Προσποιήθηκε τον υπάλληλο της Microsoft και έκλεψε χρήματα Μεσσήνιων

Προσποιήθηκε τον υπάλληλο της  Microsoft και έκλεψε χρήματα Μεσσήνιων

Πληθαίνουν οι ηλεκτρονικές απάτες κάθε μορφής

Τον υπάλληλο της Microsoft προσποιούνταν τηλεφωνικά ένας 50χρονος, ο οποίος κατάφερε να πείσει δύο Μεσσήνιους να του δώσουν πρόσβαση σε υπολογιστή και κινητό και να αποσπάσει σημαντικά χρηματικά ποσά.

Το τελευταίο διάστημα οι ηλεκτρονικές απάτες πληθαίνουν και αλλάζουν συνεχώς μορφή, προκειμένου να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πολίτες. Μία νέα κομπίνα που έχουν σκαρφιστεί επιτήδειοι, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα, αφορά κάρτες από εναλλακτικές ψηφιακές τράπεζες.

Συνήθως τα υποψήφια θύματα λαμβάνουν ένα μήνυμα ότι οι κάρτες θα απενεργοποιηθούν μέχρι να δεχτούν τα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας που τους προτείνουν.

Απάτες στη Μεσσηνία
Στην περίπτωση της Μεσσηνίας, ο 50χρονος που είναι από νησί του κεντρικού Αιγαίου, τηλεφώνησε αρχικά στις 30 Αυγούστου σε έναν 60χρονο και του συστήθηκε ως υπάλληλος της Microsoft. Του είπε ότι υπάρχει κακόβουλο λογισμικό και πρέπει να κάνουν κάποιες ενέργειες για να προστατευθεί ο υπολογιστής του. Τον έπεισε να εγκαταστήσουν ένα λογισμικό και ταυτόχρονα να μπουν στον web banking λογαριασμό του. Έτσι, ο 50χρονος κατάφερε να αποσπάσει μεταφέροντας σε λογαριασμό του 4.450 ευρώ.

Την αμέσως επόμενη ημέρα το ίδιο έκανε και με μια 49χρονη, αποκτώντας πρόσβαση στον υπολογιστή, αλλά και στο κινητό της, αποσπώντας αυτή τη φορά 4.200 ευρώ.

Οι δύο υποθέσεις εξιχνιάστηκαν έπειτα από έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Καλαμάτας και σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος του 50χρονου για απάτη.

Νέες απάτες
Μία από τις απάτες που γνωρίζει έξαρση είναι το «ηλεκτρονικό ψάρεμα» στοιχείων (phishing). Στόχο έχουν να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα, όπως το όνομα του χρήστη ηλεκτρονικής τραπεζικής, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών / πιστωτικών καρτών κ.ο.κ. Στη συνέχεια τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων οικονομικών συναλλαγών με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας. Η πλειοψηφία των phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στο λογαριασμό του χρήστη, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή του για εκτέλεση συναλλαγής (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από τον χρήστη), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.

Όσον αφορά στον τρόπο που υποκλέπτονται τα στοιχεία των καταναλωτών, συνήθης πρακτική αποτελεί η υποκλοπή τους μέσω email ή sms που αποστέλλονται και ζητούν από το χρήστη/καταναλωτή να επισκεφθεί την ιστοσελίδα, π.χ., της τράπεζας, επιλέγοντας ένα σύνδεσμο (link).

Οι τράπεζες πάντα τονίζουν προς τους καταναλωτές ότι δε θα τους ζητηθούν ποτέ και με κανέναν τρόπο οι κωδικοί πρόσβασής τους σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής, ή στοιχεία και κωδικοί καρτών, αλλά ούτε θα προβούν (οι τράπεζες) σε διαδικασία επικαιροποίησης -επαλήθευσης προσωπικών στοιχείων, γεγονός που αποκλείει κάθε πιθανότητα το email ή sms που λαμβάνουν να προέρχεται από την τράπεζά τους.

Της Βίκυς Βετουλάκη