Τουριστική Καλαμάτα…

Τουριστική Καλαμάτα…

Το… κυρίως πιάτο στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν η τουριστική στρατηγική του Δήμου Καλαμάτας. Παρακολουθήσαμε προσεκτικά όλες τις τοποθετήσεις. Γίναμε σοφότεροι; Δε θα το έλεγα. 

Ας πάμε στην εισήγηση της Δημοτικής Αρχής, που έχει και… το μαχαίρι και το καρπούζι στο όλο θέμα. 

Η αποθέωση του “έξυπνου”. Η λέξη πουλά καλά, γιατί είναι τόσο μαγική που δεν αμφισβητείται. Υιοθετείς και χρησιμοποιείς «έξυπνα» πράγματα, γιατί νιώθεις έξυπνος. Αυτό ήταν και το αφήγημα της Δημοτικής Αρχής.

Την προηγούμενη Κυριακή το “Θάρρος” φιλοξενούσε στις σελίδες του ρεπορτάζ με απόψεις των επισκεπτών της πόλης. Τι ζητούν; Γαστρονομία, πολιτιστικές εκδηλώσεις και μέσα μεταφοράς για να επισκεφθούν διάφορα “τοπόσημα” της Καλαμάτας. Τόσο απλά.

Θεωρούμε ότι πρώτα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε την ταυτότητά μας σήμερα, να την ψάξουμε μέσα μας και γύρω μας, να δούμε τι πραγματικά θέλουμε, να φύγουμε από τη λογική της “αρπαχτής” και ύστερα εδώ είμαστε.

Όταν μια κοινωνία βρίσκεται σε αμηχανία και ετεροπροσδιορίζεται, αυτό αντανακλάται και σε ό,τι παράγει. Με άλλα λόγια, αν δε βαθαίνεις το πηγάδι σου, το νερό που προσφέρεις δεν είναι καθαρό και δροσερό. 

Κατά τη γνώμη μας, η πρόταση του Δήμου Καλαμάτας δεν είναι «αναβάθμιση». Είναι μια αλλαγή, αλλά όχι μια αναβάθμιση.

Διαβάζω: “Με βασικό στόχο τα παραδοσιακά κρητικά προϊόντα να «κατακτήσουν» την τουριστική αγορά της Κρήτης και να μπουν στα ξενοδοχεία του νησιού, τα τέσσερα Επιμελητήρια της Κρήτης αναλαμβάνουν δράση και πρωτοβουλίες με τη διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων.

Στο πλαίσιο αυτό αποφασίσθηκε η πραγματοποίηση ειδικού φόρουμ το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Μάρτιο του 2020 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης στις Γούρνες Ηρακλείου.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του φόρουμ, παραγωγοί, μεταποιητές αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, εκπρόσωποι κρητικών επιχειρήσεων οι οποίοι προμηθεύουν την τοπική τουριστική αγορά, θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε ξενοδόχους, σε διευθυντές ξενοδοχείων και σε εκπροσώπους δικτύων διανομής”.

Τι κάνουν δηλαδή; Ξαναφέρνουν στο προσκήνιο την πλούσια τοπική παραγωγή, δίνοντας την ευκαιρία στους ξένους επισκέπτες του νησιού να γνωρίσουν και να γευθούν τα προϊόντα της γης τους.

Εμείς στη Μεσσηνία, πάντα με εξαιρέσεις, κάνουμε το αντίθετο. Έχετε πιει ένα ποτήρι κρασί ή ένα ποτήρι μπύρα με συνοδευτικό ελιές και τοπικά προϊόντα; Έχει σκεφθεί η Δημοτική Αρχή, μεσούντος του καλοκαιριού, να διοργανώσει ένα γαστρονομικό φεστιβάλ δρόμου στην παραλία; Να μάθει στους ξένους γευσιγνωσία ελαιολάδου; 

Κάποιοι στη συνεδρίαση μίλησαν για πολιτισμό της καθημερινότητας. Συμφωνούμε απόλυτα. 

Επίσης, έχουμε αναρωτηθεί πόσο υπερτερεί το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού σε σχέση με απλές συμμετοχές σε τουριστικές εκθέσεις; Έχουμε σκεφθεί να αναδείξουμε, να βελτιώσουμε το πολιτιστικό μας προϊόν ή μήπως δεν έχουμε; Θέλουμε επισκέπτες εραστές της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας ή ευκαιριακά τριήμερα; Μπορούμε να ξεφύγουμε από τη μάζα; Έχουμε σκεφθεί τι σημαίνει για τους δημότες ο… πολιτισμός του Airbnb (βραχυχρόνια μίσθωση);

Δεν ξέρω, σκέψεις κάνουμε…

Του Αντώνη Πετρόγιαννη