Μυλαίδη Στούμπου: «Η τεχνολογία όχημα ανάπτυξης»

Μυλαίδη Στούμπου: «Η τεχνολογία όχημα ανάπτυξης»

Η Διευθύντρια τεχνολογιάς της Microsoft στην Ελλάδα μιλά στο «Θάρρος»
 
«Η νέα επιχειρηματικότητα μπορεί να προσφέρει στους νέους διεξόδους και να τους ενθαρρύνει σε επαγγελματικές επιλογές με πιο εξωστρεφή προσανατολισμό»
 
Του Κώστα Γαζούλη
 
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα το πρώτο συνέδριο In Situ στην Καλαμάτα με τον τίτλο “Metallaxis”. Ανάμεσα στους 10 σπουδαίους ομιλητές που παρουσίασαν τις προτάσεις τους, ξεχωριστή ήταν η παρουσία της διευθύντριας Τεχνολογίας της Microsoft στην Ελλάδα, Μυλαίδης Στούμπου.
Στο περιθώριο του συνεδρίου, η κα Στούμπου μάς μίλησε για τις νεοφυείς επιχειρήσεις που αναπτύσσονται τελευταία στη χώρα μας, τις ευκαιρίες που προσφέρει σε νέους με ιδέες η Microsoft, αλλά και τα συνέδρια In Situ, που ξεκίνησαν τη δική τους πορεία από την Καλαμάτα…
 
-Είναι εφικτή η «Metallaxis» σε μια πόλη όπως η Καλαμάτα που κάνει τα πρώτα της βήματα στον τουρισμό και πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει πάνω σε αυτό;
Το σημερινό οικονομικό περιβάλλον μεταλλάσσεται διαρκώς και απαιτεί έτσι και αλλιώς αλλαγές, τόσο στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεις όσο και στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν τους πελάτες τους.
Η λέξη αλλαγή είναι κομβική και είναι το δεύτερο συνθετικό της λέξης «Metallaxis». Για να είναι και εφικτή, πρέπει να αλλάξουν οι τοπικοί φορείς, αλλά και οι επιχειρηματίες τον τρόπο που σκέπτονται και λειτουργούν. Όπως είπε και ο Bernard Shaw, «η πρόοδος είναι αδύνατη χωρίς αλλαγή, η αλλαγή όμως απαιτεί νέο τρόπο σκέψης».
Συγκεκριμένα για την Καλαμάτα, η οποία αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια το τουριστικό της προϊόν, η τεχνολογία πρέπει να αποτελέσει το όχημα που θα βοηθήσει να προωθηθούν οι ομορφιές και η ιστορία της Μεσσηνίας στην παγκόσμια αγορά.
 
-Έχετε μεγάλη εμπειρία με νεοφυείς επιχειρήσεις… Υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης τέτοιων επιχειρήσεων και στην επαρχία; Τι θα συμβουλεύατε τους νέους που ψάχνουν να βρουν τη δική τους ιδέα;
Σήμερα η πρόοδος της τεχνολογίας και ιδιαίτερα το cloud και το mobility, δίνουν τη δυνατότητα, μέσα από τα κατάλληλα εργαλεία, σε νέους ανθρώπους να παραμείνουν στον τόπο τους και να δημιουργήσουν από εκεί την επιχείρησή τους, στοχεύοντας όχι μόνο στην εγχώρια, αλλά στην παγκόσμια αγορά. Υπάρχουν παραδείγματα επιχειρήσεων που συνεργάζονται με τη Microsoft με έδρα τη Λαμία, τα Ιωάννινα, το Βόλο ή την Αλεξανδρούπολη.
Οι νέοι επιχειρηματίες θα πρέπει καταρχήν να εντοπίσουν ένα πρόβλημα και να προτείνουν έναν πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο επίλυσής του. Είναι σημαντικό να καταλάβουν πως δεν αρκεί μόνο να έχεις μια έξυπνη ιδέα για να πετύχεις, αλλά χρειάζεται να έχεις εντοπίσει την κατάλληλη αγορά και τους μηχανισμούς χρηματοδότησης, να έχεις καταρτίσει το σωστό πλάνο για την ωρίμανσή της, να έχεις στελεχώσει την εταιρεία με τους κατάλληλους ανθρώπους και, φυσικά, να είσαι οπλισμένος με υπομονή κι επιμονή.
 
