Το Περιφερειακό επαναφέρει τη Δευτέρα την αξιοποίηση του αεροδρομίου Σπάρτης


Η αξιοποίηση από την Περιφέρεια Πελοποννήσου του αεροδρομίου Λευκοχώματος Σπάρτης θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου τη Δευτέρα.
Στόχος είναι να παραχωρηθεί η χρήση του από το ΓΕΑ, δια του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
 
Αξιοποίηση
Τον Ιανουάριο, με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, συστάθηκε επιτροπή αποτελούμενη από τον πρόεδρο του Πε.Συ. Χαράλαμπο Σκούρο, την αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας Αδαμαντία Τζανετέα και την πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής, αντιπεριφερειάρχη Υποδομών – Δικτύων και Χωροταξίας, Ντίνα Νικολάκου, η οποία διενήργησε αυτοψία στο χώρο του αεροδρομίου Λευκοχώματος Σπάρτης και διαπίστωσε:
-Ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης, μήκους 1290 μ. και η πίστα στάθμευσης του αεροδρομίου, είναι λειτουργικά και σε καλή κατάσταση (μεγάλη πίστα στάθμευσης, με σημεία πρόσδεσης αεροσκαφών)
-Οι κτηριακές εγκαταστάσεις είναι πρόσφατα ανακαινισμένες και έτοιμες να υποδεχτούν τους μελλοντικούς χρήστες (υδραυλική, ηλεκτρολογική, τηλεφωνική σύνδεση, φωτισμός χώρου, συναγερμός ασφαλείας, έπιπλα και σκεύη σε όλα τα δωμάτια και τα γραφεία, εξοπλισμένες αίθουσες διδασκαλίας, διαμέρισμα διαμονής και εργασίας αερολιμενάρχη, πλήρως εξοπλισμένο κυλικείο, καθώς και γεώτρηση σε λειτουργία)
-Υπάρχει πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
 
Οι Λάκωνες θέλουν τσάρτερ
Η εν λόγω επιτροπή τη Δευτέρα στο Περιφερειακό Συμβούλιο θα εισηγηθεί να αποφασίσει η Οικονομική Επιτροπή, που έχει εκ του νόμου την αρμοδιότητα, να ορίσει νομικό σύμβουλο, ο οποίος θα γνωμοδοτήσει για τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθηθεί, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, ως προς την αξιοποίηση του αεροδρομίου Λευκοχώματος Σπάρτης από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Επίσης, για την παραχώρησή του από το ΓΕΑ.
Το 1975, με χρήματα από το Ελαιοκομικό Ταμείο, η Πολεμική Αεροπορία με την αρμόδια μοίρα για τους αεροψεκασμούς που γίνονταν στην περιοχή ΜΑΕΔΥ 359, προχώρησε στην κατασκευή ενός πεδίου προσγείωσης πολύ καλής ποιότητας.
Από το 1979 μέχρι το 1984 η Ολυμπιακή Αεροπορία επανέλαβε τη λειτουργία του δρομολογίου «Αθήνα – Σπάρτη». Η χρήση του αεροδρομίου συνεχίστηκε μέχρι το 2008 και είχε κλιμάκιο της 359 MAEΔΥ.
Το 2012, έπειτα από αίτημα του Δήμου Σπάρτης, η Πολεμική Αεροπορία δέχθηκε να παραχωρήσει τη χρήση για εκμετάλλευση του αεροδρομίου από το Δήμο Σπάρτης.
Στις 11 Σεπτεμβρίου 2013 υπεγράφη συμφωνία μεταξύ Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας και Δήμου Σπάρτης και από τότε έχει ξεκινήσει προσπάθεια για την επαναλειτουργία του αεροδρομίου Σπάρτης. Βασικός στόχος της Λακωνίας είναι να μπορεί να δέχεται πτήσεις τσάρτερ.
Μάλιστα, οι Λάκωνες, προτάσσοντας τα προτερήματά τους έναντι της Τρίπολης, που επίσης επιθυμεί την υποδοχή τουριστικών αεροσκαφών, επισημαίνουν: «Το αεροδρόμιο της Σπάρτης δεν έχει γύρω του βουνά όπως της Τρίπολης, δεν έχει χιόνια, δεν έχει ομίχλη. Δεν έχει ισχυρούς ανέμους και καθοδικά ρεύματα και δεν κλείνει ούτε μια ώρα το χρόνο. Η Σπάρτη είναι πολύ κοντά».
Κατά την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου τον Ιανουάριο, ο περιφερειάρχης σε δήλωσή του είχε μιλήσει για «αξιοποίηση του αεροδρομίου Λευκοχώματος Σπάρτης, ώστε να δώσουμε ώθηση και ανάπτυξη στη μέχρι πρότινος παραμεθόρια περιοχή της Λακωνίας».
Ωστόσο, δε μίλησε για τουριστική αξιοποίηση, θέτοντας ως κύριες κατευθύνσεις την ανάπτυξη του αεραθλητισμού και την εκπαίδευση επαγγελματιών πιλότων.

Της Βίκυς Βετουλάκη