Η τροποποιημένη πρόταση του Χρ. Ριζά για την αμφιδρόμηση Β. Γεωργίου και Ακρίτα

Η τροποποιημένη πρόταση του Χρ. Ριζά για  την αμφιδρόμηση Β. Γεωργίου και Ακρίτα

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου 
 
Μια σειρά από λόγους επικαλείται ο αντιδήμαρχος Χρ. Ριζάς στην τροποποιημένη εισήγησή του προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής που συνεδριάζει σήμερα το μεσημέρι, προκειμένου να πείσει τα μέλη της για το σωστό της πρότασης αμφιδρόμησης της Β. Γεωργίου από την Αριστομένους έως τη Φαρών και της Ακρίτα από Β. Γεωργίου έως Β. Όλγας.       
Όπως αναφέρει, «με την ολοκλήρωση της Β. Γεωργίου από τη Φαρών προς ανατολάς παραμένει ημιτελής η προσπάθεια άμεσης αποσυμφόρησης της κεντρικής ζώνης προς Γιαννιτσάνικα, Βέργα και Μάνη. Κρίναμε ότι ένας στρατηγικός και αναπτυξιακός δρόμος, όπως η Β. Γεωργίου, παρέμενε ανεκμετάλλευτος και απαξιωμένος.
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της Β. Γεωργίου είναι επαρκή να δεχθούν τους κυκλοφοριακούς φόρτους, μετά την ολοκλήρωση του περιμετρικού, ενώ και οι χρήσεις γης στη Β. Γεωργίου είναι καταλληλότερες από τη Β. Όλγας».
Το εγχείρημα φαίνεται να έχει συμμάχους επαγγελματικούς φορείς, όπως το σύλλογο των ταξί (υπάρχει σχετικό  αίτημα), το σύλλογο των ΔΧ φορτηγών, του Αστικού ΚΤΕΛ, και τη Δημοτική Κοινότητα Καλαμάτας.
Η μελέτη προτείνει να συνεχίζει νοτιότερα η Αριστοδήμου, τέμνοντας τη Β. Γεωργίου με ενδεχόμενη τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη, που, όμως, όπως εκτιμάται, θα περιπλέξει την κίνηση και, τελικά, προτείνεται το κλείσιμο της νησίδας της Βασ. Γεωργίου, μετά τη δημόσια διαβούλευση και αφού ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις των φορέων.
Έτσι, τα οχήματα από την Αριστοδήμου θα ακολουθούν το ρεύμα προς Αριστομένους και θα κατευθύνονται αριστερά μέσα από το φωτεινό σηματοδότη προς τη Β. Όλγας.
 
Οδός Ασκληπιού
Προτείνεται η αλλαγή κατεύθυνσης προς τη Φαρών με κλείσιμο της νησίδας της Β. Γεωργίου. Επιπλέον δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης στα δυτικά της Ασκληπιού.
 
Οδός Β. ’Ολγας
Η Β. Όλγας οδηγεί την κυκλοφορία τόσο προς τη Β. Γεωργίου από το μικρό τμήμα από τη Φαρών όσο και από την Ακρίτα. Επί της Β. Όλγας θα τοποθετηθεί STOP στη συμβολή της με την Ακρίτα.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εισήγηση, θα πρέπει να γίνει γνωμοδότηση στο κατά πόσο η Β. Όλγας πρέπει να ανεβαίνει στο μικρό τμήμα της Φαρών ή να συνεχίσει προς τα ανατολικά και από εκεί στη Β. Γεωργίου ή βόρεια. Υπάρχει δε σκεπτικισμός ως προς την κυκλοφοριακή υπερφόρτωση του κόμβου Φαρών – Β. Γεωργίου.
 
Καταργήσεις
Κατά μήκος της Β. Γεωργίου από Αριστομένους έως Ανδ. Σκιά καταργούνται οι θέσεις στάθμευσης μοτοσυκλετών και αντικαθίστανται με Ι.Χ. αυτοκίνητα. Επίσης, καταργούνται οι θέσεις στάθμευσης στο βόρειο τμήμα της Β. Γεωργίου, αφού υπάρχει παλαιότερη απόφαση για τοποθέτηση πλαστικών κώνων στο τμήμα από Α. Σκιά έως Αριστομένους.
 
Οδός Κανάρη
Παραμένει άγνωστο αν το μικρό τμήμα της Κανάρη από τη Β. Γεωργίου έως τη Β. Όλγας παραμείνει κάθοδος ή αλλάξει κατεύθυνση προς τη Β. Γεωργίου. Όμως,  μετά τη διαβούλευση προτείνεται η ανάπλασή της σε πεζόδρομο. 
«Θεωρείται», καταλήγει η εισήγηση του αντιδημάρχου Χρ. Ριζά, «πως με τις προτάσεις του πακέτου των δύο αμφιδρομήσεων θα υπάρξει αποσυμφόρηση του κέντρου και προτείνεται η τάση απομάκρυνσης δια μέσω των περιφερειακών δρόμων Β. Όλγας, Ακρίτα και Β. Γεωργίου».