριζόμυλος Πύλος – παράκαμψη Πύλου – Μεθώνη, χθες ο αντιπεριφερειάρχης  Μεσσηνίας, Παναγιώτης Αλευράς, ανακοίνωσε ότι σε επικοινωνία που είχε με το υπουργείο Υποδομών τον ενημέρωσαν πως η δημοπράτηση για τη σύνταξη της οριστικής μελέτης θα γίνει Μάιο  – Ιούνιο του 2014. Μόνο το τμήμα αυτό έχει κόστος κατασκευής 65 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να έχουν υπολογισθεί οι απαλλοτριώσεις που θα χρειασθούν και το κόστος τους, το οποίο θα είναι πολύ υψηλό.
Να υπενθυμίσουμε ότι με τις απαλλοτριώσεις για τον περιμετρικό της Καλαμάτας έχουν δημιουργηθεί πλείστα προβλήματα, ενώ μέγας πονοκέφαλος είναι η εξασφάλιση των χρημάτων για την πληρωμή τους, τα οποία δεν υπάρχουν!
Όποιος, λοιπόν, περιμένει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια θα δει έτοιμο το δρόμο,  θα διαπιστώσει ότι βρίσκεται πολύ μακριά από την πραγματικότητα.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αναφερόμενος στο δρόμο Ριζόμυλος – Πύλος και παράκαμψη Πύλου – Μεθώνης, ο κ. Αλευράς σημείωσε ότι, μετά την έγκριση της ΜΠΕ, δίνεται η δυνατότητα να δημοπρατηθεί η σύνταξη της οριστικής μελέτης. Το δε υπουργείο τον ενημέρωσε πως αυτό προγραμματίζεται να γίνει στις αρχές του καλοκαιριού του 2014.
Ο προϋπολογισμός της μελέτης είναι 1.840.000 ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου, χωρίς τις απαλλοτριώσεις, 65 εκατομμύρια ευρώ.
Το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος έχει μήκος 26 χιλιόμετρα. Πρόκειται για νέα χάραξη, δίιχνο δρόμο και θα παρακάμπτει όλους τους οικισμούς.   Θα διέρχεται βόρεια του Χανδρινού και του Σουληναρίου και νότια του Νερόμυλου και της Καρποφόρας. Θα έχει 12 ισόπεδους κόμβους και έναν ανισόπεδο. Τα πρώτα 2,5 χιλιόμετρα από το Ριζόμυλο θα έχουν πλάτος 17 μέτρα και θα είναι δίιχνος. Εκεί θα κατασκευασθεί ο ανισόπεδος κόμβος και θα συνδεθεί με τον κεντρικό δρόμο Ριζόμυλου – Καλαμάτας και Ριζόμυλου – Κορώνης. Από εκεί και πέρα, το πλάτος του δρόμου θα είναι 11 μέτρα. Επίσης, ο κ. Αλευράς, σημείωσε ότι το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει μελετητική ωριμότητα.
Το τμήμα Πύλος – Μεθώνης έχει μήκος 7,9 χλμ. Ο δρόμος είναι δίιχνος και με πλάτος 11 μέτρα. 800 μέτρα θα περνούν μέσα από τον αστικό ιστό της Μεθώνης, ενώ εκεί προβλέπεται πεζοδρόμηση και από τις δύο πλευρές. Θα κατασκευασθούν τρεις ισόπεδοι κόμβοι στις περιοχές Μεσοχώρι, Καινούργιο Χωριό και Φοινικούντα.
Τέλος, είναι η παράκαμψη της Πύλου, όπου είναι νέα χάραξη, έχει μήκος 3,4 χλμ και θα ενώνει τα δύο αυτά τμήματα του δρόμου. Θα είχε δύο ισόπεδους κόμβους, έναν στου Κυνηγού και έναν για τη σύνδεση με την υφιστάμενη εθνική οδό Πύλου – Μεθώνης.
Όπως όλα δείχνουν, είναι από πολύ δύσκολο έως αδύνατο το έργο αυτό να ενταχθεί χρηματοδοτικά στο ΕΣΠΑ.
 
Παν. Αλευράς
Όπως επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Αλευράς: «Το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό και θα βοηθήσει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, όχι μόνο της Πυλίας, αλλά της ευρύτερης περιοχής. Με την ολοκλήρωσή του και τη σύνδεσή του με το Καλαμάτα – Ριζόμυλο, ο επισκέπτης από  Κόρινθο – Τρίπολη – Καλαμάτα  – Πύλο – Μεθώνη θα φτάνει σε σύντομο διάστημα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Σημαίνει, επίσης, προσέλκυση τουριστών, ενώ θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής. Κι αν τον συνδυάσουμε και με το νέο άξονα Ριζόμυλου – Κορώνης, όπου έχει δημοπρατηθεί το τμήμα Τζάννε – Καλαμάκι, μπορούμε να πούμε ότι η Πυλία σε λίγα χρόνια θα έχει έναν οδικό άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών».