Ο σχεδιασμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου για ολοκληρωμένες δράσεις τουρισμού



ΝΤ. ΝΙΚΟΛΑΚΟΥ: «ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΟΥΜΕ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ»
 
Της Βίκυς Βετουλάκη 
 
Το σχεδιασμό της για ολοκληρωμένες δράσεις στον τομέα του τουρισμού οριστικοποίησε η Περιφέρεια Πελοποννήσου για το χρονικό διάστημα 2014 -2015 και όπως τόνισε η θεματική αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου, νέος στόχος είναι η στροφή προς τις θεματικές ενότητες.
«Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι η ενίσχυση της δυναμικής και στοχευμένης εξωστρέφειας με σκοπό τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας του κλάδου. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει εξαρχής θέσει την ανάγκη διασύνδεσης των δύο βασικών πυλώνων της οικονομίας μας, όπως ο  τουρισμός και τα αγροτικά μας προϊόντα», σημείωσε η κα Νικολάκου.
 
Εκθέσεις
Στις δράσεις που οριστικοποιήθηκαν για την τουριστική προβολή περιλαμβάνεται και η συμμετοχή της Περιφέρειας στις εξής εκθέσεις: 
-IFTM TOP RESA, Παρίσι
-WTM, Λονδίνο
-PHILOXENIA, Θεσσαλονίκη
-TT Warsaw, Πολωνία 
-ILTM CANNES, Κάννες
-GREEK TOURISM Expo ’14, Metropolitan Expo
-VAKANTIEBEURS, Ουτρέχτη
-MATKA, Φινλανδίας
-EMITT, Κωνσταντινούπολη
-BIT, Μιλάνο
-GREKLAND PANORAMA, Στοκχόλμη
-IMTM, Τελ Αβίβ
-ITB, Βερολίνο
-MITT, Μόσχας
-BMT, Νάπολι
Για την προβολή των προϊόντων η Περιφέρεια θα συμμετέχει στις εξής εκθέσεις:
-Sial Παρίσι
-Prowein China, Σαγκάη
-Sial Middle East, Άμπου Ντάμπι
-Gulfood, Ντουμπάι
-Food Expo, Metropolitan Expo, Αθήνα
-Meat Days- Dairy EXPO, Metropolitan Expo
-Έκθεση Τεγέας
-Έκθεση Επιμελητηρίου Κορινθίας
-Prowein Düsseldorf, Ντύσελντορφ
-Φεστιβάλ Μυθική Πελοπόννησος, Πλατεία Κλαυθμώνος, καθώς και άλλες εκθέσεις ενδιαφέροντος για συγκεκριμένα προϊόντα (όπως Μέλι Μέλισσα, Λάδι και Ελιά κ.α). Για εκθέσεις προϊόντων που θα προκύψουν στο μέλλον θα αποφασίσει η Οικονομική Επιτροπή.
Η συμμετοχή της Περιφέρειας σε εκθέσεις και εκδηλώσεις σε εσωτερικό και εξωτερικό θα υποστηριχθεί και από έντυπο υλικό και προωθητικές δράσεις, ενώ θα σχεδιασθούν και ταξίδια εξοικείωσης με επαγγελματίες του τουρισμού (ταξιδιωτικούς πράκτορες, δημοσιογράφους, εισαγωγείς προιόντων, επενδυτές κ.λπ.). 
 
Στο διαδίκτυο
Επίσης, η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει στη διάθεσή της μια σειρά από εργαλεία που αφορούν στην προώθησή της στο χώρο του διαδικτύου, των εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας, καθώς και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα την ιστοσελίδα www.mythicalpeloponnese.gr και τις εφαρμογές mythical peloponnese mobile game, mythical peloponnese mobile tourist guide, facebook, twitter, youtube (mythical peloponnese).
«Στόχος του έργου αποτελεί η διαχείριση και η περαιτέρω ανάπτυξη  των εργαλείων που έχει στη διάθεσή της Περιφέρεια Πελοποννήσου με ενέργειες, όπως: 
-Ενημέρωση και καμπάνια στα αγγλικά για ένα έτος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, youtube-mythical peloponnese), με περιεχόμενο που την ευθύνη θα έχει ο ανάδοχος
-Δημιουργία μετάφρασης στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ρωσικά, Γερμανικά, Κινέζικα και αποστολή σε touroperator και δημοσιογράφους της Μεγ. Βρετανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Ρωσίας, Γερμανίας, Κίνας ανά 15 ημέρες τουριστικού newsletter, με περιεχόμενο, κείμενο και φωτογραφία (γεγονότα που συμβαίνουν αυτή την περίοδο στη Πελοπόννησο)
-Διαχείριση και ενημέρωση (newsletter, άλλα γεγονότα) του portal www.mythicalpeloponnese.gr
-Μετάφραση του περιεχομένου του portal www.mythicalpeloponnese.gr, καθώς και των εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας στα Γαλλικά, Ιταλικά, Ρωσικά, Γερμανικά, Κινέζικα και προσαρμογή τους στο portal www.mythicalpeloponnese.gr.
Επίσης, προχωράμε στη δημιουργία νέων τεχνολογικών εργαλείων, όπως:
-η δημιουργία διαδικτυακής καμπάνιας για την προώθηση του τουριστικού και αγροτικού προϊόντος της Πελοποννήσου 
-η διενέργεια διαδικτυακών προωθητικών σεμιναρίων γνωστοποίησης του προορισμού Πελοπόννησος για touroperator και εισαγωγείς του εξωτερικού
-η δημιουργία εξειδικευμένων microsite, εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας και διαδικτυακών εφαρμογών για την προώθηση του προορισμού και των προιόντων.
Καθώς και διενέργεια μελέτης για τη στοχευμένη προωθητική δράση όσο αφορά στα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και εξειδικευμένες αγορές (π.χ. απόδημος ελληνισμός κ.ά.).
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε προσπάθεια υλοποιείται σε συνεργασία με τους φορείς της Πελοποννήσου, είτε πρόκειται για δράση τουριστικής προβολής είτε πρόκειται για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων. 
Η αύξηση αναγνωρισιμότητας της νέας ταυτότητας “Μυθική Πελοπόννησος”, μέσω των ενεργειών που υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα έτη, είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού στον προορισμό Πελοπόννησος, ενώ αντίστοιχα αυξήθηκαν σημαντικά οι εξαγωγικές δραστηριότητες των πελοποννησιακών προϊόντων», υπογράμμισε η κα Νικολάκου.