-Πώς μπορεί ένας νέος άνθρωπος που έχει μια δική του ιδέα να έρθει σε επαφή με την εταιρεία σας και να πάρει τη βοήθεια που χρειάζεται;
H Microsoft στέκεται δίπλα στις νεοσύστατες επιχειρήσεις και για αυτό από το 2008 στην Ελλάδα λειτουργεί το Microsoft Innovation Center (MIC), ένας οργανισμός μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ο οποίος έχει ως στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την ενθάρρυνση των νέων επιχειρήσεων στον τομέα της τεχνολογίας. Το Κέντρο Καινοτομίας είναι ο πυρήνας μέσα από τον οποίο η Microsoft αναπτύσσει σειρά πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση:
-Προσφέρουμε δωρεάν πρόσβαση σε προϊόντα λογισμικού και σε τεχνική υποστήριξη μέσα από το πρόγραμμα BizSpark. Οι ενδιαφερόμενοι αρκεί απλά να καταθέσουν μία αίτηση στο www.microsoft.com/bizspark.
-Διενεργούμε τεχνολογικούς διαγωνισμούς (hackathons) και startup weekends, μέσα από τους οποίους έχουν «γεννηθεί» μέχρι σήμερα περισσότερες από 70 νέες επιχειρηματικές ιδέες.
-Φιλοξενούμε επιχειρήσεις υψηλών προσδοκιών στο Κέντρο Καινοτομίας, οι οποίες, εκτός από τις ίδιες τις υποδομές, στηρίζονται καθημερινά τεχνικά και επιχειρηματικά από τα στελέχη της Microsoft.
-Στα μέλη της κοινότητάς μας προσφέρουμε πλέον του λογισμικού, τεχνική υποστήριξη και επιχειρηματική συμβουλευτική, ενώ παράλληλα τους διασυνδέουμε με ένα δίκτυο περίπου 100.000 επιχειρήσεων παγκοσμίως που βρίσκονται στο πρόγραμμα BizSpark, καθώς και με ένα εκτενές δίκτυο επενδυτών και μεντόρων.
 
-Πιστεύετε ότι οι νεοφυείς επιχειρήσεις αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για τη χώρα ή μπορεί να αποδειχτούν μια «μόδα» που γρήγορα θα περάσει;
Η νέα επιχειρηματικότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική αυτή τη δύσκολη περίοδο για τη χώρα, καθώς μπορεί να προσφέρει στους νέους διεξόδους από την ανεργία και να τους ενθαρρύνει σε επαγγελματικές επιλογές με πιο εξωστρεφή προσανατολισμό. Στην Ελλάδα έχουμε σημαντικό ανθρώπινο κεφάλαιο, καθώς οι νέοι που αποφοιτούν από τα ελληνικά πανεπιστήμια διαθέτουν πολύ υψηλό γνωστικό επίπεδο. Οι ταλαντούχοι αυτοί άνθρωποι πρέπει να στοχεύσουν να παρουσιάσουν κάτι διαφορετικό στην αγορά. Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα νεοφυών επιχειρήσεων, οι οποίες φιλοξενήθηκαν στο Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft, όπως οι ParkAround, και η Kinems. Να θυμίσω, δε, ότι και η Bugsense που εξαγοράστηκε από εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία του εξωτερικού «μεγάλωσε» κοντά μας.
Πρέπει να παραδεχτούμε, βέβαια, ότι αυτή τη στιγμή η νέα επιχειρηματικότητα στη χώρα μας έχει την τάση να γίνει μόδα. Η μεγάλη προβολή των start-ups μπορεί να βοηθήσει στο να ωριμάσει σιγά σιγά μία σωστή επιχειρηματική κουλτούρα και να δημιουργηθούν εκείνες οι δομές και πηγές χρηματοδότησης που θα βοηθήσουν τις νέες επιχειρήσεις να πετύχουν. Όπως ανέφερα και πριν, μια ωραία, καινοτόμα ιδέα από μόνη της δεν αρκεί, χρειάζεται μελέτη της αγοράς, πλάνο δράσης, σωστή ομάδα, υπομονή κι επιμονή. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η δημοσιότητα και η προβολή των ελληνικών start-ups βοηθά τη χώρα να φανεί στον παγκόσμιο χάρτη και να προσελκύσει επενδύσεις.
 
