Το ΚΤΕΛ κυριαρχεί στην Ελλάδα, ουραγός το τρένο

Το ΚΤΕΛ κυριαρχεί στην Ελλάδα, ουραγός το τρένο

Με ουραγό το σιδηρόδρομο εμφανίζεται η Ελλάδα στις μεταφορές, βάσει έρευνας που διενήργησε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα 28 κράτη μέλη της το 2019, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του «ypodomes.com».

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 27.973 προσωπικές συνεντεύξεις κατά το διάστημα 19/2-4/3/2019, εκ των οποίων οι 1.016 ήταν στη χώρα μας. Γενικότερα η εικόνα των μέσων μεταφοράς αποκαλύπτει την ανωτερότητα των ΚΤΕΛ (ελέω ελάχιστου σιδηροδρομικού δικτύου).

Ενδιαφέροντα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής είναι όντως ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Στη βασική ερώτηση για το ποιο μέσο χρησιμοποίησαν (αναφέρεται ως υπηρεσία) κατά τους τελευταίους 12 μήνες, οι Έλληνες απάντησαν σε ποσοστό 60% την τοπική αστική συγκοινωνία της περιοχής τους, πάνω από το μέσο όρο της Ε.Ε. που είναι 52%.

Σε ποσοστό 31% χρησιμοποιήθηκαν τα ΚΤΕΛ (έναντι 16% της Ε.Ε.) και 27% πλοίο ή ferry-boat (9% στην Ε.Ε.). Αεροπλάνο χρησιμοποίησε το 23%, λίγο πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που ήταν 27%. Για τις σιδηροδρομικές μεταφορές αποτυπώνεται αυτό που γνωρίζουμε όλοι και που ελπίζουμε να αντιστραφεί τα επόμενα χρόνια. Μόλις 16% των Ελλήνων που ρωτήθηκαν επέλεξαν το τρένο, ενώ ο μέρος όρος στην Ε.Ε. των 28 ήταν υπερδιπλάσιος με 34%.

Κανένα μέσο δε χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει το 17% (προφανώς λόγω χρήσης ιδιωτικού οχήματος, ενώ έκπληξη αποτελεί το 26% στην Ε.Ε. γενικά). Όλα τα μέσα έχει χρησιμοποιήσει το 62%, στατιστικό ενθαρρυντικό, αν κρίνουμε το 54% της Ε.Ε.

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες στη χώρα μας (51%) δε γνώριζαν αν η ΕΕ έχει θεσπίσει δικαιώματα επιβατών στα μέσα μεταφοράς. Πάντως, εμφανιζόμαστε πιο ενημερωμένοι από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, που δηλώνουν άγνοια σε ποσοστό 66%.

 

Αεροπλάνο εναντίον τρένου

Συγκεκριμένα για τα αεροπορικά ταξίδια οι συμπατριώτες μας δήλωσαν σε ποσοστό 81% ότι δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα. Το ποσοστό είναι σαφώς υψηλότερο από το μέσο όρο της Ε.Ε., που φτάνει το 72%.

Στο ακραίο σενάριο ακύρωσης πτήσης μόλις το 3% απάντησε καταφατικά, ενώ για καθυστέρηση δύο ωρών ή μεγαλύτερη έκανε λόγο το 12%, σχεδόν ίδιο με το μ.ο. της ΕΕ (15%).

Για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, πάλι σε πολύ υψηλό ποσοστό, το 82% δηλώνει ότι δεν είχε κανένα πρόβλημα, όταν στην Ε.Ε. γενικά το ποσοστό είναι 62%. Εδώ έχουμε αρκετά ικανοποιητικά στοιχεία επίσης. Μόλις το 13% δήλωσε ότι είχε αναχώρηση με καθυστέρηση 1-2 ωρών (19% στην Ε.Ε.), ακύρωση μόλις το 1% (14% στην ΕΕ), ενώ άφιξη με καθυστέρηση άνω των 2 ωρών μόλις το 1% επίσης (6% στην ΕΕ).

Τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη τα παράπονά μας τα κάνουμε στην εταιρεία που μας μεταφέρει (65-66% αντίστοιχα), ενώ, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, επισήμως δεν υποβάλλουμε κάποιο παράπονο σε ποσοστό 82%, σαφώς πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 72%.

Δύσκολα ζητάμε βοήθεια και για άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα. Δε ζητήσαμε βοήθεια σε ποσοστό 94%, παρόμοιο με εκείνο της Ε.Ε. που ήταν 92%.

Στην Ελλάδα, τέλος, «δεν το έχουμε» με την πολλαπλή χρήση μέσων όταν ταξιδεύουμε, τουλάχιστον στην περίπτωση ενός ενιαίου εισιτηρίου που να τα συνδυάζει. Σε ποσοστό 97% η απάντηση ήταν όχι, ενώ στην Ε.Ε. των 28% τα πράγματα είναι ελαφρώς καλύτερα, με το ποσοστό να είναι 89%. Είναι φανερό ότι η πολυτροπικότητα παραμένει ένα χαμένο παιχνίδι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πως έχουν πολλά να γίνουν σε αυτό το πεδίο.