Με εναλλακτική χρηματοδότηση η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα

Με εναλλακτική χρηματοδότηση η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα

Αυξάνονται και πληθύνονται τα έργα που λόγω απουσίας χρηματοδότησης αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους υλοποίησής τους. Αυτή τη φορά έχουμε την προσπάθεια για το σιδηροδρομικό τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα, τμήμα που σήμερα δε λειτουργεί.
Σύμφωνα με έγγραφο που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, θα συνταχθούν τεύχη δημοπράτησης για την εξεύρεση συμβούλου με στόχο «τη διερεύνηση και αξιολόγηση εναλλακτικών τρόπων υλοποίησης/χρηματοδότησης του έργου της κανονικοποίησης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής και επέκταση της Μελέτης Σκοπιμότητας και Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους του έργου».
Αυτό το νέο έρχεται λίγες μόλις μέρες μετά την παρόμοια εξέλιξη για το έργο επέκτασης του Προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο. Πώς, όμως, μεταφράζεται αυτή η νέα τάση;
Η απάντηση είναι σχετικά απλή. Από τη μία έχουμε υπερδεσμευμένο το πρόγραμμα μεγάλων έργων στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 (ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) και από την άλλη μεγάλες ανάγκες για μία γενιά νέων μεγάλων έργων, αυτή τη φορά με επίκεντρο το Σιδηρόδρομο.
Με την ολοκλήρωση των υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομων ουσιαστικά η χώρα αποκτά ένα σοβαρό οδικό δίκτυο, χωρίς όμως το ίδιο να συμβαίνει και στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τα έργα στον ΠΑΘΕΠ να μοιάζουν ατελείωτα, ενώ συνολικά το δίκτυο είναι φτωχό. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαία η συνεχής αναφορά στη Σιδηροδρομική Εγνατία, που πολλοί θεωρούν ως ένα φαραωνικό πλάνο και άλλοι ένα απαραίτητο πλάνο διεύρυνσης του τρένου στην Ελλάδα.
 
ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Πρόκειται για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος που περιλαμβάνει τα τμήματα: Πάτρα–Πύργος–Ολυμπία (120 χλμ.), Πύργος – Κατάκολο (12 χλμ.), Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα (118 χλμ.).
Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την αναβάθμιση της μονής γραμμής από μετρική σε κανονικό εύρος με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες για ταχύτητες μέχρι 160 χλμ./ώρα, όπου αυτό είναι εφικτό.
Οι μελέτες από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Η γραμμή αυτή διασχίζει όλη τη δυτική ακτή της Πελοποννήσου, ενώ τα δύο της άκρα ενώνουν τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, την Πάτρα (300.000 κάτοικοι) και την Καλαμάτα (120.000 κάτοικοι). Το κόστος των έργων εκτιμάται σε 600 εκ. ευρώ, χωρίς ωστόσο το ποσό αυτό να έχει “κλειδώσει”.
Tην Κυριακή 14 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η παρουσίαση της μελέτης από την ΕΡΓΟΣΕ, μαζί με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στον Πύργο, κίνηση που έρχεται να συνδυαστεί με την παραπάνω κίνηση από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com