-Η λογική της Microsoft «Mobile First – Cloud First» βρίσκει απήχηση στην ελληνική κοινωνία;
To cloud και το mobility, δύο νέοι τεχνολογικοί όροι που μπήκαν πρόσφατα στη ζωή των ελληνικών επιχειρήσεων, έχουν αναδειχτεί σε σημαντικά εργαλεία αύξησης της παραγωγικότητας των εργαζομένων, ενώ μειώνουν τον απαιτούμενο χρόνο υλοποίησης μιας εργασίας και, φυσικά, τα λειτουργικά κόστη. Το πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα εν λόγω εργαλεία μπορούν να αποκτηθούν και να καλύψουν τις ανάγκες όλων των σύγχρονων επιχειρήσεων ανεξαρτήτως μεγέθους. Έτσι, από ένα μεγάλο οργανισμό έως και μια νεοφυή επιχείρηση, έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες υψηλής παραγωγικότητας, ευελιξίας και ταχύτητας που προσφέρει το cloud, χωρίς να απαιτείται εγκατάσταση ή αγορά εξοπλισμού. Επιπλέον, το mobility παρέχει τη δυνατότητα εργασίας από οπουδήποτε (γραφείο, σπίτι, ταξίδι κ.λπ.), προσφέροντας την ίδια ακριβώς εμπειρία σε όλες τις συσκευές που μπορεί να έχει ένας χρήστης (κινητό τηλέφωνο, tablet, laptop). Σήμερα, πολλές ελληνικές επιχειρήσεις σε διαφορετικούς κλάδους, επωφελούνται των πλεονεκτημάτων αυξημένης ευελιξίας, υψηλής παραγωγικότητας και χαμηλού κόστους που προσφέρουν οι τεχνολογίες cloud και mobility. Πρωτοπόρος σε αυτή την καινοτόμα τεχνολογική πρόταση είναι η Microsoft, η παγκόσμια στρατηγική της οποίας βασίζεται στο να προσφέρει τεχνολογία αιχμής και, κυρίως, να βοηθάει εταιρείες που παράγουν λογισμικό, developers, φοιτητές, αλλά και start-ups να αξιοποιήσουν τις τάσεις αυτές, προκειμένου να παράξουν καινοτόμες λύσεις για την ελληνική και την παγκόσμια αγορά.
 
-Ποια είναι η γνώμη σας για τα συνέδρια In Situ που ξεκίνησαν από την Καλαμάτα και σε τι βασίστηκε η δική σας ομιλία στο κοινό;
Θεωρώ την πρωτοβουλία In Situ εξαιρετική για δύο λόγους. Πρώτον, επειδή μελετά σε βάθος τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε περιοχής και σχεδιάζει ένα πρόγραμμα βασισμένο στους άξονες που ενδιαφέρουν την εκάστοτε τοπική κοινωνία. Δεύτερον, γιατί προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης και συνεργασίας των τοπικών φορέων και επιχειρήσεων με σημαντικούς οργανισμούς από το Κέντρο. Η μεταφορά τεχνογνωσίας και οι συνέργειες που μπορεί να αναπτυχθούν μέσα από το In Situ, μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην περιφέρεια.
Η ομιλία μου επικεντρώθηκε στις παγκόσμιες τεχνολογικές αλλαγές, οι οποίες επηρεάζουν και την ελληνική επιχειρηματική και οικονομική ζωή, και στόχευε στο να εμπνεύσει νέους από την Καλαμάτα να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, παραμένοντας στον τόπο τους, απευθυνόμενοι όμως και στη διεθνή αγορά.