Η Καλαμάτα μεταλλάσσεται…

Η Καλαμάτα μεταλλάσσεται…

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, το πρώτο συνέδριο In Situ στην Ελλάδα.
Το κάθε ένα από τα συνέδρια του In Situ είναι μοναδικό, απευθύνονται σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και βασικοί τους άξονες είναι ο τουρισμός, η τοπική παραγωγή και η επιχειρηματικότητα.
 
“Metallaxis” ήταν ο τίτλος του χθεσινού συνεδρίου, εμπνευσμένος από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πόλη της Καλαμάτας τα τελευταία χρόνια.
Δέκα σπουδαίοι ομιλητές με τεράστια εμπειρία μίλησαν στο κοινό που γέμισε την αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου, για πάνω από επτά ώρες και μοιράστηκαν μαζί τους ιδέες και συμβουλές για τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα στην Καλαμάτα, αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας.
Το κοινό καλωσόρισε λίγο μετά τις 10.00 το πρωί ο εμπνευστής των συνεδρίων In Situ, Ηλίας Σκενδερίδης.
Πρώτη ομιλήτρια ήταν η Μυλαίδη Στούμπου από τη Microsoft. Στην ομιλία της παρουσίασε τις δύο νέες τάσεις της τεχνολογίας, το cloud και το mobility. Επίσης, εξήγησε τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν τις σύγχρονες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, αλλά και τους τελικούς χρήστες να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους.
Ακολούθησε η ομιλία του Γιώργου Χαραλαμπάκη από την Forestview, τον επίσημο φορέα του Facebook στην Ελλάδα. Ο ίδιος μίλησε για τη διαφήμιση στο Facebook και γενικά εξήγησε εύκολους και χωρίς μεγάλο κόστος τρόπους προβολής στο πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για κάθε επιχείρηση.
Τρίτες στη σειρά ήταν η καθηγήτρια Ευαγγελία Μπαραλού από το κολλέγιο ALBA και η Ελένη Γκίκα, διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού στην Costa Navarino. Η παρουσίαση των δύο κυριών βασίστηκε στην ανάγκη μετάλλαξης των πρακτικών διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στον κλάδο του τουρισμού, στην ανάγκη δημιουργίας και μοιράσματος καλών πρακτικών πρόσληψης, ανάπτυξης και διατήρησης ανθρώπινου δυναμικού για τη δημιουργία ισχυρότερης αφοσίωσης και ικανοποίησης των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο.
Ο Παναγιώτης Οικονόμου, επόμενος ομιλητής, από την εταιρεία STEP, μίλησε για το σημαντικό παράγοντα της χρηματοδότησης. Ο ίδιος θεωρεί ότι μία από τις σημαντικότερες προϋποθέσεις για τη μετάλλαξη, είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης. Η παρουσίαση είχε απαντήσεις στο «πώς» και το «από πού» μπορούμε να βρούμε χρήματα, τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε, τι είναι αυτό που χρειάζεται να προσέξουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την υλοποίηση οποιουδήποτε χρηματοδοτικού προγράμματος.
Ο Γιώργος Καραγιάννης από την εταιρεία 2YOLK υποστήριξε ότι η Ελλάδα μέσα στην κρίση περνά τη σημαντικότερη μετάλλαξή της και ζει σε μια συνθήκη που την υποχρεώνει να αλλάξει για να ακολουθήσει τις εξελίξεις που συμβαίνουν γύρω της, προκειμένου να επιβιώσει. Οι πόλεις, σαν κύτταρα αυτού του οργανισμού, μεταλλάσσονται και αυτές. Μετατρέπονται σε «προϊόντα» που θα πρέπει να εξελιχθούν σε brands.
Στην αρκετά ενδιαφέρουσα παρουσίασή του, ανέπτυξε το πώς μια πόλη μπορεί να γίνει brand και ποιο ρόλο παίζουν οι άνθρωποι που ζουν σε αυτή στο σχηματισμό του…
Για το πώς ο θεσμός της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας προκαλεί και μεταλλάσσει μία πόλη, τι μπορεί να αλλάξει στην Καλαμάτα μέσω της υποψηφιότητάς της και τι έχει, τελικά, η Καλαμάτα να πει στην Ευρώπη και στον κόσμο, μίλησε στο κοινό ο διευθυντής του «Καλαμάτα ’21», Έκτωρ Τσατσούλης.
Επόμενος ομιλητής, ο Χάρης Τζανής (fnl-guide.com & Asprimera design Studio), μίλησε για τη γαστρονομία και τον τουρισμό. Σύμφωνα με τον κ. Τζαννή, η γαστρονομία, ως πολιτιστικό στοιχείο, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του τουριστικού προϊόντος μιας περιοχής. Στην ομιλία του ανέπτυξε το πώς η γαστρονομία βοηθά την ανάπτυξη του τουρισμού και αλλάζει το προϊόν μιας περιοχής, τι σημαίνει τοπική κουζίνα, πώς η γαστρονομική μετάλλαξη βοήθησε την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και ποιες ευκαιρίες για περιοχές της Ελλάδας, όπως η Μεσσηνία, προκύπτουν από τη μετάλλαξη της ελληνικής γαστρονομίας…
Στη συνέχεια ο Νίκος Μιστριώτης από την XYZ Productions μας μίλησε για το πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο ένα event με διεθνή standards και εκμεταλλευόμενοι τις τοπικές αξίες, πώς μπορούμε όλοι μαζί να χορέψουμε καλαματιανό χορό κατά τα πρότυπα του it takes two to tango… it takes all for Kalamatiano!
Μάλιστα, παρέθεσε επιτυχημένα και αποτυχημένα events με το ανάλογο υλικό.
Την πολύ ενδιαφέρουσα ημέρα έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο η παρουσίαση του αρχιτέκτονα και καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών, Γιάννη Αίσωπου. Ως εκπρόσωπος της ελληνικής συμμετοχής στη 14η Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας το 2014, μίλησε για το ρόλο του τουρισμού ως οχήματος διαρκούς εκμοντερνισμού της χώρας μέσω της παραγωγής κατασκευασμένων τοπίων τουρισμού: αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, διαμορφώσεων δημοσίων χώρων, παραθαλάσσιων εγκαταστάσεων, ξενοδοχείων και θερέτρων, αναπλάσεων παραδοσιακών οικισμών, μεγάλης κλίμακας τουριστικών αναπτύξεων και υποδομών. Κλείνοντας, αναφέρθηκε στη συνακόλουθη (ανα)διαμόρφωση της εθνικής μας ταυτότητας, την οποία ο τουρισμός επιτείνει.
Κατά τη διάρκεια των ομιλιών υπήρχαν συχνά διαλλείματα για καφέ και για φαγητό, στα οποία οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με όλους τους ομιλητές.
Το «παρών» στο χθεσινό συνέδριο έδωσαν αυτοδιοικητικοί παράγοντες, αρκετοί επαγγελματίες της περιοχής που ασχολούνται με τον τουρισμό, αλλά και απλός κόσμος που αποκόμισε γνώσεις και εμπειρίες.
Η διοργάνωση ήταν άρτια, χάρις και στη συμβολή των εθελοντών που εξυπηρέτησαν με χαμόγελο όσους παραβρέθηκαν, ενώ μοίρασαν και αναμνηστικά δώρα σε όλους. 
Τέλος, η εταιρεία ΑΤΝΕΤ Communications προσέφερε δώρα αξίας 4.500 ευρώ σε ψηφιακές υπηρεσίες σε δύο τυχερούς. 

του Κώστα Γαζούλη 

Tags: