Αντιδράσεις και από κατοίκους του Μπουρνιά για τον κλειστό αυτοκινητόδρομο Καλαμάτας – Ριζόμυλου


Οι δηλώσεις του δημάρχου Π. Νίκα ξεσήκωσαν τους δημότες
 

Η θέση της Δημοτικής Αρχής, μέσω δηλώσεων του δημάρχου Π. Νίκα, ότι ο δρόμος Καλαμάτα- Ριζόμυλος πρέπει να κατασκευαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, δεν προκάλεσε μόνο την άμεση αντίδραση του δημάρχου Μεσσήνης, Στάθη Αναστασόπουλου. Απ’ ό,τι φαίνεται, βρίσκει αντίθετους και τους κατοίκους της περιοχής Μπουρνιά, στη Δυτική Παραλία.
Όπως δήλωσαν στο «Θάρρος» εκπρόσωποι της περιοχής, τόσο ο πρώην πρόεδρος της Κοινότητας, Κ. Καρδάσης όσο και ο επιχειρηματίας, Π. Αποστολάκης, που δραστηριοποιείται εκεί, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επιτρέψουν την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου με τα παραπάνω χαρακτηριστικά.
Πάντως, από τη συνομιλία μας με τους κατοίκους εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι σχεδιάστηκε ένας δρόμος χωρίς να έχουν ενημερωθεί διεξοδικά οι ενδιαφερόμενοι πολίτες. Σύμφωνα με τον κ. Καρδάση, το μόνο που έγινε ήταν μια συνάντηση του αντιδημάρχου Χρ. Ριζά, πριν από τρία χρόνια περίπου, με κατοίκους της περιοχής, όπου τους διαβεβαίωσε ρητά και κατηγορηματικά ότι ο δρόμος θα είναι ανοικτός και ήπιας κυκλοφορίας.
Η θέση αυτή της Δημοτικής Αρχής καθησύχασε τους δημότες. Όμως, από τις προηγούμενες ημέρες που είδαν το φως της δημοσιότητας οι δηλώσεις του κ. Νίκα, η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην και οι κάτοικοι απειλούν με προσφυγές. Βέβαια, σημειώνουν ότι δε θέλουν να αποτελέσουν τροχοπέδη στην κατασκευή του δρόμου, αλλά αυτό να μη γίνει σε βάρος τους.
Σύμφωνα πάντα με τον κ. Καρδάση, «η αλλαγή στην απόφαση της Δημοτικής Αρχής ζημιώνει τα μέγιστα τόσο εμάς όσο και τις ιδιοκτησίες μας. Ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος θα μας απομονώσει στην ουσία από την περιουσία μας, αφού οι περισσότεροι από εμάς έχουμε χτήματα τόσο στη βόρεια όσο και στη νότια πλευρά του δρόμου. Οι παράδρομοι που τυχόν θα κατασκευαστούν δε λύνουν κανένα πρόβλημα, αφού σήμερα για να πάμε στις περιουσίες μας θέλουμε πέντε λεπτά, ενώ, αν ο δρόμος γίνει κλειστός, θα θέλουμε δεκαπέντε και παραπάνω».
Στον όλο προβληματισμό ο κ. Αποστολάκης πρόσθεσε ακόμα έναν: Εκτός από τη δύσκολη πρόσβαση στα κτήματα, θέμα προκύπτει και με το υπάρχον αρδευτικό κανάλι, από το οποίο σήμερα παίρνει νερό όλη η περιοχή. Τυχόν κλειστός αυτοκινητόδρομος θα προκαλέσει προβλήματα, αφού θα πρέπει να γίνει σειρά σημαντικών παρεμβάσεων στη νότια πλευρά του δρόμου, προκειμένου να μην ξεραθεί η περιοχή.
Επιπλέον, από τους συνομιλητές μας τέθηκε το θέμα της δέσμευσης 800 περίπου στρεμμάτων, που χαρακτηρίστηκαν ως χερσαία ζώνη λιμένα, για ένα έργο που δεν πρόκειται να υλοποιηθεί ποτέ, αλλά προβλέπεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Καλαμάτας.
Πάντως, τα σχέδια του καινούργιου δρόμου Καλαμάτας-Ριζόμυλου παρουσιάστηκαν τις προηγούμενες ημέρες από το Δήμο Καλαμάτας. Έπειτα από πολύχρονο «πάγωμα» της υπόθεσης, την οποία όμως «ξαναζέστανε» ο πρώην γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μανώλης Αγγελάκας, που κατάφερε να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, συμφωνήθηκε ο δρόμος να είναι ανοιχτός στα όρια της πόλης της Μεσσήνης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα πρόκειται για έναν υπεραστικό άξονα.
Και εκεί που το θέμα είχε καταλαγιάσει, τα προβλήματα και οι διαμαρτυρίες ήρθαν και πάλι στην επικαιρότητα μετά την ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας.
Ειδικότερα, η Δημοτική Αρχή ανακοίνωσε τα εξής: «Ετοιμάσθηκαν τα τελικά σχέδια του δρόμου Καλαμάτας – Ριζομύλου. Εντός των προσεχών εβδομάδων αναμένονται εξελίξεις σχετικά με την κατασκευή αυτού του σημαντικού για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της Καλαμάτας οδικού άξονα. Η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας εμμένει στην άποψη ότι ο δρόμος αυτός πρέπει να κατασκευασθεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος».