Ο Δήμος Καλαμάτας αμφισβητεί τις εξελίξεις στη Μαρίνα


Σύσκεψη χθες στο Δημαρχείο
Ο τουρκικός όμιλος του Φερίτ Σαχένκ, σύμφωνα με χθεσινό αδιαμφισβήτητο δημοσίευμα του “Θάρρους”, προχώρησε πρόσφατα στην αγορά γραφείων στην Αθήνα και αύξησε τη συμμετοχή του στην Κ&G Διαχείριση Μαρινών Μεσογείου Α.Ε. Έτσι, η D Marine Investment Holdings, θυγατρική του ομίλου Dogus, κατέχει πλέον το 90,37% της Κ&G, ενώ το υπόλοιπο ελέγχεται από την εισηγμένη Κυριακούλης.
Η Κ&G κατέχει το 51% της μαρίνας των Γουβιών στην Kέρκυρα, το 27% της μαρίνας Λευκάδος, το 23% της μαρίνας Ζέας και το 60% της μαρίνας Καλαμάτας. Το επενδυτικό όχημα του Φερίτ Σαχένκ ελέγχει επίσης μαζί με τη Lamda Development του ομίλου Λάτση και το 50% της εταιρείας διαχείρισης της μαρίνας Φλοίσβου.
Με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, χθες, στο Δημαρχείο με την παρουσία στελεχών της Διευθύνσεως Οικονομικών και της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου, κατά την οποία έγινε συζήτηση για τη μαρίνα Καλαμάτας και συγκεκριμένα για όλα τα υπάρχοντα στοιχεία σχετικά με τις μετοχές και το καθεστώς διοίκησής της.
Η διαπίστωση είναι ότι οι τελευταίες εξελίξεις δεν αφορούν στη μαρίνα Καλαμάτας. Μάλιστα, ο δήμος δημοσιεύει και το “πορτοφόλιο” της εταιρείας, στο οποίο φαίνεται ότι η K&G, ενδιαφερόντων Κυριακούλη έχει μόνο το 0,11% των μετοχών της Μαρίνας. Βέβαια, το ερώτημα είναι ποιος κατέχει το 60% των μετοχών της.
Σε αυτό στο οποίο θα μπορούσε να υπάρξει κάποιο πεδίο για αλλαγή της υφιστάμενης κατάστασης, είναι το άρθρο 13 της σύμβασης που υπογράφηκε το 1998.
Εκεί αναφέρονται τα εξής: “Απαγορεύεται η ολική υπομίσθωση καθώς και καθ’ οιονδήποτε τρόπο μεταβίβαση της εκμετάλλευσης του μισθίου σε άλλον. Η μερική υπομίσθωση συγκεκριμένου τμήματος του μισθίου ή εκμετάλλευσης αυτού, επιτρέπεται μόνο μετά από προηγούμενη έγκριση της ΔΕΤΑΚ (σ.σ. σήμερα “Διοκλής”).
Σε περίπτωση εισδοχής κάποιου νέου μέλους στην ΑΕ (μισθωτή), απαιτείται προηγούμενη έγκριση της ΔΕΤΑΚ, που θα δίνεται μετά από υποβολή εκ μέρους του μέλους σχετικής αίτησης. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν είναι δυνατό να δοθεί έγκριση αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης της ΑΕ πέραν του ημίσεως των μελών που συμμετείχαν στο νομικό πρόσωπο κατά την υποβολή της προσφοράς ή μείωσης του μετοχικού κεφαλαίου.
Κάθε τροποποίηση του καταστατικού της ΑΕ θα γνωστοποιείται στη ΔΕΤΑΚ και μέσα σε είκοσι ημέρες από τη δημοσίευση της τροποποίησης θα προσκομίζεται στη ΔΕΤΑΚ επικυρωμένο αντίγραφο του καταστατικού με την τροποποίηση μαζί με το αντίστοιχο ΦΕΚ.
Επειδή, όμως και το συγκεκριμένο άρθρο έχει κάποιες ασάφειες, η καλύτερη λύση για το δήμο Καλαμάτας, θα είναι να έρθει σε απευθείας συζήτηση με την εταιρεία που έχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Μαρίνας, και, στην καλύτερη περίπτωση να ζητήσει αύξηση του μισθίου.
Από κει και πέρα, αν στη Μαρίνα υπάρχει Τούρκος, Άγγλος, ή Γερμανός επενδυτής μικρή σημασία έχει. Το συμβόλαιο λήγει το 2023 και μέχρι τότε πολύ λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν από την πλευρά του δήμου Καλαμάτας.
Στο χθεσινό δελτίο Τύπου αναφέρεεται επίσης ότι “με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, η μαρίνα επανέρχεται στο Δήμο Καλαμάτας από την Κτηματική Καλαμάτας Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία “Διοκλής Α.Ε”, ώστε να γίνει αποτελεσματικότερη από τις δημοτικές υπηρεσίες η προάσπιση των συμφερόντων του Δήμου, που συνδέονται με τη μαρίνα. Σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις για το θέμα αυτό από πλευράς Δημοτικής Αρχής.
Στο μεταξύ, η δημοτική αρχή, με έγγραφό της, ζητεί από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου την εκχώρηση κατά χρήση των διαφιλονικούμενων χώρων μεταξύ της οδού Σαλαμίνος και του πεζοδρόμου της μαρίνας, οι οποίοι τώρα έχουν καταληφθεί αυθαίρετα από επαγγελματίες, πολλοί από τους οποίους έχουν ανεγείρει και αυθαίρετες κατασκευές.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη