Τουριστικά…χαμόγελα σε Καλαμάτα και Μεσσηνία


Η εκρηκτική κατάσταση που υπάρχει στην Ελλάδα με το θέμα των προσφύγων, τη διαχείρισή τους και όλα τα άλλα προβλήματα που προκύπτουν από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, έχουν προκαλέσει “πονοκέφαλο” και στον τουριστικό κλάδο. Μάλιστα, δεν λείπουν οι εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για μείωση του αριθμού επισκεπτών, εξαιτίας των όσων συμβαίνουν.
Σύμφωνα, όμως, με εκτιμήσεις ξενοδόχων στην Καλαμάτα, αλλά και στις υπόλοιπες περιοχές του Νομού, για τη φετινή τουριστική περίοδο οι μέχρι σήμερα κρατήσεις, αλλά και η ζήτηση πληροφοριών δείχνουν ότι η περιοχή μας θα αποτελέσει πόλο έλξης.
Ήδη υπάρχει ανακοίνωση για αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αλλά και σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης της  Google, η Μεσσηνία έχει μπει στον τουριστικό χάρτη.
Το ποσοστό των αναζητήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι αρκετά υψηλό όλο το χρόνο, με κορύφωση τους θερινούς μήνες και αυτό που απασχολεί κυρίως τους επισκέπτες είναι η διαμονή, οι αερομεταφορές και τα τουριστικά προϊόντα.
Ειδικότερα, την Πελοπόννησο προτιμούν κυρίως οι Γερμανοί και ακολουθούν Ιταλοί, Άγγλοι, Αμερικανοί, ενώ αναζητούν δραστηριότητες σε Καλαμάτα, Ναύπλιο και Κατάκολο, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο. Το 43% αφορά τη διαμονή, το 30% τις μεταφορές από/προς Πελοπόννησο και το 14% πακέτα διακοπών στην περιοχή.
Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει, είναι ότι οι αναζητήσεις γίνονται για όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό δείχνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με την ανάδειξη και άλλων μορφών τουρισμού.
Τι ψάχνουν πριν ή αφού έρθουν στην Ελλάδα οι τουρίστες; Είναι σημαντικό οι επαγγελματίες του τουρισμού να γνωρίζουν ποιοι είναι οι δυνητικοί τους πελάτες και να διαμορφώνουν ανάλογα τη στρατηγική τους. Πληροφορίες μέσα από τα δωρεάν εργαλεία που προσφέρει η πλατφόρμα της Google, όπως τα google trends και το Consumer barometer, σχετικά με το τι ψάχνουν οι επισκέπτες σε κάθε περιοχή μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
Εν κατακλείδι, για την Ελλάδα ενδιαφέρονται αρκετά οι Βρετανοί, ενώ ακολουθούν οι Γερμανοί, οι Ιταλοί, οι Αμερικανοί κ.ά. Δημοφιλέστερες αναζητήσεις είναι η διαμονή, οι αερομεταφορές και τα συνολικά πακέτα διακοπών.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη